جزییات کارمزد خدمات بانکی | برداشت پول نقد از خودپردازها چقدر کارمزد دارد؟



آنچه دیگران می خوانند:

«محمدرضا مانی یکتا»، مدیر اداره نظارت بر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی حقوق خدمات بانکی و خدمات مالی و تراکنش ها گفت: بانک مرکزی بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، نرخ خدمات مستقیم و الکترونیکی شبکه بانکی را که آخرین بار در سال 1398 به روز شد، به روز کرد. در سال 1400 تغییری ایجاد نشد و تغییرات در سال 1401 انجام شد و آنچه اکنون منتشر می شود اشاره به تغییر نرخ خدمات بانکی در سال 1401 است که در تاریخ 27 اردیبهشت 1402 توسط بانک مرکزی منتشر شد.

وی افزود: پس از ابلاغ بانک مرکزی، از 27 اردیبهشت ماه سال جاری نرخ خدمات بانکی مستقیم اعمال می شود، اما برای مجموعه خدمات بانکداری الکترونیک و شبکه بین بانکی نیاز به تامین زیرساخت است که از تاریخ اجرا و ابلاغ شد. 4 جولای 1402.

با توجه به او؛ میانگین نرخ خدمات بانکداری الکترونیک در شبکه بانکی نسبت به سال 1398 20 درصد افزایش یافته است.

مدیر اداره نظارت بر نظام های پرداخت بانک مرکزی نرخ انتقال کارت به کارت را بیان کرد: پیش از این کمترین آستانه این نرخ 600 تومان بود که با 20 درصد افزایش به 720 تومان و سقف آن افزایش یافت. بستگی به مبلغ انتقال دارد

Money Iekta همچنین بابت تراکنش های خرید مربوط به پایانه های فروش آنلاین یا فروش حضوری با استفاده از دستگاه های کارت خوان (POS) مبلغی را به عنوان کارمزد از مشتری کسر نمی کند، اما از صاحب دستگاه POS کسر می شود. همچنین مقدار کمی

بیشتر بخوانید  واکنش تند نماینده رهبری دانشگاه‌ها به برکناری استادی که اظهاراتش درباره مهسا امینی جنجال‌ساز شده بود

به گفته این مقام بانک مرکزی؛ به طور متوسط ​​40 درصد از دارندگان دستگاه POSE روزانه تنها 1000 تومان و 60 درصد دارندگان دستگاه POSE کمتر از 2000 تومان در روز پرداخت می کنند. بر اساس تعداد تراکنش، کسانی که به طور میانگین روزانه 10 تراکنش دارند ضربدر 120 تومان؛ یعنی روزی 1200 تومان و کسانی که 20 تراکنش دارند، 120 تومان یعنی 2400 تومان به عنوان کارمزد معامله ضرب کنند که 60 درصد فروشندگانی که پوز دارند را شامل می شود. از این رو اثر مخربی در معاملات نخواهد داشت.

سپرده جدید برای این افراد

مانی یکتا گفت: طبق استانداردهای بانکی در همه جای دنیا 3 درصد از مبلغ تراکنش به عنوان کارمزد دریافت می شود. با ما بانک اصل این کارمزد را پرداخت می کند و به عنوان کارمزد 2 از 10 هزار یا 2 ده هزار دریافت می شود.

مدیر نظارت بر نظام های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه بخشی از مخاطبان می گویند برای انتقال وجه بین یک بانک مثلا ملی به ملی یا سپه به سپه کارمزد دریافت می شود، گفت: در خصوص نقل و انتقال وجه بین بانک ها. یا سیستم های کارت حداقل مبلغ 20 درصد اضافه شده به این معنی است که کارمزد از 600 تومان به 720 تومان افزایش یافته و به تدریج در سایر مبالغ اعمال می شود.

Money Iekta برای انتقال پول بین بانکی با استفاده از روش های ساتنا، پایا و پال (پرداخت آنی) بدون هیچ گونه تغییری مانند کارمزد سال 2019 اعمال می شود، در حالی که سقف انتقال مبلغ در این سیستم ها افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید  سوختگیری در جایگاه‌ها فقط با کارت شخصی صورت می‌گیرد

وی در توضیح بیشتر گفت: در مورد حواله ساتنا 200 درصد مبلغ تراکنش بوده که امسال هم همین مقدار است و حداکثر کارمزد ساتنا برای حواله 125 میلیون تومانی 25 هزار تومان بوده که همچنان ادامه دارد. همان کارمزد 25 هزار تومان اما دریافت روزانه تا 150 میلیون تومان با نرخ 200 درصد کارمزد.

مدیر اداره نظارت بر نظام های پرداخت بانک مرکزی تصریح کرد: از مبلغ 150 میلیون تومان و بیشتر در سامانه ساتنا باید 30 هزار تومان کارمزد پرداخت شود و سقف روزانه پرداخت شخصی برای انتقال وجه. 100 میلیون است. تومان و از شعب بدون اسناد مانند اسناد معاملاتی 200 میلیون تومان و امکان تامین اسناد بالای 200 تومان وجود دارد.

مانی یکتا درباره کارمزد انتقال سپرده ثابت نیز گفت: کارمزد ۱۰۰ درصد تراکنش ها ثابت ماند، هرچند قبلا سقف انتقال سپرده ثابت ۵۰ میلیون تومان بود، اکنون تا ۱۰۰ میلیون تومان در روز قابل انتقال است.

در مدیر سامانه پرداخت آنی (پول) کارمزد 200 درصدی مانند گذشته باقی می ماند و البته سقف انتقال در سامانه پل به صورت شخصی 10 میلیون تومان و شخصاً 15 میلیون تومان در روز است.

اخبار آنلاین


بیشتر بخوانید  تکرار تراژدی تلخ برای ۳۷ دانش آموز دختر در قم

دیدگاهتان را بنویسید