جزییات مهم از افزایش حقوق بازنشستگان



آنچه دیگران می خوانند:

حقوق بازنشستگان این همیشه یکی از چالش برانگیزترین نظرات هنگام در نظر گرفتن قوانین بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای 1001 نیز 10 درصد افزایش 5 میلیون تومانی تعیین شد. بازنشستگان اخیراً خواستار توجه بیشتر به موضوع افزایش حقوق در لایحه قانون بودجه شده اند و در ماه های اخیر اعتراضات متعددی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان ترتیب داده اند.آخرین اخبار حقوق بازنشستگان را بخوانید.

رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی گفت: پیشنهاد بیمه اجتماعی برای افزایش حقوق مستمری بگیران در سال 1401 افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان را داشت.

سازمان تأمین اجتماعی اخیراً پیشنهادی را برای افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح درآمدی به دولت ارائه کرده است تا تصمیم نهایی بگیرد. رئیس سابق مجلس شورای اسلامی می گوید برای این منظور شورای عالی کار موافقت شورای عالی کار یعنی 38 درصد به اضافه حدود 515 هزار تومان را پیشنهاد کرد که در صورت تصویب پرداخت خواهد شد.

تعیین حداقل دستمزد مستمری بگیران در کارکرد ماده ۱۱۱ قانون بیمه های اجتماعی است که بر اساس آن شورای عالی کار هر ساله حداقل دستمزد را تعیین می کند و سازمان تامین اجتماعی موظف است آن را بر حداقل دستمزد اعمال کند. برای سایر سطوح درآمدی نیز ماده 96 قانون تامین اجتماعی مقرر می دارد که حقوق باید بر اساس هزینه زندگی تعیین شود.

بیشتر بخوانید  حمیده عباسعلی: هنوز نمی‌دانم مصدومیتم چقدر است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بر این اساس میزان افزایش حداقل دستمزد استفاده کنندگان از مجمع شهرداری طبق مصوبه افزایش 57 درصدی حداقل دستمزد در شورای عالی قضایی مشخص است. بازنشستگان پایه دوم درآمدی نیز مورد تایید هیئت قرار گرفتند. رئیس سازمان تامین اجتماعی و به هیئت وزیران اطلاع دادیم؛ “ما در تلاشیم تا حقوق بازنشستگی را برای ماه مه افزایش دهیم و به سختی بیشتر دوام خواهد آورد.


دیدگاهتان را بنویسید