جزییات فروش ۴ خودرو بدون قرعه کشی از فردا



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوزامید کلیباف در گفت و گوی تلویزیونی درباره توقف تحویل خودرو در بورس کالا گفت: وزارت صمت برای سیاست گذاری درست در بازار خودرو به بستری نیاز داشت که تمام عرضه و تقاضا روی آن متمرکز شود. در این مورد بحث ایجاد سامانه یکپارچه توزیع خودرو مطرح شد که البته به دلیل گلایه های مردمی از وضعیت قرعه کشی بود و نهادهای قانونی مانند دادستانی، ریاست جمهوری و نهادهای امنیتی خواستار افزایش نظارت شدند. وزارتخانه های صمت

سخنگوی وزارت صمت افزود: اگر بخواهیم بر بازار خودرو مسلط شویم و همه عرضه کنندگان خودرو حضور داشته باشند، طبیعی است که عرضه خارج از سامانه یکپارچه نمی تواند موضوعیت داشته باشد و به بازار آسیب وارد می کند. بنابراین، بر اساس مصوبه سران قوا که اختیار تنظیم بازار را به وزارت صمت داده بود، این وزارتخانه با خرید خودرو در بورس مخالفت کرد. البته در ماه های قبل به بورس اطلاع رسانی شده بود اما تاثیر آن به 90 دقیقه رسید.

وی ادامه داد: پیش از این اطلاعاتی درباره مخالفت وزارت صمت با خرید خودرو در بورس ارائه شده است; ما در مورد دو قانون صحبت می کنیم. ما موافقت روسای قوا را از وزارت صمت داشتیم و ساز و کار بورس برای پذیرش و عرضه کالا، قانون خود بورس است و زمانی که کمیته دریافت تصمیم بگیرد، می توان کالا را عرضه کرد.

بیشتر بخوانید  فال شمع روزانه یکشنبه 12 فروردین 1403

کلیباف تصریح کرد: دلیل عدم اطلاع رسانی جامع محرمانه بودن تصمیم رئیس قوه است، لذا وی قبلاً به صورت شفاهی و کتبی به بورس اطلاع رسانی کرده است.

وی در خصوص حذف نشدن قرعه کشی نیز گفت: تا پایان شهریور تقریباً 50 خودرو از قرعه کشی خارج می شود. منتظر خبرهای خوب از 16 ژوئن باشید. پس از اعطای جایزه، از 25 خرداد آماده فروش تعدادی خودرو از جمله شاهین، کوییک اس، کوئیک آر، ساینا اس و ساینا در مدل های مختلف فروش (پیش فروش، فروش ویژه و مشارکت در تولید) هستیم. قرعه کشی و با سیستم یکپارچه.


دیدگاهتان را بنویسید