/ جزییات سومین جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا / آیا فعالیت مدارس تهران ادامه دارد؟



سومین جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا روز گذشته (سه شنبه 23 فروردین) برگزار و ممنوعیت فعالیت در فضای باز دانشجویان و آمادگی کامل بیمارستان ها و مراکز درمانی تصویب شد.

سومین جلسه کارگروه اورژانس آلودگی هوا روز گذشته (23 فروردین) با حضور عابد ملکی – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، سعید محمودی – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران – و نمایندگانی از سایر دستگاه ها برگزار شد. از جمله مصوبات این جلسه می توان به اصلاح دستورالعمل اعمال ممنوعیت ها و محدودیت های زمانی، مکانی و نوع موقت در مواقع اضطراری مرتبط با آلودگی هوا اشاره کرد و مقرر شد این موضوع در دستور کار سازمان قرار گیرد. مونتاژ. مراجع ذیصلاح

همچنین مقرر شد بیمارستان ها و مراکز درمانی آمادگی کامل برای ارائه خدمات به شهروندان و همچنین ممنوعیت حضور و فعالیت ورزشی دانش آموزان و مهدکودک ها در فضاهای باز را داشته باشند.

بر اساس موافقت کمیته شرایط اضطراری کاهش آلودگی هوا، مقرر شد سازمان صدا و سیما، رسانه ها و روابط عمومی کلیه دستگاه های اجرایی نسبت به اطلاع رسانی، پیشنهادات و جلب همکاری و مشارکت مردمی در امر نظارت بر سلامت ویژه اقدام کنند. نکته ها. برای مواقع اضطراری آلودگی هوا و غیره دوستت دارم.

همچنین استفاده از ماسک های مورد تایید وزارت بهداشت برای افراد به ویژه کارمندان، پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری ها و … که بیشتر در معرض آلودگی هوا و حضور در فضای باز هستند ضروری است.

در نهایت با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید، پرهیز از پیاده روی، کار بر روی امکانات بالا و عدم تردد در کنار محصولات نیمه تمام و تقویت تاسیسات موقت و پوشش گلخانه ها توصیه شد.

بیشتر بخوانید  ریزش قیمت همه مدل‌های برلیانس و کوییک + قیمت جدید محصولات پارس خودرو

عابد ملکی همچنین به پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران گفت: توصیه می شود بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان تا حد امکان از هوای آزاد و ناسالم خودداری کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به وزش باد شدید از شهروندان خواهشمندم تا حد امکان مراقب باشند.

دیدگاهتان را بنویسید