جزییات آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲ آموزش و پرورش



آنچه دیگران می خوانند:


در این بیانیه آمده است: اهمیت تربیت معلم، بازنگری در شیوه های جذب، تربیت، حفظ و استفاده بهینه از نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش و بسترسازی برای جذب معلمان اثربخش با شایستگی های آموزشی، تربیتی و اخلاقی لازم و همچنین ارتقای سطح کیفی نظام تربیت معلمان و افزایش مستمر صلاحیت ها و توانمندی های علمی، تخصصی و آموزشی معلمان از دغدغه های مهم و جدی کسانی است که به حوزه آموزشی اهمیت می دهند و بر اسناد بالادستی این حوزه تاکید می کنند.

این اهمیت در طراحی و بازتعریف آزمون استخدامی 1402 معلم وزارت آموزش و پرورش در قالب چرخش جذب تحولی شامل مخاطب آموزی، شایستگی انتخاب، شفافیت اجرا و بررسی محتوا، امنیت و کیفیت و تغییرات قابل توجه در جهت شایستگی گزینی و عدالت مرکزی در جذب معلمان انجام شد.

انتخاب بر اساس شایستگی و انصاف در آزمون امسال

در قسمت مخاطب آموزی شاهد افزایش رشته های مجاز به شرکت در آزمون استخدامی نسبت به سال های گذشته و ورود نخبگان دانشگاهی در رشته های علوم اسلامی، علوم پایه و علوم انسانی بوده ایم.

از سوی دیگر در محور شایسته گزینی تغییراتی از جمله تاثیر 40 درصدی آزمون جامع مشترک (آزمون کتبی) و افزایش تأثیر و اهمیت ارزشیابی تکمیلی (مرحله مصاحبه) به 60 درصد در سطح عمومی، تخصصی و. مناطق انحصاری

بیشتر بخوانید  ایا مدارس هفته اول مهر تعطیل است ۱۴۰۱ – ایران چطور

از جمله اینکه می توان یک معلم علاقه مند و با اخلاق با توانایی های متعدد را با دقت انتخاب کرد، ظرفیت ورودی را در ارزشیابی تکمیلی نسبت به سال های گذشته 3 برابر افزایش داد و صلاحیت حرفه ای آنها را در فرآیند ارزشیابی تکمیلی و در پایان به دقت بررسی کرد. از ارزیابی توسط ارزیابان حرفه ای آموزش دیده. win.

در این آزمون کسب حداقل 50 درصد صلاحیت عمومی و 30 درصد صلاحیت اختصاصی و تخصصی (مقطع تکمیلی) و همچنین کسب 470 امتیاز از مجموع 1000 امتیاز ضروری است.

شفافیت اجرا و بررسی محتوا با امنیت و کیفیت

در آزمون آموزشی امسال، مواد و ابزار آزمون کتبی از ابتدا در حوزه های عمومی، اختصاصی و تخصصی به وضوح مشخص و در دفترچه اعلام شد. منابع عمومی مبتنی بر اندیشه های امام انقلاب و منابع تخصصی و انحصاری با رویکرد بومی سازی محتوای داخلی وزارتخانه و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش اصلاح و بازنگری شده و جدول صلاحیت های ارزشیابی تکمیلی شامل شایستگی ها، نوع ابزار، محتوای ارزشیابی و سهم آن در ارزشیابی نهایی به طور کلی در دفترچه آزمون درج شده است.

بازنگری ارزیابی تکمیلی در راستای انتخاب شایستگی

مرحله ارزیابی تکمیلی آزمون 1402 جایگزین مرحله مصاحبه شد. برای این منظور، ارزیابان برای تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف جامع با استفاده از ارزیابی 360 درجه آموزش می بینند. برای آزمون 1402 صلاحیت معلمان بر اساس معیارهای کمی و کیفی به دو بخش آزمون و ارزشیابی تکمیلی تقسیم شد و بدین ترتیب از تکرار محتوای ارزشیابی در رابطه با آزمون کتبی اجتناب شد. همچنین ارزشیابی 360 درجه با استفاده از ابزارهای مختلف بر اساس شایستگی معلمان و نظرسنجی میدانی انجام می شود.

بیشتر بخوانید  این کشور سالانه به 40 تن کیست آرتمیا نیاز دارد


دیدگاهتان را بنویسید