مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جزییاتی از سفر پرحاشیه احمدی نژاد به ترکیه+عکس

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شما نیوز: محمود احمدی نژاد به دعوت دانشگاه بیسنت استانبول و برخی مراکز تحقیقاتی به ترکیه سفر کرد. سفری که بدون حاشیه نگذشت. از فرستاده همراه احمدی نژاد در این سفر تا اشتباهات مترجمش نمونه هایی از این حواشی.

اما مهمترین حاشیه مربوط به حضور احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس در این سفر به ویژه در روزهای مهم و حساس تصویب بودجه است. در شرایطی که نماینده باید به این موضوع بپردازد ترجیح داد در ترکیه در کنار احمدی نژاد باشد و از همه مهمتر معلوم نیست قیمت این سفر از کجا آمده است.

البته این رفتار احمدی نژاد تازگی ندارد و او مدت هاست تلاش می کند توجه مردم کوچه و خیابان را به خود جلب کند و رفتار خود را با خواسته های لایه های خاکستری جامعه تطبیق دهد. نگذارید به سمت آنها غش کند حتی در زمان حکومت خود مبدع مکتب کاپشن و سفرهای استانی بود و حالا رفتار پوپولیستی خود را به ترکیه هم رسانده و در نهایت او را به ترکیه آوردیم.

در علوم سیاسی، در تحلیل چگونگی به قدرت رسیدن یک پوپولیست، گفته می شود که وقتی مردم خواسته هایی از حکومت دارند که برآورده نمی شود و به مرور زمان این مطالبات جمع می شود، گروه های مختلف با هم متحد می شوند و نوعی نارضایتی عمومی در میان توده ها ایجاد می شود. شکل گرفت.

بیشتر بخوانید  تست روانشناسی؛ اولین حیوانی که در تصویر می بینید شخصیت واقعی شما را آشکار می کند؟

در گفتمان پوپولیستی، وعده ها همیشه کلی است و هیچ حقیقتی پشت آن نیست. این گونه است که توده‌های گروه‌های مختلف متحد می‌شوند و احساس می‌کنند که در تصویر آن پوپولیست گم شده‌اند. آنها آشنایی عمیقی با آن شخص ندارند و از آنجایی که فقط در مورد چند سخنرانی که در تلویزیون و سایر نامزدها دیده اند قضاوت می کنند، انتخاب سختی نخواهند داشت. او مشکل گشا و نامزد مورد علاقه آنهاست.

گرایش به پوپولیسم از نظر ساختاری دو دلیل دارد که هر دو به طور قابل توجهی در فضای سیاسی ایران وجود دارد و گمان نمی رود در کوتاه مدت و میان مدت این دو علت از فضای سیاسی ما رخت بربندند.

اولین دلیل پیدایش پوپولیسم این است که سیاست بیشتر فردی می شود تا اینکه بر احزاب ریشه دار و نهادهای سیاسی قدرتمند و مستقل مبتنی باشد. کارکرد اصلی نهادهای سیاسی تشکیل و مدیریت توده ای از هم پاشیده مردم است. اگر حزبی به قدرت برسد، آن حزب برنامه مدون خواهد داشت و نخبگان در رأس حزب مسئول تدوین و اجرای برنامه های منسجم خواهند بود.

واکنش کاربران به سفر اخیر احمدی نژاد:

«آقای بیگی! چرا در این روزهای حساس تصویب بودجه در ترکیه هستید؟ بهتر نیست به جای یک شخص، به عنوان نماینده عمل کنیم؟

کاربر دیگری گفت: «هیچ چیز در این کشور سر جای خودش نیست. آقای احمد علیرضا بیگی (نماینده مردم تبریز) بلند شد و با آقای احمدی نژاد به ترکیه رفت. کسی نیست بگوید شما نماینده مردم هستید یا با احمدی نژاد!؟

کاربر دیگری می نویسد: «برای هر کرسی و هر دقیقه کار خود در مجلس چند شهید تقدیم کرده ایم؟ چطور آقای احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس ترجیح داد در شرایط حساس روزهای پایانی سال به ترکیه سفر کند و احمدی نژاد را به نمایندگی از مردم همراهی کند؟ در دور بعد؟”

بیشتر بخوانید  تیم باکیفیتی هستیم / پنجره نقل و انتقالات را به ناحق بستند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

کاربران دیگر نوشتند: «این روزها به این نماینده پول پرداخت شده است؟ وظیفه یک نماینده مجلس چیست؟”””کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان دقیقا کجاست؟! آیا در حال حاضر نمایندگانی در ترکیه حضور دارند؟


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *