مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جزیره کش به سرعت در مسیر توسعه در حال حرکت است

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



طبق گزارش ها خبرآنلاین از کشم علی درویش پور در مصاحبه با صدا و سیما افزود: کشم به عنوان کشوری با فرصت های طلایی ، دارای جاذبه های بکر گردشگری ، ظرفیت ویژه در زمینه نفت و انرژی و ظرفیت های منحصر به فرد شیلات در کشم است که این جزیره از سایر نقاط برجسته است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر منطقه آزاد انرژی قشم برنامه جامعی را برای مراکز پتروشیمی منطقه سالخ تهیه کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تصویب برنامه کلی پتروشیمی سالخ در کارگروه تخصصی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد افزود: حدود 2600 هکتار از اراضی منطقه آزاد قشم به یک منطقه اختصاص داده شده است. مرکز پتروشیمی.

به گفته درویش پور؛ در حال حاضر مجوزهای لازم برای فعالیت های پنج شرکت (چهار شرکت داخلی و یک شرکت بین المللی) اخذ شده و توافق نامه ای اصولی برای فعالیت این گروه ها از وزارت نفت اخذ شده است.

وی افزود: براساس برنامه پیش بینی شده ، تأمین علوفه لازم واحدهای پتروشیمی در این منطقه از طریق خط لوله گاز ملی به طول 57 کیلومتر انجام می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ظرفیت تولید این شرکت ها 10 میلیون تن در سال است و در آینده نزدیک شرکت بین المللی پتروشیمی قشم (کیپیکو) در این منطقه فعالیت خود را آغاز می کند.

درویش پور با اشاره به ظرفیت شیلات و آبزی پروری در جزیره کش ، افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید 4500 تن میگو در جزیره کش وجود دارد و سال آینده ظرفیت تولید افزایش یافته و کشم به مرکز اصلی تولید میگو.

بیشتر بخوانید  5 بازی یاران خلیل‌زاده در اسپانیا- اخبار فوتبال جهان - اخبار ورزشی تسنیم

وی همچنین تصریح کرد: علاوه بر این ، ظرفیت تولید سالانه حدود 10 تن پرورش ماهی در دریا (پرورش ماهی در قفس) و 30 هزار تن صادرات ماهی به عنوان ماهیگیری و 15 هزار تن ماهی خشک در جزیره کش وجود دارد.

48

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *