مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جزیره زیبای بالی,یک سفر به یادماندنی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بالی

مردم بالی از تبار نژادی ماقبل تاریخی هستند که از راه خاک اصلی قاره ی آسیا در حدود ۲۵۰۰ پ.م. به مجمع‌الجزایر اندونزی کوچ کردند. با رسیدن هندوها دوره ی ما قبل تاریخ به پایان رسید. رسیدن هندوها در سال ۱۰۰ پ.م. به ‌وسیله ی سفال ‌نوشته‌های براهمی که بدست آمده‌اند تایید شده ‌است.

جزیره زیبای بالی,یک سفر به یادماندنی

شاهنشاهی ماجاپاهیت (۱۲۹۳–۱۵۲۰ میلادی) که در جاوه ی شرقی مستقر شده بود در سال ۱۳۴۳ یک کوچ ‌نشین هم در جزیره بالی برپا کرد. در پی حملات پیاپی، شاهنشاهی ماجاپاهیت کمی پیش از ۱۵۰۰ میلادی، سرنگون شد و این امر باعث مهاجرت گسترده به بالی شد. به طوری که در حال حاضر یکی از مهم ترین مراکز گردشگری جهان به شمار می ‌رود.

سفر به بالی
رسیدن به بالی بسیار آسان است.علیرغم آنچه شما تصور می کنید سفر به این قطعه از بهشت زمینی پروردگار از انجام یک سفر بین شهری در کشور ما بسیار ساده تر است. شما برای رسیدن به بالی فقط کافیست که گوشی تلفن را برداشته و به یکی از آژانس های مسافرتی که معمولاً در روزنامه ها آگهی تبلیغاتی دارند زنگ بزنید.

مطمئناً اولین پروازی را که بدست بیاورید اگر صبح روز بعد نباشد، غروب پنج شنبه هفته آینده نیز نخواهد بود؛ اما پرواز به بالی که فقط اندکی یعنی حدود 12 ساعت طولانی تر از بلند ترین مسافت هوایی کشورماست معمولاٌ از طریق کشور قطر و با هواپیمایی قطر ایر ویز که یکی از خطوط پنج ستاره جهان می باشد و یا ایرآسیا و پس از توقفی کوتاه در فرودگاه دوحه یا کوالالامپور شما را به سوی جزیره بالی رهنمون خواهد کرد.

زمان سفر بین تهران و دوحه حدوداً دوساعت یعنی برابر با مدت زمان سفر شما از منزل تا فرودگاه امام تخمین زده خواهد شد. از این نقطه تا ایستگاه بعدی که شهر سنگاپور یعنی پایتخت کشور زیبای سنگاپور می باشد فقط هشت ساعت زمان لازم است از سنگاپور تا بالی فقط 3 ساعت دیگر پرواز خواهید داشت. این پرواز شما را از کمربند استوا عبور داده و به نیمکره جنوبی زمین انتقال خواهد داد.

بیشتر بخوانید  هزینه های سفر به سوئد و جاذبه های توریستی فوق العاده آن

ویزای بالی
پس از تهیه بلیت، پروازی بلند و طولانی حال شما در فرودگاه بالی هستید و نوبت به تهیه ویزا فرا رسیده است ! ویزای بهشت ! ولی بهشتی که ویزای ورود به آن را در دروازه ورودیش صادر می نمایند. پس به این ترتیب، قبل از اینکه وقت را تلف کنید باید به سوی کانترهای کنترل پاسپورت یعنی محل اخذ روادید ورود روانه شوید. البته قبل از رسیدن به آن نقطه فراموش نکنید که کارت های ورود به اندونزی را که در طول پرواز دریافت نموده، پر و به همراه مبلغ 25 دلار به افسر گذرنامه تحویل دهید.

فرودگاه بالی
فرودگاه بین‌المللی Ngurah Rai بالی در 13 کیلومتری (8 مایلی) غرب Denpasar قرار دارد. امکانات آن شامل مغازه‌های مختلف، رستوران ها، صرافی های متعدد، اداره پست، امکان دسترسی رایگان به اینترنت، دفتر اطلاعات توریستی، آژانس های مسافرتی، موسسات اتومبیل کرایه‌ای، مغازه‌های متعدد فیری شاپ و استراحت‌گاه‌های VIP است.

سرویس اتوبوسرانی A/P شهر، ارزان‌ ترین راه برای رسیدن به مرکز شهر است و حدوداً هر 30 دقیقه به مرکز شهر تردد دارد. جدول زمانی و بلیط‌‌‌‌‌ ها از دفتر اطلاعات توریستی در تالارهای ورودی قابل دسترسی هستند. تاکسی‌ها، تاکسی‌های دولوکس و Bemo ون‌های کوچک نیز موجود هستند. البته معمولاً مسافرین هتل ها با سرویس های خاص همان هتل منتقل می گردند.

گمرک
پس از عبور از کانترهای کنترل گذرنامه و روادید ،اکنون به سوی محل بازرسی گمرک خواهید رفت. مواظب باشید که هرگز به هنگام ورود به بهشت بالی داروهایی از قبیل کدئین، روانگردان و یا مواد مخدر به همراه نداشته باشید! در غیر این صورت دچار مشکل بزرگی شده اید زیرا همراه داشتن هرگونه داروی مخدر به هر میزان مجازات مرگ به دنبال خواهد داشت. ورود کلیه کالاها اعم از پوشاک، خوراکی ها، نوشیدنی ها و لوازم شخصی به بالی کاملا آزاد می باشد.

بیشتر بخوانید  شرایط تحصیل و اخذ اقامت دانشجویی ترکیه

پول و امور مالی
واحد پول اندونزی روپیه است. کلیه ارزهای معتبر جهان ، مخصوصاً دلار آمریکا ، دلار استرالیا ، یورو و رینگت مالزی نیز در بالی داد و ستد می گردند.

آب و هوای بالی
اندونزی دارای آب و هوایی استوایی (گرم و مرطوب) بوده که تغییرات فصلی در آن بسیار اندک می باشد. این کشور دارای دو فصل گرما ، بارانی و مرطوب است و از آنجابی که جزیره بالی نیز در همین منطقه تروپیکال قرار گرفته است، در تمامی طول سال درجه حرارت آن ما بین 20 در شب تا 33 درجه در روزها متغیر می باشد.

اما وزش بادهای غربی که حامل گرما و رطوبت اقیانوس هند می باشند باعث می گردد تا از ماه دسامبر تا ماه مارس این جزیره شاهد بارش های متوالی بوده و این فصل به منزله تابستان نیم کره جنوبی می باشد. اما زمستان نیز در بالی متفاوت است. از ماه ژوئن تا سپتامبر بادهای سرد اقیانوس آرام جزیره بالی را تحت تاثیر قرار داده و زمستان نیم کره جنوبی را با خود به ارمغان می آورد. در این فصل روزها دما معتدل و شب ها خنک می گردد. میزان رطوبت کاهش یافته و اغلب روزها آفتابی خواهد بود.

بالی

وسایل نقلیه
در بالی گردشگران می توانند از تاکسی و یا موتور سیکلت استفاده کنند. تاکسی های بالی مجهز به تاکسی متر می باشد. موتور سیکلت نیز وسیله ای است که با پرداخت معمولاً 5 الی 6 دلار در روز، می توانید در بالی اجاره و از آن استفاده کنید.

همچنین ون های سبز رنگی به نام بیمو نیز عملیات جابجایی مسافران را در مناطق توریستی بر عهده دارند که استفاده از آن ها برای گروه های 5-6 نفره بسیار به صرفه تر است و کرایه آن ها نیز توافقی است. در صورت همراه داشتن گواهینامه بین المللی نیز می توانید با مبلغی معادل 20 الی 40 دلار انواع خودرو اجاره ای با و یا بدون راننده اجاره نمایید.

بیشتر بخوانید  مناظر طبیعی فوق العاده زیبای جهان،واقعی یا فتوشاپ!؟

تلفن، اینترنت و مخابرات

اندونزی دارای سیستم مخابرات بسیار پیشرفته ‌ای است. ولی به دلیل مسافت بسیار و قرار گرفتن در نیمکره جنوبی نرخ مکالمات بین المللی آن ارزان نمی باشد. قیمت یک سیم کارت تلفن همراه در اندونزی تقریبا از یک ساندویچ هم ارزانتر است! ازنظر فنی سیستم موبایل اندونزی با سیستم موبایل ایران یکی است و شما می ‌توانید گوشی موبایل خود را همراه داشته و تا زمانی که در اینجا اقامت دارید با خرید یک سیم کارت که حدود 1000 تومان است با سراسر دنیا ارتباط برقرار نمایید. چندین اپراتور در اندونزی فعالیت می‌ کنند.

اما بهترین نوع سیم کارت سیمپاتی است که قرمز رنگ است. نرخ مکالمات این اپراتور از دیگران کمتر بوده و در ضمن می توانید از سرویس های مکالمه اینترنتی آن شرکت جهت تماس با ایران با قرار دادن پیش شماره 0101798 استفاده نمابید.

در بالی از هر فروشگاهی که گوشی تلفن همراه داشته باشد و حتی فروشگاهه ای مواد غذایی می ‌توان سیم کارت تهیه کرد و شارژ مجدد سیم کارت های اعتباری نیز از راه انتقال اعتبار و توسط فروشندگان با ارائه شماره تلفنتان امکان پذیر است. همراه اول ایران نیز با اپراتورهای اندونزی سرویس رومینگ برقرار نموده اند که استفاده از آن ها به دلیل بالا بودن نرخ خدمات به هیچ وجه مقرون به صرفه نمی باشد.

اتصال به اینترنت نیز در سراسر بالی امکان پذیر و رایگان است! تمامی مراکز خرید، رستوران ها و … دارای سرویس اینترنت بی سیم می باشند. فقط کافیست که اکسس پوینت مربوطه را یافته و کانکت شوید !


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *