مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جزایر گالاپاگوس کجاست؟ مجموعه عکس از جزایر شگفت انگیز آمریکای جنوبی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


جزایر گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس گروه-جزیرهای آتشفشانی در اقیانوس آرام، در ۹۲۶ کیلومتری غرب اکوادور می‌باشد. این گروه-جزیره بر روی خط استوا قرار گرفته و از لحاظ جغرافیای سیاسی بخشی از اکوادور محسوب می‌شود.با دلگرم همراه باشید.

جزایر گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس، شگفت ‌انگیزترین مجمع الجزایر دنیا

جزایر گالاپاگوس و آبهای اطراف آن یکی از استان‌های اکوادور و همچنین یک پارک ملی و یک منطقه محافظت شده دریایی را تشکیل می‌دهند. زبان رسمی در این جزایر اسپانیولی است و جمعیت آنها کمی بیش از ۲۵٬۰۰۰ نفر می‌باشد.

سوسمار ایگوانا (با نام علمی Conolophus subcristatus) در گروه-جزیره گالاپاگوس

شهرت این جزایر بخاطر گونه‌های جانوری و گیاهی منحصر بفردی است که در این جزایر یافت می‌شوند. این گونه‌ها توسط چارلز داروین و طی سفر دریایی بیگل (بر عرشه کشتی بریتانیائی به همین نام متعلق به نیروی دریایی سلطنتی) مورد مطالعه قرار گرفتند. مشاهدات و نمونه برداری‌های وی در طول این سفر نقش اصلی را در شکل گیری نظریه مشهور داروین به نام فرگشت (به غلط تکامل ) بوسیله انتخاب طبیعی بوده است.اولین ورود ثبت شده به این جزایر مربوط به سال ۱۵۳۵ میلادی و زمانی است که یک کشیش اهل دومینیکن بنام فری توماس دو برلانگا برای حل یک اختلاف ما بین فرانسیسکو پیزارو و افسران تحت فرمانش به پرو رفت.

دوبرلانگا در ابتدا مسیر خود را گم کرد ولی در نهایت به مناطق تحت سیطره اسپانیا بازگشت و وضعیت جزایر و موجودات زنده ساکن آنها را برای دیگران توصیف کرد. اولین نقشه این جزایر بوسیله آمبروس کولی در سال ۱۶۸۴ ترسیم شد. او که دزدی دریایی بود، از نام دوستان خود و یک نجیب‌زاده انگلیسی که به آنها کمک می‌کرد، برای نامگذاری جزایر استفاده کرد. در حال حاضر دولت اکوادور از نامهای اسپانیایی برای نامگذاری اکثر آنها استفاده می‌کند. هرچند با وجود داشتن نام‌های رسمی، بسیاری افراد، مخصوصاً دانشمندان، همچنان از نام‌های قدیمی انگلیسی که نام‌های مورد استفاده توسط چارلز داروین بوده‌اند، استفاده می‌کنند. این جزیره از نظر عجائب طبیعی یکی از جالب ترین نقاط دنیا می باشد.این جزیره‌ها به عنوان یکی از میراث جهانی توسط سازمان یونسکو انتخاب شده‌اند.

جزایر گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس در غرب اکوادور قرار دارند و از مجموعه‌ای از جزایر آتشفشانی تشکیل شده‌اند. این جزایر را به طور رسمی با نام مجمع‌الجزایر کولون (Colon) می‌شناسند اما در میان مردم با نام جزایر گالاپاگوس مشهور است. این مجمع‌الجزایر از ۱۸ جزیره‌ی بزرگ و چندین جزیره‌ی کوچک‌تر تشکیل شده است. همه‌ی این جزایر به خاطر گونه‌های جانوری بومی و منحصربه‌فردی که دارند، مشهور هستند. این جزایر بعد از بازدید چارلز داروین به شهرت رسیدند.

جزایر گالاپاگوس یکی از بهترین مقصدهای گردشگری دنیا برای غواصی هستند

کسانی که به طبیعت علاقه‌مند باشند یا دوستداران ماجراجویی، سفری بی‌نظیر در گالاپاگوس خواهند داشت. تنوع بی‌نظیر گونه‌های جانوری، سواحل زیبا، امکانات توریستی مجهز و سطح بالای خدمات و امکانات رفاهی، دست به دست هم می‌دهند تا گالاپاگوس مقصدی عالی برای سفر باشد. گالاپاگوس جزو معدود مکان‌هایی در دنیا است که دخالت‌های بشری در طبیعت با موفقیت، محدود شده است.

فرقی نمی‌کند که چه سلیقه‌ای داشته باشید؛ دنبال ماجراجویی و هیجان غواصی باشید یا بخواهید در آرامش از طبیعت اطراف لذت ببرید، در جزایر گالاپاگوس ناامید نمی‌شود و سرگرمی مورد علاقه‌ی خود را پیدا می‌کنید. بدون شک مجذوب زیبایی نفس‌گیر طبیعت گالاپاگوس و سکوت و آرامش محض آن می‌شوید و باز هم دل‌تان می‌خواهد این سفر را تکرار کنید و به گالاپاگوس برگردید.

چه زمانی برای سفر مناسب است؟

برای بازدید از جزایر گالاپاگوس، زمان بد وجود ندارد در واقع هر زمان از سال که بخواهید می‌توانید به این جزایر سفر کنید. با وجود این، دو فصل پرگردشگر یا های‌سیزن در این جزایر وجود دارد: اواسط ژوئن تا اوایل سپتامبر و اواسط دسامبر تا اواسط ژانویه.از ژوئن تا سپتامبر (حتی نوامبر) هوای جزیره خنک و مطبوع است. آسمان ابری است ولی همیشه باران نمی‌بارد. این مدت زمان علاوه بر اینکه فصل جفت‌گیری کودن‌های پاآبی (blue-footed boobies) است، بهترین زمان برای غواصی است.

بیشتر بخوانید  فرصتی طلایی برای تحصیل در کانادا

این نکته را فراموش نکنید که فقط تعداد محدودی از گردشگران می‌توانند وارد جزیره شوند، حتی در فصل‌های پرگردشگر دسامبر تا مه، فصل گرم‌تر سال است. در این مدت، دریا آرام است و باران‌های پراکنده می‌بارد. اگر علاقه‌مند به طبیعت باشید، این ماه‌ها بهترین زمان برای سفر به گالاپاگوس است. همه‌جا می‌توانید انبوه درختان و گیاهان سرسبز و گل‌های زیبا را تماشا کنید. اگر دوست دارید پرندگان را تماشا کنید و به حیات وحش علاقه دارید، این زمان از سال بهترین موقع برای تماشای رقص جفت‌گیری پرندگان و لانه‌سازی لاک‌پشت‌های دریایی در ساحل شنی است.

این نکته را فراموش نکنید که فقط تعداد محدودی از گردشگران می‌توانند وارد جزیره شوند، حتی در فصل‌های پرگردشگر. بنابراین اگر قصد دارید در این زمان به این جزایر سفر کنید، باید همه چیز را از قبل رزرو کنید. ضمنا برای اینکه بهترین قیمت‌های ایرلاین‌ها و اماکن اقامتی نصیب‌تان شود، باید کمی در مورد تاریخ سفرتان انعطاف‌پذیر باشید.

رفت و آمد در جزیره‌ها

گالاپاگوس

تورهای کروز، محبوب‌ترین شیوه برای سفر در این جزایر است. تورهای کروز معمولا ۴ روز و ۳ شب یا ۱۲ روز و ۱۱ شب هستند که برنامه‌های مختلفی دارند. معمولا شب‌ها بین جزایر سفر می‌کنند بنابراین با استفاده از این تورها در هزینه‌ی اقامت صرفه‌جویی می‌کنید.برخی از جزیره‌ها بسیار نزدیک به هم قرار گرفته‌اند و شما بدون تور و به شکل مستقل می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. برای سفر بین جزیره‌ها، قایق و حتی پرواز وجود دارد. البته این شیوه از سفر بین جزیره‌ها، گران‌تر از تورهای کروز می‌شود.

اگر در گروه‌ ۱۲ نفری یا بیشتر سفر می‌کنید، بهترین کار این است که یک قایق را دربست کرایه کنید. این روش به شما آزادی عمل می‌دهد تا برنامه‌ی سفرتان را خودتان تنظیم کنید و ضمنا هزینه‌ی آن از تورهای برنامه‌ریزی شده کمتر است.سفر به گالاپاگوس ارزان نیست. علاوه بر هزینه‌های معمول، هزینه‌های دیگری مانند ورودی پارک ملی گالاپاگوس، فعالیت‌های تفریحی و تورهای همراه با راهنما باید بپردازیداگر دوست ندارید شب‌ها را در کشتی بگذرانید و ترجیح می‌دهید یک جا اقامت داشته باشید، انتخاب‌های زیادی برای اقامت دارید. حتی در جزایر کوچک و کم‌جمعیت هم امکانات اقامتی باکیفیت وجود دارد. اقامت در اقامتگاه‌های ساحلی به خصوص اگر بخواهید سفرهای کوتاه به جزایر اطراف ترتیب دهید، پرهزینه است.

هزینه سفر و غذا

سفر به گالاپاگوس ارزان نیست. علاوه بر هزینه‌های معمول، هزینه‌های دیگری مانند ورودی پارک ملی گالاپاگوس، فعالیت‌های تفریحی و تورهای همراه با راهنما باید بپردازید.غذا در جزایر گالاپاگوس گران است. قیمت غذا از جزیره‌ای به جزیره‌ی دیگر متفاوت است. در جزایر شلوغی مانند سانتاکروز، قیمت غذا از همه جا بیشتر است.در کنار رستوران‌های توریستی و گران‌قیمت که غذاهای متنوع و بین‌المللی سرو می‌کنند، رستوران‌های کوچک‌تری هم وجود دارند که غذای عادی با قیمت‌های کمتر سرو می‌کنند و برای کسانی مناسب‌اند که می‌خواهند سفری کم‌هزینه داشته باشند.

وسایل حمل‌ونقل

رایج‌ترین و بهترین وسیله‌ی حمل‌و‌نقل بین جزیره‌ها، فرابر و قایق است. قیمت آن‌ها متفاوت است و بستگی به زمان سفر دارد. همچنین می‌توانید از قبل رزرو کنید.برای سفر بین جزیره‌ها، هواپیما هم وجود دارد. هواپیما سرعت بالایی دارد و البته گران‌تر است. به علاوه، محدودیت حمل بار هم در هواپیما وجود دارد.تاکسی‌های زمینی و دریایی وسیله‌ی دیگری برای سفر در جزیره است که قیمت‌ها مناسب دارد.کرایه کردن دوچرخه هم در گالاپاگوس رواج دارد. تورهای پیاده‌روی رایگان برای بازدید از جاذبه‌های جزیره‌ها، انتخاب دیگری است که می‌توانید مد نظر قرار دهید.

بیشتر بخوانید  از هزینه های سفر به سوئیس و جاذبه های بهشتی آن بدانید

برای غواصی در این جزایر، حتما از شرکت‌ها و برگزارکننده‌های توری استفاده کنید که مجوزهای لازم را دارند.جزایر گالاپاگوس یکی از بهترین مقصدهای گردشگری دنیا برای غواصی است. علاوه بر امکانات کامل و مجهز برای غواصی، زندگی دریایی منحصربه‌فردی که در این بخش از کره‌ی زمین وجود دارد، غواصان را به سفر تشویق می‌کند.برای غواصی در این جزایر، حتما از شرکت‌ها و برگزارکننده‌های توری استفاده کنید که مجوزهای لازم را دارند.

جزایر گالاپاگوس به طور رسمی بخشی از اکوادور است و شما باید برای سفر به این جزایر ویزا برای ورود به پایتخت اکوادور را داشته باشید تا از آنجا به گالاپاگوس سفر کنید. شهروندان آمریکا، کانادا و بیشتر کشورهای اروپایی برای سفر به اکوادور به ویزا نیاز ندارند و فقط پاسپورت معتبر کافی است.زمانی که به کیتو (Quito) پایتخت اکوادور رسیدید برای بازدید از جزایر گالاپاگوس باید کارت کنترل حمل‌ونقل INGALA Transit Control Card دریافت کنید. این کارت برای این است که مهاجرت به جزیره و محدودیت اقامت گردشگران، کنترل شود.

جزایر گالاپاگوس

۱۸ جزیره اصلی (جزایر دارای وسعتی بالاتر از ۱ کیلومتر مربع) در گروه جزیره گالاپاگوس وجود دارند:

جزیره بالترا یا سیمور جنوبی جزیره‌ای کوچک و مسطح در مرکز گالاپاگوس که بسیار خشک بوده و پوشش گیاهی آن محدود به اسفناج باغی، کاکتوس سرده‌ای و یک نوع درخت بومی منطقه آمریکای جنوبی به نام پالو سانتو می‌باشد. فرودگاه بالترا (سیمور) واقع در این جزیره تا سال ۱۹۸۶، تنها فرودگاه گالاپاگوس بود. در حال حاضر فرودگاه دیگری در جزیره سان کریستوبال وجود دارد. از آنجایی که فقط فرودگاه بالترا تسهیلات لازم برای پروازهای شبانه را داراست، پرواز هواپیماهای خصوصی به گالاپاگوس به مقصد این فرودگاه انجام می‌گیرد. پس از ورود به جزیره، مسافرین بوسیله اتوبوس به یکی از دو اسکله موجود انتقال می‌یابند. اسکله اول در خلیجی کوچک قرار گرفته که قایق‌های مسافرکش در آن منتظر ورود مسافرین هستند.

اسکله دوم بالترا را به جزیره سانتا کروز متصل می‌کند. در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸، فرودگاه بالترا تحت نوسازی قرار گرفت و رستوران‌ها و مغازه‌های جدید و همچنین بخش مخصوص مسافرین به آن افزوده شد.جزیره بارتولومه یک جزیره خرد آتشفشانی در فاصله اندکی از ساحل شرقی جزیره سانتیاگو در گروه-جزیره گالاپاگوس است که یکی از جزایر جوان این گروه جزیره محسوب می‌شود. نام این جزیره و خلیج سالیوان و

جزیره سانتیاگو (جیمز) برگرفته از نام دوست صمیمی چارلز داروین، بارثولومیو جیمز سالیوان است که یک ستوان نیروی دریایی در کشتی اچ ام اس بیگل بود. امروزه به اشتباه از املای Sullivan بجای Sulivan استفاده می‌شود. این جزیره از معدود مکان‌هایی است که می‌توان پنگوئن گالاپاگوس را که تنها گونه پنگوئن ساکن بر روی خط استوا است، در آن یافت. لاک‌پشت سبز یکی دیگر از گونه‌های جانوری موجود در این جزیره است.

جزیره داروین (کالپپر) نام این جزیره برگرفته از نام چارلز داروین است و دارای وسعتی برابر با ۰٫۴ کیلومتر مربع و حداکثر ارتفاع ۱۶۸ متر می‌باشد. در این جزیره می‌توان فک خزدار، فریگیت، ایگوانای دریایی، مرغ نوروزی دم چلچله‌ای، شیر دریایی، وال، لاک‌پشت دریایی، کودن پاقرمز و کودن نازکا را مشاهده نمود.

بیشتر بخوانید  آشنایی با رستوران روحی تهران + همراه و تلفن

جزیره اسپانیولا (هود) این جزیره به افتخار اسپانیا با این نام نامگذاری شد. نام دیگر آن هود است که برگرفته از نام دریابد بریتانیائی، ساموئل هود، می‌باشد. این جزیره دارای وسعتی برابر با ۲۳ کیلومتر مربع و حداکثر ارتفاع ۲۰۶ متر می‌باشد.

جزیره فرناندینا (ناربورو) نام این جزیره به افتخار فردیناند دوم آراگون که سفر دریائی کریستف کلمب را پشتیبانی مالی کرد، فرناندینا انتخاب شده است. وسعت این جزیره ۲۴۸ کیلومتر مربع و حداکثر ارتفاع آن ۱٬۴۹۴ متر می‌باشد.

جزیره فلورینا (چارلز یا سانتا ماریا) نام این جزیره برگرفته از نام خوان خوزه فلورس، اولین رئیس جمهور اکوادور است که در دوران ریاست جمهوری وی، اکوادور مالکیت مجمع الجزایر گالاپاگوس را بدست آورد. نام دیگر آن یعنی سانتا ماریا برگرفته از نام یکی از کشتی‌های کریستف کلمب می‌باشد. مساحت آن ۱۷۳ کیلومتر مربع و حداکثر ارتفاع آن، ۶۴۰ متر است.
جزیره جنووسا (تاور) نام آن برگرفته از نام شهر جنووا در ایتالیا است. این جزیره دارای مساحتی برابر با ۱۴ کیلومتر مربع و حداکثر ارتفاع ۷۶ متر است.

جزیره ایسابلا (آلبمارل) این جزیره به افتخار ملکه ایزابلا نامگذاری شد. با مساحتی بالغ بر ۴٬۶۴۰ کیلومتر مربع، این جزیره بزرگترین جزیره در گالاپاگوس است. مرتفع‌ترین نقطه در این جزیره قله آتشفشان وولف با ارتفاع ۱٬۷۰۷ متر می‌باشد.
جزیره مارچنا (بیندلو) نام این جزیره برگرفته از نام فری آنتونیو مارچنا بوده و دارای مساحت ۱۳۰ کیلومتر مربعی و حداکثر ارتفاع ۳۴۳ متر می‌باشد.

جزیره سیمور شمالی نام این جزیره برگرفته از نام نجیب‌زاده انگلیسی، لرد هیو سیمور است و دارای مساحت ۱٫۹ کیلومتر مربع و حداکثر ارتفاع ۲۸ متر می‌باشد.

جزیره پینزون (دانکن) نام این جزیره از نام برادران پینزون (ناخداهای کشتی‌های پینتا و نینا) برگرفته شده است. مساحت آن ۱۸ کیلومتر مربع و حداکثر ارتفاع آن ۴۵۸ متر می‌باشد.

جزیره پینتا (آبینگدون) نام این جزیره برگرفته از کشتی پینتا بوده و دارای مساحت ۶۰ کیلومتر مربعی و حداکثر ارتفاع ۷۷۷ متر می‌باشد.

جزیره رابیدا (جرویس) نام این جزیره برگرفته از نام صومعه رابیدا است. کریستف کلمب قبل از سفر دریایی خود، پسرش را به این صومعه سپرد. مساحت آن ۴٫۹ کیلومتر مربع و حداکثر ارتفاع آن ۳۶۷ کیلومتر مربع است.

جزیره سان کریستوبال (چتم) نام این جزیره برگرفته از نام قدیس سنت کریستوفر و نام انگلیسی آن، برگرفته از نام ویلیام پیت، اولین ارل چتم است. مساحت آن ۵۵۸ کیلومتر مربع و حداکثر ارتفاع آن ۷۳۰ متر می‌باشد.

جزیره سانتاکروز (ایندفتیگبل) سانتاکروز نام صلیب مقدس در زبان اسپانیولی است. نام انگلیسی جزیره برگرفته از نام کشتی جنگی بریتانیائی ایندفتیگبل، متعلق یه نیروی دریایی سلطنتی است. مساحت آن ۹۸۶ کیلومتر مربع و حداکثر ارتفاع آن، ۸۶۴ متر می‌باشد.

جزیره سانتافه (بارینگتون) نام این جزیره برگرفته از نام شهری در اسپانیا بوده و دارای مساحتی برابر با ۲۴ کیلومتر مربع و حداکثر ارتفاع ۲۵۹ متر است.

جزیره سانتیاگو (سان سالوادور، جیمز) نام این جزیره معادل نام سنت جیمز در زبان انگلیسی است. نام دیگر آن برگرفته از اولین جزیره کشف شده توسط کریستف کلمب در دریای کارائیب می‌باشد.

جزیره ولف (ونمن) نام این جزیره برگرفته از نام زمین‌شناس آلمانی، تئودور وولف است و دارای مساحت ۱٫۳ کیلومتر مربع و حداکثر ارتفاع ۲۵۳ متر است.

جزایر گالاپاگوس

جزیره گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس

سفر به جزیره گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس

جزیره گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس

جزیره گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس

جزیره گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس

جزیره گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس

جزیره گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس

جزیره گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس

جزیره گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس

جزیره گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس

جزیره گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس

منبع:کجارو

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *