جزئیات 10 سال حبس برای مدیر آپارت



حدود یک سال پیش بود که در آپارات ویدئویی بارگذاری شد که حواشی و پیامدهای زیادی برای مدیران آن داشت.


اواسط مهر ۱۳۹۸ بود که ویدئویی با محتوای مجرمانه در فضای مجازی (اینستاگرام) و خصوصا شبکه اجتماعی ویدئو محور آپارات منتشر شد. این ویدئو با وجود آنکه ۴۰ دقیقه پس از انتشار پاک شد، حواشی و جنجال‌های زیادی را به دنبال داشت.


مدیرعامل آپارات به خاطر انتشار کدام ویدئو بازداشت شد؟


در این ویدئو خانم مجری در حالی که پوششی نامتعارف داشت در مصاحبه با کودکان کم سن و سال پرسش‌هایی جنسی مطرح می‌کرد. در این ویدئو این خانم مجری از کودکان درباره چگونگی به دنیا آمدنشان سوال می‌پرسید و به اصطلاح پیگیر آموزش‌های جنسی به کودکان شده بود.


مدیرعامل آپارات به خاطر انتشار کدام ویدئو بازداشت شد؟


در پی انتشار این ویدئو بود که با پیگیری مسئولان ذیربط ویدئوی مذکور پس از حدود ۴۰ دقیقه از آپارات حذف شد. همچنین با دستور مقام قضایی، مدیر عامل شبکه اجتماعی آپارات به دلیل انتشار این ویدئو با محتوای مجرمانه بازداشت شد.


گفته می‌شود طبق حکم دادگاه بدوی که امروز اعلام شد محمد جواد شکوری مقدم، مدیرعامل آپارات به خاطر آپلود این ویدئو در آپارات به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.


شکوری مقدم یکی از موفق‌ترین و موثرترین مدیران جوان در استارت‌آپ‌های کشور است. اما چرا این کارآفرین دارای نشان امین‌الضرب به ۱۰ سال زندان محکوم شد؟


واکنش وزیر ارتباطات به این خبر: آذری جهرمی در یک برنامه تلویزیونی خطاب به معاون سابق دادستان کل کشور گفت: اگر یک نفر محتوای مجرمانه‌ای را در پیام‌رسان داخلی بارگزاری کرد، شما مالک پیام رسان را به زندان می‌اندازید. این حمایت از تولید داخل نیست.

بیشتر بخوانید  مسخره اش کن..!! عکس های خنده دار (40)


روابط عمومی آپارات اعلام کرده است: «رأی صادرشده از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، رأی بدوی (نخستین) بوده، تجدیدنظر خواهی از این دادنامه صورت‌ پذیرفته و در لایحه‌ اعتراضیه با اشاره به ماده ۲۳ قانون جرایم رایانه‌ای و مصوبات حمایتی شورای عالی فضای مجازی از پلتفرم‌ها که به‌صورت رویه‌ ثابت درآمده، استناد شده؛ امیدواریم بر این مبادی محکمه تخصصی رأی مناسب را صادر نمایند.»


دیدگاهتان را بنویسید