جزئیات کاهش وزن را بخوانید!


جزئیات کاهش وزن را بخوانید!

آبی باعث می شود سریعتر احساس سیری کنید.

رژیم های غذایی زیادی وجود دارند که می توانند به کاهش وزن سریع کمک کنند، اما عواقب چنین رژیم هایی در دراز مدت بسیار ناراحت کننده است. برنامه کاهش وزن باید به گونه ای باشد که هرگز احساس کسالت و خستگی نکنید و انگیزه خود را برای کاهش وزن افزایش دهید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند وزن خود را سریعتر کاهش دهید، اما در دراز مدت سلامت خود را از دست ندهید.

رعایت این نکات رژیمی باعث افزایش سرعت کاهش وزن می شود:

در هر وعده غذایی فرزندتان پروتئین بخورید. مصرف پروتئین کافی به کاهش تنقلات اضافی کمک می کند. زیرا خوردن پروتئین کافی شما را سیر نگه می دارد و متابولیسم شما را سرعت می بخشد. در رژیم غذایی خود روزانه 0.7 گرم پروتئین در هر پوند مصرف کنید. بهترین منابع پروتئین گوشت گاو بدون چربی، سینه مرغ، ماهی، عدس، لوبیا و محصولات لبنی است. با این حال، در بیماران کلیوی، مقدار پروتئین مصرفی باید کاهش یابد.

جزئیات کاهش وزن را بخوانید!

* آب کافی بنوشید. روزانه (8 تا 10 لیوان) زیرا کم آبی بدن باعث میل به غذا می شود، اما از نوشیدنی های شیرین، آب میوه های مصنوعی و الکل استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد مشکل در خوردن می شود. برای رفع تشنگی فقط آب بنوشید.

* بعد از شام غذا نخورید. اگر در اواخر شب هنگام تماشای تلویزیون یا کار در اینترنت شروع به خوردن تنقلات می کنید، این روش اشتباهی برای کاهش وزن است زیرا بدن شما می خواهد در خواب چربی بسوزاند و خوردن میان وعده قبل از شام می تواند دشوار باشد.

بیشتر بخوانید  معرفی ۵ روغن فوق العاده برای ماساژ دادن بدن

سه وعده غذایی اصلی بخورید. در هر وعده غذایی منبع خوبی از پروتئین و غلات کامل همراه با میوه ها و سبزیجات تازه بخورید.

* روزانه به فعالیت بدنی مناسب بپردازید.

* تمرینات قدرتی را فراموش نکنید. برای نتیجه بهتر در رژیم لاغری خود 3 تا 4 بار در روز وزنه بردارید.

صبح زود ورزش کنید. به مدت 30 دقیقه ورزش (ایروبیک، شنا، دوچرخه سواری، پریدن و…) انجام دهید تا پس از بیدار شدن از خواب 330 کالری بسوزانید. سعی کنید حداقل 20 دقیقه در روز فعالیت بدنی داشته باشید.

* پیاده روی بسیار مهم است. 30 دقیقه پیاده روی در روز به شما کمک می کند تا 96 کالری بسوزانید و به کاهش وزن سریع کمک کنید.

* مصرف میوه و سبزیجات با برگ سبز را افزایش دهید. از آنجایی که آنها سرشار از فیبر هستند، فیبر شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و به شما کمک می کند کمتر غذا بخورید.

در کاسه های آبی تیره بخورید. زیرا آبی باعث می شود سریعتر احساس سیری کنید.

فقط زمانی بخورید که احساس می کنید به غذا نیاز دارید. زیرا با خوردن غذای اضافی چون بدن احساس نیاز نمی کند، شروع به ذخیره کالری اضافی می کند.

* آهسته غذا بخورید. این به شما کمک می کند از خوردن بیشتر لذت ببرید و به شما کمک می کند سریعتر احساس سیری کنید.

خوردن صبحانه هر روز ضروری است. زیرا به افزایش متابولیسم کمک می کند.

* هیچ غذایی نخورید. از مصرف غذاهای سرخ شده و چرب، غذاهای فرآوری شده، تنقلات و نوشیدنی های سرد خودداری کنید.

بیشتر بخوانید  بهترین شربت ها برای درمان سرفه کدامند؟

* اصول کاهش وزن را بدانید. به خاطر داشته باشید که بهترین راه برای کاهش وزن سریع داشتن یک رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی منظم است.

منبع: رژیم سلامت


دیدگاهتان را بنویسید