جزئیات پیاده روی جاماندگان اربعین در تهران + زمان و مسیر منتشر شد



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، جلسه هماهنگی ستاد «عصر جاماندگان اربعین حسینی» با حضور نمایندگان 50 نهاد مسئول در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

جلسه هماهنگی ستاد “بازماندگان اربعین حسین” در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با حضور نمایندگان سپاه تهران بزرگ، اداره کل آموزش و پرورش استان تهران، حرم آقا حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، مسئولین رسانه ملی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، تشکل ها و محلات شهرداری تهران، سازمان فرمانداران و فرمانداران تهران، بخشدار ری، بسیج جامعه زنان کشور، حوزه علمیه بانوان استان تهران، استانداری تهران، نیروی انتظامی تهران بزرگ، سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، آمبولانس تهران، هلال احمر تهران، سازمان آتش نشانی تهران، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، سازمان تاکسیرانی، شرکت بهره برداری مترو تهران و … برگزار شد. .

در این دیدار سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) پیاده روی اربعین حسین را یک آئین بزرگ مذهبی در تهران دانست و ادامه داد. : این بذر حدود 10 سال پیش کاشته شد که نتیجه آن حضور پرشور عاشقان اباعبدالله در این مراسم است.

وی افزود: در ایام کرونا این مراسم با محدودیت هایی همراه بود اما امسال به یاری خداوند و با همکاری سایر نهادها این مراسم با شکوه بیشتری نسبت به گذشته برگزار می شود.

زمان و مسیر پیاده روی اربعین در تهران

فاطمیان پور در خصوص زمان و مسیر پیاده روی گفت: پیاده روی جاماندگان در شهر تهران از ساعت 7 صبح از میدان مذهبی امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آغاز و تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه دارد. 18:00 همچنین موکب ها و غرفه هایی در طول مسیر برای پذیرایی از زائران برپا شده و تا پایان موکب به زائران خدمات رسانی می کنند.

بیشتر بخوانید  تحریم پلیس امنیت اخلاقی ایران از سوی کانادا

وی نیاز به هماهنگی نهادهای مختلف برای برگزاری این مراسم را ضروری دانست و افزود: با توجه به اینکه موج جدید کرونا در حال کاهش است، پیش بینی می شود امسال این برنامه با حضور بیشتر زائران برگزار شود. خوشبختانه تمامی نهادهای درگیر در این برنامه با تمام وجود آمادگی خود را برای خدمت رسانی به زائران اعلام کرده اند و امیدواریم با یاری امام حسین (ع) بتوانیم مراسمی باشکوه و پرشور برگزار کنیم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی از جمله برپایی غرفه کودک، غرفه بانوان و کمپین مجازی «اربعین نظری» اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این است که این غرفه را فراهم کنیم. امکانات و شرایط مناسب برای زائران برای داشتن خاطره ای خوب در ذهن خانواده های شرکت کننده باقی مانده است.

در ادامه این جلسه در خصوص هماهنگی بهتر در برگزاری مراسم اربعین حسینی در تهران با شکوه تمام بحث و تبادل نظر شد و با بررسی امکانات و شرایط، مسئولیت نهادهای حاضر در جلسه مشخص شد.

افتتاح و تبلیغات فضا، برنامه ریزی برای بازگشت زائران، تجهیز موکب ها، استقرار وسایل نقلیه عمومی، مدیریت ترافیک و … از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

به گزارش فرهنگ و هنر تحلیلی، پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) از ساعت 7 صبح از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در تهران برگزار می شود. ) با حضور عاشقان اباعبدالله.

دیدگاهتان را بنویسید