جزئیات پرداخت یارانه پولی 400 هزار تومانی برای این یارانه بگیران



به گزارش سلام نو؛ حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی گفت: پرداخت یارانه نقدی به جای یارانه پنهان و افزایش قیمت کالاهای اساسی باعث کاهش ضریب جینی در جامعه شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی افزود: امروز شاهد این هستیم که یک دهم ضعیف جامعه ماهانه 400 هزار تومان به ازای هر نفر یارانه دریافت می کنند که این امر باعث افزایش قدرت خرید قطعات ضعیف شد. جامعه و باعث کاهش ضریب جینی شد.

میرتاج الدینی تصریح کرد: پیش از آن یارانه به کالاها به صورت پنهان تعلق می گرفت. در تخصیص پنهان یارانه ها بیشترین بهره مندی از یارانه ها قشرهای مرفه جامعه هستند و اکنون با اجرای به اصطلاح قیمت ها، یارانه کالاها به اقشار ضعیف جامعه پرداخت می شود.

نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یارانه پولی که پرداخت می شود اگرچه جبران کننده تورم موجود نیست اما بخش قابل توجهی از آن را پوشش می دهد و قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه را افزایش می دهد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: آنچه در اینجا می توان به آن اشاره کرد این است که از کسانی که یارانه آنها قطع شده است بررسی های لازم انجام شود تا کسانی که تاکنون در این زمینه حقشان تضییع شده است. . تمدید خواهد شد. / آیرین

بیشتر بخوانید  مرگ باران شامپانزه ایرانی بعد از انتقال به کنیا

دیدگاهتان را بنویسید