جزئیات پرداخت یارانه مرداد 1401



به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اواخر خردادماه از تلاش دولت برای جایگزینی یارانه نقدی کاغذ الکترونیکی خبر داد. اکنون با گذشت دو ماه از این اتفاق، تیم اقتصادی دولت هنوز زمان دقیق اجرای این طرح در کل کشور را اعلام نکرده است.

از سوی دیگر، مشمولان یارانه نیز از این موضوع سردرگم شده اند و برخی از آنها نظر خود را با فرارا در میان گذاشته اند. بررسی اکثر این نظرات نشان می دهد که اکثریت این کاربران مخالف تغییر یارانه نقدی به کالابرگ هستند.

بخشی دیگر هنوز از این تغییر مطمئن نیستند و می پرسند دولت چه زمانی تصمیم جایگزین کالابرگ با یارانه نقدی را اجرا می کند؟ یارانه مرداد 1401 نقدی خواهد بود یا نقدی؟

آیا یارانه مرداد 1401 نقدی است؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوالات به رسانه ها گفت: دولت مصمم است یارانه مالی را جایگزین کالابرگ کند و تا پایان شهریورماه تصمیم خود را اجرایی خواهد کرد. در چنین شرایطی به نظر می رسد یارانه مرداد 1401 نیز به صورت پولی پرداخت شود.

نحوه اجرای فاکتور الکترونیکی چگونه است؟

سید کریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص اجرای فهرست کالاهای الکترونیکی گفت: دولت نرم افزاری را در دسترس قرار می دهد که امکان پرداخت 6 تا 8 قلم کالا را به صورت الکترونیکی فراهم می کند. یعنی کاربران این طرح وارد نرم افزار می شوند و فروشگاه هایی که برای فروش تعیین شده اند نیز این نرم افزار را دارند.

در نهایت مردم اقلام موجود در نرم افزار را با قیمت 1400 شهریور خریداری کرده و مبلغ آن را پرداخت می کنند و دولت مابه التفاوت را به فروشنده پرداخت می کند.

بیشتر بخوانید  روز قرمز بازار برای ایران خودرو / ۲۵ خودرو ارزان شد + لیست بازار و کارخانه

دیدگاهتان را بنویسید