مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جزئیات پرداخت یارانه از زبان رئیس جمهور

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این گفت و گوی زنده تلویزیونی به بیان مهمترین محورهای روز از جمله ابعاد و اجرای طرح اصلاح نظام یارانه ای کالاهای اساسی پرداخت.

رئیس جمهور خطاب به مردم خاطرنشان کرد: یکی از مسائل پیش روی کشور ارز ترجیحی است که کارشناسان اقتصادی همواره نسبت به آن هشدار داده اند. ارز ترجیحی از سال 97 به بسیاری از کالاها تعلق گرفت و مشخص بود که تخصیص این ارز اقتصاد کشور را با مشکلات جدی مواجه می کند.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت قبل پس از مدت کوتاهی مشکلات این ارز را دید و تلاش کرد تخصیص این ارز به کالاهای مختلف را حذف کند و در نهایت به ۷ کالای اساسی به روش ترجیحی کاهش یافت. توزیع ارز ارز ترجیحی همچنین منجر به افزایش واردات، کاهش بهره وری و منجر به رانت، فساد و تبعیض می شود.

رئیسی در خصوص اجرای طرح اصلاح نظام یارانه کالاهای اساسی گفت: طی بررسی سازمان برنامه بودجه کشور، میزان مصرف سرانه هر نفر نسبت به کالاهای اساسی مورد بررسی قرار گرفت. پس از تجمعات تخصصی مقرر شد برای کمک به زندگی مردم به هر نفر 400 هزار تومان برای سه دهک اول تعلق گیرد تا یک خانواده 5 نفره دو میلیون تومان دریافت کنند. همچنین 300 هزار تومان یارانه به حساب پنج دهک بعدی شرکت واریز می شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: این حمایت و کمک مادام العمر در دو ماه آینده برای آماده سازی زیرساخت های فنی کالاهای الکترونیکی است.

بیشتر بخوانید  واکنش وزیر ورزش به ریاست دوباره تاج ! + فیلم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *