جزئیات وحشتناک ترین جنایات سال در رفسنجان / کشتار 10 مرد در یک روز + عکس قاتل



به گزارش سلام نو، روزنامه همشهری نوشت: مرد افغانی که از زندان افغانستان فرار کرده بود در جنایتی هولناک در شهر رفسنیان 6 افغانی و 4 ایرانی را کشت.

یک مرد افغان که در جریان درگیری های چند سال پیش در افغانستان مرتکب جنایت شده و زندانی شده بود، پس از ورود طالبان موفق به فرار از زندان شد و به ایران گریخت تا یکی از وحشتناک ترین جنایات سال را در رفسنجان انجام دهد. او با این تصور که همشهریانش او را به پلیس افغانستان تحویل خواهند داد، 6 افغان و 4 ایرانی را با چاقو کشت.

یکشنبه 24 مردادماه ساعت 19:00 نزاع خونین در باغ پسته حوالی چاه موتور کشاورزی احمدآباد شور در منطقه بهرمان شهرستان رفسنیان رخ داد. مرد افغانی که در وضعیت عادی نبود با دو کارگر شاغل در چخموتور که از هموطنانش بودند درگیر شد و با چاقو به آنها ضربه زد.

قاتل با چاقو سپس به سمت تعدادی از ایرانیان شاغل در یک مزرعه کشاورزی هجوم برد و آنها را با چاقو زد.

در همین حال تعدادی از شهروندان افغانستانی که در آن نزدیکی بودند و قاتل را می‌شناختند برای دستگیری او با هم درگیر شدند اما مرد افغان دیوانه‌وار آنها را زد و سپس فرار کرد.

دقایقی بعد گزارش این حادثه خونین به آمبولانس، پلیس و قاضی ویژه قتل ها اعلام شد و گروه های جنایی و آمبولانس راهی محل حادثه شدند.

تعدادی از چاقو خورده ها جان خود را از دست دادند و برخی هنوز زنده بودند و برای مداوا به مراکز درمانی منتقل شدند.

با حضور پلیس و تیم قضایی مشخص شد در این حملات 11 نفر با چاقو مجروح شدند که 4 نفر ایرانی و بقیه اهل افغانستان بودند.

بیشتر بخوانید  برگزاری نیمه نهایی و فینال جام حذفی پس از پایان لیگ برتر

فردی که به طرز وحشیانه ای این 11 نفر را با چاقو مجروح کرد، مردی اهل افغانستان است که در تحقیقات اولیه هویت وی مشخص شده است اما هنوز انگیزه وی از این قتل ها مشخص نیست.

برادر وی که در این درگیری حضور داشت، اولین فردی بود که دستگیر شد، اما وی مدعی شد که در این قتل ها نقشی نداشته و قصد داشت برادرش را متوقف کند، اما ناکام ماند.

وی گفت: برادرم مشکلات روحی و روانی داشت، مدت ها به مواد شیشه اعتیاد داشت و هر از گاهی توهمات عجیبی داشت. او در افغانستان یکی از قلدرها و ناقضان امنیت بود و حتی چندین بار من و اعضای خانواده ما را تهدید به کشتن کرد.

2 ساعت بعد

نام قاتل خطرناک به سرعت به لیست تحت تعقیب اضافه شد و جستجو برای دستگیری وی آغاز شد. سپس از بیمارستان خبر رسید که تعدادی از مجروحان بر اثر خونریزی در بیمارستان فوت کرده اند. بدین ترتیب تعداد قربانیان این حادثه به 10 نفر رسید; 6 افغانی و 4 ایرانی و از میان مجروحان فقط یک نفر زنده مانده و هم اکنون در بیمارستان تحت مداوا است.

تحقیقات گسترده ای که توسط تیم جنایی برای دستگیری قاتل مخوف آغاز شد در کمتر از 2 ساعت به نتیجه رسید و مشخص شد این مرد به شهرستان انار متواری شده است.

با تاریک شدن هوا، متهم با چراغ خاموش سوار موتورسیکلت شد و به شهر انار رسید و به نظر می رسید قصد دارد به مرز و فرار از ایران برود.

وقتی وارد شهر شد دسته های عزاداری در خیابان برپا بود و علاوه بر آن گشت پلیس در آن منطقه بود.

بیشتر بخوانید  سرلشکر موسوی: ارتش محکم در برابر دشمن ایستاده است - اخبار نظامی دفاع امنیت - اخبار سیاسی تسنیم

قاتل مخوف به محض مشاهده ازدحام جمعیت و گشت پلیس با موتور سیکلت خود به اطراف رفت و سعی کرد از مسیر دیگری فرار کند اما ماموران پلیس که تا آن لحظه اطلاعات کاملی از وی داشتند وی را شناختند و به تعقیب او پرداختند.

قاتل خطرناک قصد فرار داشت و در حالی که چاقو را در دست داشت به شکم خود و یک بار به گردن خود ضربه زد و ناگهان به زمین افتاد.

ماموران پلیس با دیدن این صحنه با آمبولانس تماس گرفتند و دقایقی بعد جنایتکار تحت مراقبت به بیمارستان منتقل شد و مشخص شد که جراحاتش عمیق نبوده و جانش در خطر نیست.

انگیزه قاتل از کشتن 10 نفر در رفسنجان چه بود؟

زمانی که تیم تحقیقاتی به بیمارستان رسید، او ادعا کرد که انگیزه خود از این جنایت هولناک اختلاف با همشهریان و مشکلات شخصی بوده است.

ایمان شهسواری دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان که از همان لحظات اولیه حادثه در محل جنایت حضور یافته و دستورات ویژه ای برای دستگیری قاتل صادر کرده است، می گوید: قاتل که هم اکنون در بیمارستانی در شهرستان انار بستری است. 6 نفر از همشهریان خود و 4 ایرانی را به قتل رساند و اعتراف کرد

وی ادامه می دهد: متهم به گفته خانواده اش گاهی دچار توهم و انگیزه شخصی برای ارتکاب این جنایت بوده است.

هرچند هنوز بازجویی های دقیق از متهمان انجام نشده است، اما بر اساس تحقیقات اولیه مشخص شده است که متهم چندین سال پیش در افغانستان مرتکب جنایت شده و به اتهام قتل در زندان بوده است. زمانی که طالبان به قدرت رسیدند توانست از زندان فرار کند و سپس به صورت قاچاق وارد ایران شد و به همراه خانواده (خواهران و برادرانش) در شهر رفسنیان ساکن شد و مشغول به کار شد.

بیشتر بخوانید  جا برای توافق وجود دارد

آن طور که تحقیقات نشان می دهد انگیزه قاتل افغانستانی نزاع با همشهریانش بوده است و متأسفانه چندین ایرانی بدون اینکه با او اختلاف داشته باشند با ضربات چاقو او کشته شده اند.

قاتل معتقد بود که همشهریانش (افراد کشته شده) قصد دارند او را به پلیس افغانستان تحویل دهند و به همین دلیل احتمال می رود زنان افغانی که او کشته است از طایفه مقتول باشند که در افغانستان کشته است.

حال با دستگیری متهم باید منتظر ماند تا وی از بیمارستان ترخیص شود و مورد بازجویی دقیق قرار گیرد.

از سوی دیگر بررسی ها نشان می دهد تمامی افرادی که در این حادثه جان خود را از دست داده اند جوان و میانسال بوده و در محل احداث یک چاه کشاورزی مشغول به کار بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید