مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جزئیات نشست شورای حکام | ریزش قیمت ها در راه است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:



گزارش کردن تو خبر: بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی، نشست چهار روزه شورای حکام آژانس امروز دوشنبه 6 مارس (15 مارس) در وین با قرائت بیانیه رافائل گروسی، مدیرکل اتمی آغاز شد. آژانس انرژی آژانس.

مدیرکل آژانس انرژی اتمی در سخنان افتتاحیه نشست شورای حکام با اشاره به توافق صورت گرفته با ایران گفت: ایران به آژانس اجازه می دهد تا مراحل نظارت و راستی آزمایی را ادامه دهد. من از تضمین های ایران مبنی بر آمادگی این کشور برای انجام فعالیت های راستی آزمایی بیشتر استقبال می کنم.

وی درباره آخرین گزارش خود از راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران، گفت: همانطور که می‌دانید، آژانس نتوانسته برجام مربوط به تولید و موجودی سانتریفیوژها، آب سنگین و کنسانتره سنگ اورانیوم (UPC) را راستی‌آزمایی و نظارت کند. ) دو ساله و تجهیزات نظارتی مانند دوربین نزدیک به 9 ماه است که نصب نشده است.

گروسی ادامه داد: پس از گفت‌وگوهای روز شنبه با معاون اسلامی رئیس‌جمهور ایران در تهران، ایران به آژانس اجازه داد تا اقدامات نظارتی و راستی‌آزمایی بیشتر لازم برای انجام مأموریت آژانس را ادامه دهد. دستیابی به این امر بسیار مهم خواهد بود، زیرا به آژانس اجازه می‌دهد تا در صورت ادامه اجرای تعهدات هسته‌ای ایران بر اساس برجام، تأسیس پایگاه جدیدی را آغاز کند.

وی در بخش دوم بیانیه خود به مسائلی مانند اوکراین، زلزله در ترکیه و سوریه و همچنین امنیت هسته ای در جهان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  سیگار کشیدن نوید محمدزاده در پنت هوس میلیاردی اش

تلاش غرب برای پیشبرد برنامه ضد ایرانی خود در نشست شورای حکام

یکی از محورهای اصلی این نشست راستی آزمایی فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است.

همانطور که میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در پیامی در توئیتر خود نوشت که هیئت حاکمه باید از «سیاسی کردن» پرونده ایران خودداری کند، نشست ماه مارس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز می‌شود. روز دوشنبه (15 مارس) و موضوع هسته ای ایران نیز در دستور کار قرار دارد.

در عین حال برخی از رسانه ها که پس از سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، تبلیغات منفی گسترده ای به راه انداختند، در این دیدار به گمانه زنی درباره صدور قطعنامه های ضد ایرانی پرداختند و برخی نیز مدعی شدند فعال‌سازی طرح B، تشدید تحریم‌ها و سناریوی حمله نظامی می‌تواند پس از این نشست مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در روزهای اخیر، کشورهای غربی به رهبری آمریکا به دلیل ادعای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر غنی‌سازی بیش از 60 درصدی تهران، جنگ روانی علیه برنامه هسته‌ای ایران به راه انداخته‌اند. این در حالی است که اکنون منابع غربی به تفاوت این کشورها در نوع واکنش به تهران اشاره می کنند.

به گزارش وال استریت ژورنال، دیپلمات‌های آشنا به این موضوع گفتند که ایالات متحده و متحدان اروپایی‌اش بر سر نحوه واکنش به درصد بالای غنی‌سازی تهران (تقریباً 84 درصد) با هم اختلاف دارند. اروپایی‌ها از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان می‌خواهند علناً از ایران در مورد این موضوع انتقاد کنند، اما دولت بایدن تمایلی به این کار ندارد.

بیشتر بخوانید  فال روزانه جمعه 11 اسفند 1402

رافائل گروسی روز جمعه ۲۱ اسفندماه در راس هیاتی وارد ایران شد و با رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت و گو کرد. مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست خبری پس از سفر به ایران گفت: این سفر برای دیدار با مقامات ایرانی بود. این سفر به منظور بررسی مقدمات در مکان های خاص و با نظارت آژانس در این کشور انجام شد.

در همین حال، جمهوری اسلامی ایران تهدید کرده است که در صورت تصویب قطعنامه شورای حکام در محکومیت جمهوری اسلامی، همکاری ها را کاهش خواهد داد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *