جزئیات معاملات در بورس اوراق بهادار تهران پس از 6 آخر هفته


پس از یک وقفه شش روزه ، بورس روند صعودی خود را آغاز کرد و در 30 دقیقه ابتدای معاملات شاخص کل حدود پنج هزار واحد رشد کرد.

طبق گزارش ها صبحگاه به نقل از فرارو؛ پس از شش روز تعطیلی ، بورس روند صعودی خود را آغاز کرد. بسیاری از نمادهای بازار سرمایه به دلیل مجمع عمومی هفته گذشته همچنان بسته هستند و باید دو روز کاری از زمان جلسه آنها بگذرد تا شاهد آغاز معاملات آنها در بورس سهام باشیم.

امروز در 30 دقیقه ابتدایی معاملات ، شاخص کل حدود پنج هزار واحد افزایش یافته و به محدوده یک میلیون و 316 هزار واحد رسیده است. در این ساعت ها شرکت های کوچک و بزرگ با هم حرکت می کنند. زیرا شاخص کل و شاخص همگن به همان میزان و 38 درصد افزایش یافته است.

در غیاب شرکت های بزرگ به عنوان رهبران فلزات ، بانکداری و فرآورده های نفتی ، در آغاز معاملات امروز نمادهای فهوز ، وامید ، اهبار ، کگل ، شپدیس و شاراک به عنوان تأثیرگذارترین نمادها برای رشد شاخص کل شناخته شدند .

بیشتر بخوانید: رئیس سازمان بورس وعده سهامداران را داد

ادامه روند صعودی پس از شش روز مرخصی

در ساعات اولیه امروز دوشنبه 25 آگوست 1400 از 242 نماد معامله شده در بورس اوراق بهادار تهران ، 143 نماد روند صعودی و 99 نماد با افت قیمت سهام روبرو هستند. همچنین در بازار فرابورس ، 158 نماد حداقل یک معامله داشتند که از این تعداد 93 نماد سبز و 65 نماد قرمز بودند.

بیشتر بخوانید  شهروندان ایرانی اجازه ورود به بحرین را ندارند

نقشه بازار از صبح امروز با رنگ سبز آغاز شد ، به دلیل عمده نمادهای تعدادی از گروه های مواد شیمیایی و غذایی که پس از یک وقفه شش روزه به رهبران در حال رشد بازار تبدیل شده اند و یک صف خرید تشکیل داده اند. وجوه با درآمد ثابت مجموع سود شش روزه تعطیلات مشتریانشان را جبران کرده است.

امروز در گروه ETF ، پیشرفت های اولیه و نزدیک با قیمت روز گذشته معامله می شوند و سایر صندوق های سرمایه گذاری در حال حاضر زیاد دریغ نمی کنند. در میان مواد شیمیایی ، صف خرید برای Shaghdir ، Jam Pillen ، Sharak ، Shagovia ، Bouali و Shadous ایجاد شده است و این گروه را به یکی از گروه های سبز موجود در بازار تبدیل کرده است.

نوری ، بنزین ، شپارس ، پارسان ، زاگرس و شپدیس نیز قدم های کوتاهی را در جاده برداشته اند. امروزه غذا به طور مساوی سبز است و برای تعداد زیادی از نمادها از جمله غكورش ، وباشهر ، غبشهر ، غاگیلا ، غله گپا ، قغال ، غسالم و قچین صف خرید ایجاد شده است. در غیاب فولاد و خانواده ، گروه پایه فلز بدون رهبر اداره می شود.

امروز صف خرید برای Zob ، Fasmin و Fabahner ایجاد شده است و فخوز با رشد نسبی روبرو است. استخراج سنگ فلز ، فرآورده های نفتی ، بیمه ، م institutionsسسات مالی ، اطلاعات و ارتباطات ، حمل و نقل ، کاشی و سرامیک و ارتباطات از راه دور دیگر گروه های نسبتاً سبز موجود در بازار امروز هستند.

بیشتر بخوانید  هشدار/ کارت بانکی خود را به کسی ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید