جزئیات مصوبه مهم مجلس درباره حقوق سال آینده



آنچه دیگران می خوانند:

نمایندگان در سومین جلسه علنی امروز (یکشنبه) و در جریان بررسی قسمت هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، قسمت اول بند الف تبصره ۱۲ را به تصویب رساندند.

بر این اساس در سال 1402 حقوق گروه های مختلف حقوقی در دستگاه های اجرایی به موجب ماده (29) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، مقامات کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات و حقوق و دستمزد افراد شاغل در این مؤسسات بر اساس قانون کار. به شرح زیر افزایش خواهد یافت:

ضریب دستمزد گروه های مختلف دستمزد نسبت به سال 1401 20 درصد افزایش می یابد. حداقل ترتیب انتخاب شغل 1402 برای مزدبگیران برابر با (1/2) حداقل ترتیب انتخاب شغل 1401 کارگری است که بر اساس حقوق دریافت می کنند. قسمت (1) بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه از سال 1401 با اعمال امتیازات جزء (1) قانون اصلاحات قانون بودجه از سال 1401. 1401 و استرداد حقوق کارمندان کشوری و لشکری ​​و مستمری بگیران. راه حل این قسمت شامل مقامات، کارکنان قراردادی و مبلغ قرارداد ماهانه کارکنان در یک کار خاص (معین) و کارکنان در طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد. .

تفاوت نسبی موضوع ماده 78 قانون مدیریت خدمات کشوری، تفاوت نسبی موضوع جزء 1 بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 1397 و تفاوت نسبی بند 12 تبصره 12 بودجه. قانون سال 1398 بدون تغییر باقی مانده است.

بیشتر بخوانید  استفاده از شناورهای جدید در رزمایش پیامبر اعظم(ص)۱۷


دیدگاهتان را بنویسید