جزئیات مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده عفو – اخبار اقتصادی ایران – اخبار اقتصادی تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیمامید علی پارسا ، با صدور دستورالعمل جدید ، از بخشش جرایم قابل گذشت ، مشمول قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده ، حداکثر تا شش میلیارد تن برای هر دوره مالیاتی یا سال خبر داد.

متن دستورالعمل های مدیر کل سازمان مالیات به شرح زیر است: در اجرای قسمت (5 الف) بند (1) قطعنامه 2 (2) هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت تاج از 1400/03 / 08 ، منوط به اطلاع شماره 2853 مورخ 1400/03 / 12 رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس نهاد ریاست جمهوری ، که تصمیم می گیرد: اداره مالیات کشور حق ارتکاب کلیه یا بخشی از جرایم ارائه شده را دارد در قوانین مربوط به مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده مطابق با دستورالعمل های مصوب وزیر اقتصاد و دارایی. 1400 ، و همچنین مقررات ماده 191 قانون مالیات های مستقیم ، بنابراین بخشش جرایم قابل گذشت موضوع این قوانین مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده برای هر منبع برای هر دوره مالیاتی / سال ، اگر بدهی نهایی شود ، ممکن است در سال 1400 باشد (اصل بدهی ، تخلفات غیرقابل گذشت) و آن قسمت از جرائمی که هیچ بخششی برای آنها توافق نشده است) به شرح زیر تعیین می شود:

ماده 1 – بخشودگی جرایم مشمول این دستورالعمل برای هر دوره مالیاتی / سال در هر منبع ، حسب مورد ، حداکثر تا 60 000 000 000 000 ریال به شرح زیر است:

الف) پرداخت مانده بدهی (طبق برگ نهایی ، اعلام شده از تاریخ 01.04.2010) حداکثر ظرف یک ماه پس از اطلاع از برگه نهایی ، به میزان صد درصد (100٪).

ب) پرداخت بدهی نهایی (مطابق با اعلامیه نهایی که تا پایان خرداد 1399 ابلاغ شده است) تا 3100/04/1400 برای همه فعالان اقتصادی هفتاد درصد (70٪).

بیشتر بخوانید  قهرمانی پرسپولیس را با یحیی و یک شماره ویژه تکرار کنید

تبصره 1) در صورت پرداخت مانده مانده بدهی پس از مهلت مقرر در بندهای فوق ، دو واحد درصد (2٪) از بخشودگی جرایم موضوع این ماده تا پایان این کسر می شود. سال

تبصره 2) مدت پرداخت این قسمت از جرایمی که هیچ بخششی برای آنها توافق نشده است حداکثر تا یک ماه پس از شرایط ذکر شده است. در غیر این صورت ، درصد كاهش اشاره شده در تبصره (1) این ماده از آن تاریخ اعمال می شود.

تبصره 3) ملاک تاریخ تعیین بدهی مودیان در رابطه با بدهی اعلام شده ، تاریخ سررسید پرداخت است که در قوانین مربوطه پیش بینی شده است.

ماده 2 – مpدیان مالیات موظفند تقاضای بخشودگی جرایم را به اداره امور مالیاتی مربوطه ارائه دهند. بخشهای فوق نیازی به تهیه و تهیه نوعی عفو جرم به میزان تعیین شده در ماده (1) این دستورالعمل ندارند و فقط با دستور “مسئول حسابداری / خدمات مربوطه” مpدیان مالیات ، تقاضای بخشودگی جرم را دارند.

تبصره) در صورت پرداخت نهایی بدهی ، مهلت درخواست بخشش تا سقف تعیین شده در ماده (1) این دستورالعمل وجود ندارد و تاریخ پرداخت ملاک اعمال درصد های مذکور است.

ماده 3 – بخشودگی جرم برای هر یک از دوره های مالیاتی / سال در هر منبع با پرداخت بدهی نهایی برای این دوره مالیاتی / سال امکان پذیر است.

ماده 4 – اگر با وجود سال اعمال جریمه ، موضوع دیررس بند (242) قانون مالیات های مستقیم و تبصره (6) بند (17) قانون مالیات بر ارزش افزوده برای مودیان دریافت شود ، میزان این خسارات مربوط به جرایم قابل گذشت است. دوره ها / سالهای مالیاتی درخواستی را حسب مورد کسر کنید و سپس تخلفات را ببخشید.

بیشتر بخوانید  2300 حساب بانکی فعالان غیرمجاز ارزی ‌شناسایی و مسدود شد

ماده 5 – اشخاصی که تحت مقررات مشمول مالیات یا معافیت نشده اند اما به دلیل عدم رعایت تعهدات قانونی مشمول مجازات می شوند (به استثنای جرایم مشمول ماده 169 و همچنین جریمه های مشمول ماده 169 قانون مالیات مستقیم قبل و بعد از اصلاحیه (31) ، حسب مورد ، از صددرصد بخشش جرایم (100٪) برخوردار خواهد شد.

ماده 6- محدودیت موضوع بند (52) قانون بودجه 1392 و بند (2) تبصره (9) قانون بودجه 1393 و 1394 نباید مانع از بخشودگی جرایم شود.

ماده 7- مطابق با بند (ل) قانون بودجه 1400 و بند (م) تبصره (6) قانون بودجه سال 1399 و بند (ز) تبصره (8) قانون بودجه سال 1398 و قانون استفاده از حداکثر ظرفیت حرفه ای ، تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها با توجه به صادرات و اصلاح ماده (104) قانون مالیاتهای مستقیم و قانون حداکثر استفاده از تولید و خدمات کشور ظرفیت و حمایت از کالای ایرانی ، این قسمت از تأخیر در پرداخت مالیات و مالیات بر ارزش افزوده پیمانکاران عدم دریافت ایجاد شده توسط کارفرمایان 100٪ بخشیده می شود

ماده 8- جرایم موضوع ماده مكرر (169) قانون مالیات

مستقیماً برای عملکرد سالهای 1391 تا 1394 ، مشروط بر اینکه بدهی نهایی آن سال پرداخت شود ، صرف نظر از مهلت های تعیین شده در ماده (1) این دستورالعمل ، به میزان صد درصد (100٪) بخشیده می شود. ) اما جرایم مشمول بند (169) قانون مالیاتهای مستقیم برای سالهای 1395 تا 1399 مشمول پرداخت بدهی نهایی آن سال هستند ، صرف نظر از محدودیت های زمانی پیش بینی شده در بخش (1) آن دستورالعمل و ارسال از لیست معاملات 100 n بخشیده می شود. اگر تمام یا بخشی از لیست معاملات در سال های اخیر به دلایلی فراتر از اختیارات مالیات دهنده (با صلاحدید مدیران کل امور مالیاتی) ارائه نشده باشد ، بخشش مذکور به پرداخت بدهی نهایی سال بستگی دارد به مدیران کل مالیات همچنین ، جرایم مشمول تبصره (2) ماده (169) اصلاحیه قانون مالیات مستقیم برای موارد مشمول تبصره ماده (100) قانون فوق صد در صد (100٪) بخشیده می شود. ، به شرط پرداخت بدهی نهایی مربوطه.

بیشتر بخوانید  کنایه تند و تیز احمد زید آبادی به حسین شریعتمداری

تبصره) بخشودگی جریمه مالیات دهندگان به دلیل عدم ارسال مکرر لیست مندرج در ماده (169) در طول هر یک از سالهای 1391 تا 1394 ، یک بار تعهد به انجام همان سال و پرداخت آن امکان پذیر است.

ماده 9 – مفاد این دستورالعمل نباید مانع از بخشودگی مجازات عدم ثبت اظهارنامه مالیاتی و مجازات تأخیر مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده در مورد مهلت های اعلام شده مطابق بخشنامه های صادر شده باشد.

ماده 10 – مفاد این دستورالعمل مانع استفاده از ماده (191) قانون مالیاتهای مستقیم توسط سازمان مالیات کشور نیست.

ماده 11 – میزان بخشودگی جرائم آن دسته از مpدیانی که دیون خود را پرداخت یا تسویه کرده اند (شامل مالیات ، عوارض ، جرایم غیرقابل گذشت و جرائمی که برای بخشش توافق نشده اند) ، اما پرداخت یا تسویه مودیان توسط اداره مالیات مربوطه برای دوره یا اجرای مربوطه یا خط درآمد مربوطه در نظر گرفته نشده است ، ضمن تأکید بر اصلاح خطاها و دقت در موارد آینده ، منوط به شرایط تعیین شده در زمان بازپرداخت بدهی خواهد بود.

با رعایت مفاد ماده (10) این دستورالعمل ، بخشش جریمه های قابل بخشش بیش از مبلغ مندرج در ماده (1) به درصدهای اشاره شده در آن ماده و مطابق با مفاد ماده (191) از قانون مالیاتهای مستقیم،.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید