جزئیات ماجرای توهین ریحانا خواننده امریکایی به اسلام و پیامبر



توهین ریحانا به اسلام ؟ ماجرا چه بود ؟


واکنش ها به آهنگ ریحانا که در آن به اسلام توهین کرده است این خواننده امریکایی را به عذرخواهی واداشت .


ریحانا یا ریانا دهمیشه در دنیای موسیقی آمریکا کارهایش جنجالی بوده است اما حالا پخش آهنگ توهین به اسلام ریانا باعث انتقادهای جدی از او شده است.


بعد از جنجال شوی Savage X Fenty و پخش آهنگ با محتوای ضد مسلمانان، ریانا Rihanna خواننده مشهور آمریکایی در استوری اینستاگرام خود بلاخره مجبور به عذرخواهی شد و اظهار داشت که این مسئله، یک “اشتباه سهوی” بود و استفاده از این آهنگ را “کاملا غیرمسئولانه” خواند.


ریحانا گفت: “میخواهم از جامعه ی مسلمین برای اشاره به این موضوع، تشکر کنم.” او این موضوع را یک اتفاق توهین آمیز و سهوی خوانده است.

ریانا در ادامه نوشت: “مهمتر اینکه میخواهم بابت این اشتباه سهوی و بی غرض از شما عذرخواهی کنم. میدانیم که احساسات بسیاری از خواهران و برادران مسلمانمان را جریحه دار کرده ایم و من از این بابت، از صمیم قلب ناراحتم.

او در پایان نوشت: “من به خدا یا هیچ مذهبی بی احترامی نمیکنم و استفاده از این آهنگ در شوی ما، کاملا غیرمسئولانه بود. انتظار داریم اطمینان حاصل کنیم که چنین اتفاقی دیگر هرگز رخ ندهد. از گذشت و درک و فهمتان سپاسگزارم.”


ریانا در اینستاگرام بیش از 87 میلیون دنبال کننده دارد .


آهنگ Doom ریحانا یا محکوم از کوکو کلئو که در شوی ریانا پخش شده حاوی تکست های یک حدیث از پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله بوده که باعث ناراحتی بسیاری از مسلمانان در سرتاسر جهان و همچنین انجمن مسلمین آمریکا شده است. گفته شده در هنگام پخش این آهنگ نیز زنان با پوشش نامناسب با آن رقصیده اند.

بیشتر بخوانید  سری دوم دخترا چی دوست دارن؟


به همین دلیل علاوه بر ریانا، کوکو کلئو خواننده ی این آهنگ نیز از مسلمانان عذرخواهی کرده و گفته است نمیدانسته که ترانه این آهنگ حاوی متون مقدس اسلامی و حدیثی از پیامبر اسلام(ص) است. او اظهار داشت که به کمک همکارانش در حال تلاش برای حذف این آهنگ از تمام برنامه ها و سایتهای پخش موسیقی است.


ریحانا کیست ؟


روبین ریانا فنتی Robyn Rihanna Fenty متولد ۲۰ فوریه ۱۹۸۸ که به‌طور حرفه‌ای با نام ریانا Rihanna شناخته می‌شود؛ خواننده، ترانه‌سرا، بازیگر، مدل و طراح مد اهل باربادوس است.


او از سال 2005 به آمریکا مهاجرت کرده است.


اما این بار اولی نیست که ریحانا از طرف مسلمانان و بسیاری از طرفدارانش مورد انتقاد این چنینی قرار می گیرد


سالها پیش ریحانا به امارات سفر کرده و در مسجد شیخ زاید شروع به عکاسی با ژست‌های عجیب و غریب می‌کند که مقام‌های مسجد با اعتراض‌های به وجود آمده او را از مسجد بیرون می‌کنند. مقام‌های این مسجد با صدور بیانیه‌ای ضمن تأکید بر بی‌احترامی این خواننده آمریکایی به حرمت مسجد به عنوان مکان مقدس مسلمانان اعلام کرده‌اند که ریحانا و گروه همراهش حتی مجوز عکاس در این مسجد را نداشته‌اند.


توهین ریحانا به اسلام


در این بیانیه با اشاره به این مسئله آمده است: در مواردی مانند این مسئله که افرادی با رفتار خود مانند گرفتن عکس‌ها نامناسب از حدود فضای معنوی مسجد تجاوز می‌کنند و ژست‌هایی می‌گیرند که در تضاد با حرمت یک مکان مقدس است فرد خاطی به صورت مودبانه باید از مسجد به بیرون رانده شود.

بیشتر بخوانید  یکطرفه شدن جاده هراز و کندوان به سمت تهران از ساعت 15 امروز


ار تصاویر این خواننده حتی بسیاری از طرفداران او هم از این عکس‌های نامناسب انتقاد کردند. در فضای مجازی کاربران این اقدام را توهین به مقدسات مسلمانان دانسته و خواستار عذرخواهی این خواننده شده‌اند.


یکی از کاربران در کامنتی زیر این عکس‌ها نوشته است: این نوع عکس‌ گرفتن حتی با لباس پوشیده در مسجد مسلمانان زشت و یک اقدام توهین‌آمیز است. من فکر نکنم مسیحی‌‌ها هم حاضر باشند کسی عریان در کلیسا عکس بگیرد!


کاربری دیگر نوشته است: به نظر ریحانا مسجد را با سالن مد اشتباه گرفته است. چرا به او اجازه وارد شدن به مسجد را داده‌اند ؟ هنوز این خواننده آمریکایی به انتقادهایی که در فضای مجازی در حال گسترش است پاسخ نداده است.


دیدگاهتان را بنویسید