مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جزئیات قانون جدید مهریه اعلام شد/ مالیات «اعطای مهریه» چقدر است؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به گزارش فارس، یکی از اعضای شورای اسلامی به تشریح جزئیات قانون جدید مهریه پرداخت.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در شورای اسلامی با اشاره به قانون جدید مهریه گفت: در قانون جدید مهریه ابتدا پیشنهاد شد افرادی که اقساط مهریه را به تاخیر می اندازند و یا دائما عقب می افتند دیگر قسط نخواهند داشت. ادعا در دادگاه برای این شخص شکل نمی گیرد.

وی افزود: مورد بعدی که در قانون به آن اشاره شده این است که زنان دیگر مجبور به ورود به مراحل و تشریفات قضایی نیستند که زمان زیادی طول می کشد، بلکه می توانند درخواست خود را برای اجرای احکام دادگاه مطرح کنند و برای اجرای حکم نیز درخواست خود را ارائه کنند. باید این مورد را صادر کنند.

این نماینده مردم در شورای اسلامی گفت: قانون جدید مجلس روند دو یا سه ساله ای را که زنان برای مهریه داشتند کاهش می دهد و در صورت لزوم از نظر شرعی برای زنان راحت می شود.

14 قطعه سکه از پرداخت هزینه ثبت مهریه معاف است

ابوترابی تصریح کرد: همچنین در قانون جدید حداکثر تا 14 قطعه سکه از الزام ثبت معاف است و تا 100 سکه ده و ده درصد، از 100 تا 200 سکه دو درصد و از 200 سکه به بالا مشمول مالیات می شود. 15 درصد.. یعنی افرادی که می خواهند سند ازدواج خود را بگیرند باید مبلغ را به حساب دولت واریز کنند تا سند ازدواج بگیرند.

بیشتر بخوانید  اگر فکر می‌کنی باهوشی با حرکت ۲ چوب کبریت معادله ۲۱=۸×۲ را درست کن!
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *