جزئیات فصل چهارم “از سرنوشت” / تولید و موانع محور این مجموعه است


گروه نمایندگی فارس رادیو و تلویزیون: در ده سال گذشته تعداد سریال کسانی که شخصیت هایشان از کودکی تا میانسالی مجبور به قصه گویی بودند ، ممکن است حتی به تعداد انگشتان یک دست نرسد.

بیشتر سریال های تلویزیونی شخصیت های میانسالی دارند یا در جای دیگری گفته می شوند.

اما سریال “از سرنوشت” این معادله را شکست و به مجموعه ای تبدیل شد که شخصیت های آن را از کودکی تا میانسالی در مقابل تماشاگران پرورش می داد.

اکنون با گذشت دو سال از تولید این سریال ، چهارمین فصل آن در حال فیلمبرداری است. به همین دلیل گزارشی از جزئیات تولید فصل جدید این سریال تهیه کرده ایم که قرار است در 30 قسمت پخش شود شبکه سیما را بسازید پخش شود.

** قهرمانانی که مورد علاقه مخاطبان قرار گرفتند

در این سال ها شاید مردم داستان سریال را فراموش کرده باشند اما هیچ وقت شخصیت های خلق شده در ذهنشان را فراموش نمی کنند. یکی از این شخصیت ها نقی در سریال پایتخت یا نورالدین خانزاده در سریال ظهر خ است که خاطرات کمیک آنها را به یاد می آورد ، جز مخاطبان.

اما در “از سرنوشت” اگرچه داستان خیلی کمدی نیست ، اما شخصیت هایی را روایت می کند که از کودکی و 8 سالگی در مقابل تماشاگران شکل می گیرند.

** سهراب و هاشم دو شخصیت اصلی سریال هستند

اگر می خواهیم از ابتدا زندگی این دو شخصیت را بررسی کنیم باید بیوگرافی سهراب و هاشم را در ذهن داشته باشیم. سهراب و هاشم که دوستان صمیمی نیز هستند و به دلایلی در پرورشگاه ها زندگی می کنند. نزدیکی آنها به حدی است که حتی نمی توانند فاصله بین خود را تحمل کنند.

هاشم می داند که والدینش فوت کرده اند و هیچ تلاشی برای یافتن آنها نمی کند ، اما سهراب دقیقاً نقطه مقابل او است و می داند که پدرش زنده است و از کودکی به دنبال او بود و در واقع هویت می خواهد. خانواده خودت رو پیدا نکن

** انتخاب بازیگران نقطه قوت سریال است

راستین عزیزپور بازیگری بود که در کودکی نقش سهراب را بازی می کرد و امیررضا فرامرزی بازیگر نقش هاشم بود. شاید یکی از نقاط قوت این سریال انتخاب بازیگران باشد. بازیگرانی که متناسب با نقش و داستان در جای خود قرار می گیرند حالت خوبه Са.

بیشتر بخوانید  چین بی بی سی را به انتشار اخبار جعلی متهم کرده است

عزیزپور و فرامرزی نیز از جمله بازیگرانی بودند که علاوه بر انتخاب دقیق چهره و هیکل ، بازی آنها با بازیگران بزرگسال از همان نقشها نیز هماهنگ بود.

** شخصیت ها در فراز و نشیب های زندگی

با بزرگتر شدن هاشم و سهراب ، مشکلات و نگرانی های آنها نیز بیشتر شد. داستان این سریال که از اوایل دهه 80 آغاز شد ، در فصل چهارم به 99 می رسد.

دو قهرمان داستان “از سرنوشت” فراز و نشیب های مختلفی را در زندگی خود پشت سر می گذارند و مشکلات را پشت سر می گذارند. بعضی اوقات مخاطب احساس می کند که دو نفر دیگر به انتهای خط رسیده اند و راهی برای ادامه کار ندارند ، اما همانجا روزنه ای از امید در مقابل آنها باز می شود و زندگی را دوباره به آنها نشان می دهد.

** بازیگرانی با آینده ای روشن

کیسان دیباج در این سریال نقش سهراب و دارا حیایی نقش هاشم را بازی می کند. بازیگرانی که اگرچه در این زمینه فعالیت می کنند اما “از سرنوشت” اولین کار جدی آنهاست.

** خردمند و کار با کودکان

محمدرضا کرادمندان و علیرضا بذرافشان کارگردانان این مجموعه هستند اما البته بذرافشان تنها فصل دوم را کارگردانی می کند و کرادمندان کارگردانی فصل های یک ، سه و چهار را بر عهده دارد.

یکی از ویژگی هایی که در کارنامه خردمندان به خوبی دیده می شود کار با کودکان است و او این ویژگی را طی سالها در خود ایجاد کرده است. به همین دلیل ، فصل اول این سریال و کار با تعداد زیادی پسر در گروه سنی 8 تا 10 سال به یکی از فصل های خوب این سریال تبدیل شده است.

** بذرافشان؛ کارگردانی در ژانرهای مختلف

اما علیرضا بذرافشان که در ژانرهای مختلف برای تلویزیون او یک سریال ساخت ، این بار با کارگردان دیگری سریال ساخت. البته فصل 1 و 2 این سریال جدا از یکدیگر تولید شده است.

در طی این سالها ، بذرافشان مجموعه تلویزیونی Nabardé Range ، هفت سنگ و Gashal را برای تلویزیون کارگردانی کرد.

بیشتر بخوانید  چرا قیمت هویج سر به فلک کشید؟

** فصل اول و هویت یافت شده

داستان فصل اول سرنوشت بیشتر در مورد سهراب و هاشم و یافتن هویت آنها بود. علاوه بر این ، در این فصل این دو شخصیت در زندگی خود با چالش هایی روبرو بودند که مخاطب مشتاقانه از پس آن بر می آمد. سهراب در این فصل فهمید که یک خانواده دارد و آنها را دنبال کرد.

** فصل دوم و تعارضات در محل کار و مشکلات عاطفی

در فصل دوم ، هاشم و سهراب 18 ساله شدند و باید با پرورشگاه خداحافظی می کردند. آنها در این فصل بیشتر به کار و معاش و همچنین روابط عاطفی علاقه مند بودند. سهراب به دختری به نام آرزو علاقه مند شد و هاشم با دختری به نام ناگمه نامزد کرد.

** فصل سوم و موانعی که به اوج می رسد

اما فصل سوم با عروسی و عروسی هاشم و ناگمه به پایان رسید. مراسم عروسی که با ورود پلیس و محکومیت هاشم مختل شد. در همین حال ، پدر سهراب به دلایلی در زندان بود و سهراب هر بار که برای دیدن هاشم به زندان می رفت پدرش را می دید.

** تولید ، پشتیبانی و بازدارندگی محور فصل چهار است

اما داستان فصل چهارم ادامه فصل سوم است. داستان با آزادی هاشم از زندان آغاز می شود و سپس اتفاقی می افتد که زندگی هاشم و سهراب را تحت تأثیر قرار می دهد و این باعث جذابیت داستان برای مخاطبی می شود که سریال را برای 4 فصل همراهی می کند.

تمرکز این فصل بر تولید ملی ، حمایت و بازدارندگی ، نگرانی و انگیزه جوانان ، آسیب شناسی ازدواج ، عزت نفس ، تعامل و اعتماد در جوانان است.

** بازیگران جدید در فصل چهارم / رضا داودنژاد و بازگشت به تلویزیون

در هر فصل از این سریال ، در کنار بازیگران اصلی ، عده ای به عنوان بازیگران جدید اضافه می شوند. در این فصل سولماز غنی ، رضا داودیانیاد ، ساناز ساعدی و نگین صادق گویا از جمله بازیگرانی هستند که به سریال اضافه شده اند.

بیشتر بخوانید  خودروی جدید سایپا امروز صبح رونمایی شد + فیلم

مخاطبان تلویزیون داودنژاد را با سریال “پشت معادن” بیشتر به یاد می آورند. آخرین سریال او برای زندگی شگفت انگیز تلویزیون در سال 1998 پخش شد. او چندین سال است که در تلویزیون ظاهر نشده و Fate 4 به نوعی بازگشت به قاب تصویر است.

همچنین برخی چهره های جدید در بازیگری در این فصل به مخاطبان معرفی می شوند. بازیگرانی که نقش حشمت و شاهین را بازی می کنند از جمله این افراد هستند. توسط مهدی صبای و فریبا نادری بازیگرانی هم هستند که در فصل چهارم نیستند.

** آیا گروه فیلمنامه نویسان تغییر کرده است؟

این مجموعه توسط محمد محمود سلطانی ، روحولا صدیکی نوشته شده است و مسعود کرمی و سارا خسروآبادی نویسندگان را در فصل های یک تا سه همراهی می کردند.

** “از سرنوشت” چه مدت طول می کشد؟

این سریال اکنون به یکی از سریال های طنز سیما تبدیل شده و شخصیت های آن به عضویت خانواده های ایرانی درآمده اند. هنوز هم صحبت از تولید فصل 5 و حتی 6 است اما هنوز صحبتی در این باره وجود ندارد.

** زمان پخش “از سرنوشت 4” چه زمانی است؟

در مورد زمان پخش این سریال صحبت شده است ، اما فصل جدید احتمالاً در پاییز 1400 پخش می شود.

به گزارش فارس ، مجید وشانی ، لیلا بلوکات ، پوریا پورسوره ، حسین پاکدل ، مائده طهماسبی ، سید مهرداد ضیایی ، نگین صادق گویا ، سولماز غنی ، ساناز ساعدی ، یگما یارالی ، سارا ولیانی ، مسعود عیسی عیسی ، مسعود انتصیسی ، داورا انتصیسای ، داورا انتظاری کرمی ، مهدیس توکلی و … بازیگران فصل یک تا سه این مجموعه بودند.

تهیه کننده: اکبر تحویلیان ، کارگردان: سید محمدرضا خردمندان ، فیلمنامه نویسان: محمد محمود سلطانی و روح الله صدیقی ، تدوینگر: شوکا زندباف ، مدیر تولید: مجتبی برهانی زاده ، مدیر فیلمبرداری: خسرو دادگر برقید ، دیهام یاراندپور ، طراح گریم: خاطره خاصى ، تهیه کنندگی مدیر: علی بهرام ، دستیار اول کارگردان: رضا کشاورزی ، دبیر صحنه: مهلا معصومی نژاد ، عکاس: متین تحویلیان ، پریدخت اصباح – دستیار تهیه کننده و مدیر برنامه ریزی: نوید احمدزاده و …

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید