مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جزئیات طرح انتقال بیمه یا سوابق بازنشستگی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس انتقال کسور بازنشستگی یا حق بیمه را به همه کسانی که کسور بازنشستگی یا حق بیمه خود را از صندوق بازنشستگی مربوطه دریافت می کنند، ممنوع کردند.

نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه 21 مردادماه در جریان بررسی طرح انتقال سوابق بیمه ای یا مستمری بین صندوق های بازنشستگی و یکسان سازی سوابق بیمه ای اشخاص حقیقی با ماده 3 این طرح با 178. رای موافق، 4 رای مخالف و 2 رای ممتنع از مجموع 225 رای نماینده حاضر در سالن موافقت کرد.

بر اساس ماده 3 این طرح؛ حق بیمه یا کسور بازنشستگی پرداختی به یکی از صندوق های بیمه بازنشستگی بنا به درخواست کتبی بیمه شده این قانون یا بازماندگان واجد شرایط وی پس از به روز رسانی از صندوق قبلی به صندوق جدید منتقل می شود.

بیمه شده درخواست انتقال سابقه پرداخت حق بیمه یا کسور مستمری به صندوق جدید را به صورت کتبی ارائه می کند و صندوق جدید پس از بررسی و رعایت قوانین و مقررات مربوطه ظرف مدت یک ماه نسبت به انتقال حق بیمه یا کسور بازنشستگی اقدام می کند. وجوه از صندوق بازنشستگی قبلی

صندوق بازنشستگی قبلی موظف است ظرف سه ماه از تاریخ ارائه درخواست برای صندوق جدید، دارایی های قابل انتقال را به آن صندوق منتقل کند.

با توجه به تبصره این ماده؛ در صورتی که وجوه این ماده علاوه بر پرداخت مستمری، مشترکین خود را در هنگام نقل و انتقال بیماری، نفقه همسر، بارداری، مرخصی استعلاجی و از کارافتادگی، علاوه بر پرداخت مستمری، کلی و جزئی و فوت بیمه کنند. از کسر حق بیمه یا مستمری به صندوق مقصد، سهم درمان به اضافه یک درصد (1%) بابت مزایای فوق از مبلغ قابل انتقال کسر می شود.

بیشتر بخوانید  پیش بینی هوای تهران

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *