مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جزئیات شورش و براندازی در روسیه

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:



طبق اخبار شما: ولادیمیر پوتین در ابتدای سخنرانی تلویزیونی خود خطاب به “همه شهروندان روسیه، نیروهای مسلح، نیروهای انتظامی و نیروهای ویژه” گفت و با اشاره به اقدامات شبه نظامیان گروه واگنر و مدیر آن یوگنی پریگوژین، این اقدامات عبارتند از: خیانت”. او در داخل کشور توضیح داد.

رئیس جمهور روسیه تحرکات گروه شبه نظامی واگنر و اقدامات آنها را خیانت و شورش مسلحانه خواند و گفت: روسیه امروز به شدت برای آینده خود می جنگد و این مستلزم آن است که از شر هر چیزی که ما را ضعیف می کند خلاص شویم. آنچه امروز با آن روبرو هستیم خیانت داخلی است».

ولادیمیر پوتین در سخنرانی تلویزیونی خود گفت: آنچه امروز با آن روبرو هستیم خیانت داخلی است. آنها از پشت به ما خنجر زدند و این مستحق مجازات است.”

وی با اشاره به صدور دستورات لازم برای خنثی سازی سازمان دهندگان “شورش مسلحانه” کنونی در روسیه، به شدت هشدار داد: به این شورش مسلحانه پاسخ تند خواهیم داد. ما رژیم ضد تروریستی را در مسکو و تعدادی از استان ها اعلام کرده ایم و اقداماتی برای بازگرداندن ثبات در روستوف انجام خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین از این حملات نظامی دفاع کرد و تصریح کرد که روسیه با نئونازی ها در اوکراین و خصومت غرب مواجه است.

بیشتر بخوانید  اهداف حمله احتمالی آمریکا شامل عراق و سوریه می‌شود

ولادیمیر پوتین سپس تحرکات گروه واگنر را رد کرد و گفت: ما برای حق حفظ کشوری با سابقه طولانی مبارزه می کنیم. هر کسی که این شورش را سازماندهی کرد، سعی کرد کشور را تسلیم کند و آن را به جنگ داخلی بکشاند.»

رئیس جمهور روسیه با محکومیت رفتارها و اقدامات واگنر و مدیرش تصریح کرد: منافع شخصی منجر به خیانت به کشور شد و ما از کشور و شهروندان خود دفاع می کنیم. هرگونه ناآرامی داخلی تهدیدی مهلک برای کشور و سیلی به صورت مردم روسیه است.

وی با هشدار نسبت به سوء استفاده دشمنان روسیه برای سوء استفاده از تفرقه و دامن زدن به جنگ داخلی در این کشور تصریح کرد: ما اقدامات شدیدی را برای بازگرداندن ثبات در روستوف انجام داده ایم و وضعیت همچنان در آنجا دشوار است. من به‌عنوان رئیس‌جمهور روسیه، برای دفاع از استقلال این کشور و حفاظت از شهروندانش هر کاری انجام خواهم داد.»

پوتین افزود: کسانی که این شورش مسلحانه را سازماندهی کردند و به روسیه در برابر رفقای خود خیانت کردند، پاسخگو خواهند بود. من از کسانی که این جنایت را سازماندهی کردند، می خواهم که به فکر اعمال خود باشند و تنها راه بازگشت به خانه و توقف این اقدامات را انتخاب کنند.»

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه شورش داخلی ضربه مهلکی برای کشور خواهد بود، گفت: ما اجازه نخواهیم داد دوباره چنین اتفاقی بیفتد و از مردم و کشور در برابر همه تهدیدات محافظت خواهیم کرد.

به گفته پوتین، هر کسی که در تدارک شورش مسلحانه فعلی در روسیه نقش داشته است “در نهایت مجازات خواهد شد و در نهایت در برابر قانون پاسخگو خواهد بود.”

بیشتر بخوانید  ماجرای نفرین شکیرا و عروسک جادوگرش چیست؟ | بدشانسی های متعدد جرارد پیکه بعد از جدایی از شکیرا

وی از اعضای گروه شبه نظامی واگار و حامیان آن خواست سلاح های خود را زمین بگذارند و از انجام “اقدامات نادرست” دست بردارند.

پوتین گفت: به عنوان رئیس جمهور روسیه، فرمانده کل قوا و به عنوان یک شهروند روسیه، تمام تلاشم را برای دفاع از کشور، دفاع از قانون اساسی، امنیت، زندگی و آزادی شهروندان روسیه انجام خواهم داد. کسانی که این شورش مسلحانه را سازماندهی و سازماندهی کردند، کسانی که سلاح خود را علیه هموطنان خود کشیدند و به روسیه خیانت کردند، مسئول خواهند بود.»

وی در پایان سخنان خود خطاب به مردم روسیه و سایر مخاطبان داخلی و خارجی اظهار داشت که روسیه توانایی غلبه بر مشکلات داخلی و خیانت کنونی در کشور را دارد.

فرمانده گروه واگنر شامگاه جمعه در بیانیه ای مدعی شد که نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کردند. یوگنی پریگوژین در بیانیه‌ای که ابتدا در صحت آن تردید وجود داشت، اما بعداً تأیید شد، گفت: یک حمله موشکی به مواضع گروه واگنر انجام شد. قربانیان زیادی وجود دارد.»

پریگوژین مدعی شد که این حمله از خطوط عقب انجام شده است که نشان می دهد نیروهای ارتش روسیه مسئول آن بوده اند. وی بدون ارائه هیچ مدرکی مدعی شد که در این حمله 2000 نفر از نیروهایش کشته شده اند.

نیروهای مسلح روسیه و سایر نهادهای دولتی در این کشور ادعای پریگوژین را رد کرده و اعلام کردند که علیه وی اعلام جرم شده است.

بیشتر بخوانید  صنایع دستی، نقش عمده ای در حفظ فرهنگ و روح یک ملت دارد
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *