مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جزئیات ربوده شدن مرد قدبلند برای اخاذی 50 میلیارد تومانی / مرد قدبلند 3 روز در باغ شکنجه شد!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از روزنامه همشهری، همه چیز از دعوای مالی مردی سرشناس و صاحب یک نمایشگاه خودرو در چند قطعه شروع شد. اختلاف آنها ادامه داشت تا اینکه صاحب نمایشگاه خودرو قصد ربودن مردی قدبلند و اخاذی 50 میلیارد تومانی از خانواده اش را برای رسیدن به خواسته اش داشت اما فکر نمی کرد پلیس وارد عمل شود.

چند شب پیش یک برج ساز پس از خروج از کافه ای در مرکز تهران به سمت خودروی خود در کوچه خالی رفت که مورد حمله سه مرد قرار گرفت. دو نفر از آنها اسلحه داشتند و در حالی که یک لوله اسلحه را روی سر و پشت مردی میانسال می گذاشتند، او را تهدید کردند و او را داخل بنز گران قیمتی که در کوچه بود سوار کردند و به راه افتادند.

شکایت
حدود 24 ساعت پس از این حادثه، خانواده مرد محترمی به کلانتری مراجعه و از ربوده شدن وی خبر دادند. گفتند پس از مفقود شدن این مرد همه جا به دنبال او بودند تا اینکه دقایقی پیش فردی ناشناس با آنها تماس گرفت و 50 میلیارد تومان برای آزادی او درخواست کرد.
یکی از بستگان مرد ربوده شده توضیح داد: فردی که تماس گرفته تهدید کرده است که در صورت شلیک پلیس گروگان ها را خواهد کشت. وی سپس تلفن را به گروگان‌هایشان تحویل داد و گروگان‌ها از شکنجه شدید آدم ربایان شکایت کردند و از او خواستند پولی را که در بانک دارد به گروگان‌ها بدهد. آدم ربایان همچنین 48 ساعت به ما فرصت دادند تا یک چک ارز دیجیتال به ارزش 50 میلیارد تومان تهیه کنیم و به آدرسی برویم که می گویند پس از تحویل پول گروگان های ما را آزاد می کند.

بیشتر بخوانید  کمک معیشتی ایثارگران کی واریز میشود فروردین ۱۴۰۱ – ایران چطور

با گروگان ها خوش بگذره
ماموران با اطلاع از این موضوع آموزش های لازم را به خانواده گروگان ها ارائه کردند و از آنها خواستند به بهانه تحویل مبلغ درخواستی از گروگان ها پذیرایی کنند.
خانواده مردی قدبلند، طبق آموزش پلیس، هر بار که با آدم ربایان تماس گرفته می شد، نقش ایفا می کردند و در نهایت آنها را برای تحویل پول و آزادی گروگان ها در نزدیکی میدان آزادی قرار می دادند.
ساعتی پیش این محل در محاصره نامحسوس ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

خانواده مردی قدبلند به محل گفته آدم ربایان رسیدند و دقایقی بعد خودروی بنز گرانقیمت آنجا توقف کرد. علاوه بر گروگان که دست و پایش بسته بود، دو مرد دیگر نیز سوار بر بنزین بودند.

آنها به گمان 50 میلیارد تومان از ماشین پیاده شدند و به سراغ خانواده مرد محترمی رفتند که ناگهان ماموران وارد عمل شدند و پس از آزادی گروگان ها 2 سوارکار متهم را دستگیر کردند و در تحقیقات از آنها دو قبضه اسلحه کشف شد. در ماشین آنها
مرد قد بلند به مدت سه روز به عنوان گروگان توسط آدم ربایان به شدت شکنجه شد. وی به بازپرسان گفت: من آدم ربایان را نمی شناسم و نمی دانم با چه انگیزه ای مرا ربودند، اما هر چه بود هدفشان اخاذی و مصادره اموال من بود.
وی ادامه داد: شب حادثه هنگام خروج از کافه، آدم ربایان مسلح مرا ربودند و به ذهن شهریار رفتند. وارد خانه باغ شدند و مرا در اتاقی حبس کردند. دست و پایم را بستند و آتش زدند و با سیگارهای روشن مرا شکنجه کردند.

بیشتر بخوانید  ممنوعیت کشیدن قلیان و سیگار در این شهر ایران

سپس تهدید کردند که مرا به دفتر خواهند برد و در طول مسیر مرا تهدید کردند که صاحب دفتر یکی از آشنایان آنهاست اما اگر حرفی بزنم به من شلیک می کنند و مرا می کشند. آنقدر از آنها می ترسیدم که اجازه انجام کاری بر خلاف دستور آنها را نداشتم.

گروگان ادامه داد: در دفتر مجبور به امضای وکالت نامه ۶ صفحه ای و اثر انگشت شدم. اما این پایان گروگانگیری هولناک آنها نبود، زیرا آدم ربایان با خانواده من تماس گرفتند و 50 میلیارد تومان طلب کردند. آنها خانواده ام را تهدید کردند که در صورت عدم تامین این مبلغ، آنها را خواهند کشت. حتی یک روز که با خانواده ام تماس گرفتند، همزمان بدنم را با سیگار سوزاندند تا خانواده ام ناله های دردناک مرا بشنوند تا مبلغی را که از ترس تعیین کرده بودند بالا ببرند و جانم را نجات دهند. تا حد ممکن.

اعتراف
متهم اصلی این پرونده مرد ثروتمندی است که نمایشگاهی از خودروهای گران قیمت و بنز دارد. آدم ربا داستان متفاوتی را تعریف می کند و برخلاف ادعای گروگان مبنی بر عدم شناخت متهم، مدعی است که با این مرد (گروگان) رابطه صمیمی داشته و حدوداً با یکدیگر رابطه مالی و تجاری داشته اند. دو سال. قبل از.

او به توطئه قتل، اخاذی و اخاذی اعتراف کرد.

متهم در ادامه گفت: 2 سال پیش چند قطعه زمین را به سازنده برج فروختم و به او وکالت دادم که اسناد زمین را به نام خود منتقل کند. بابت این کار مبلغ بسیار ناچیزی دریافت کردم و قرار بود تا چند روز آینده اصل پول توسط مرد محترمی به من پرداخت شود. چون روابط کاری داشتیم و رابطه ما خیلی نزدیک بود. هیچ وقت فکر نمی کردم سرم کلاه بگذارد و از پرداخت امتناع کند. وی ادامه داد: دو سال پیش مدام با این مرد تماس می گرفتم و مرتب برای گرفتن پول پیش او می رفتم اما موفق نشدم.او گفت که شرایط کار اصلا خوب نیست اما بعد متوجه شدم که در چند منطقه ساختمان ساخته است. و اینکه او صورت حساب پر از پول. وی ادامه داد: نه تنها بابت زمینی که دو سال پیش بر سر آن توافق کردیم پولی به من نداد، بلکه تورم در این دو سال ارزش آن زمین ها را چند برابر کرده است. این باعث شد که برای گرفتن پولم یک آدم ربایی را برنامه ریزی کنم و از 5 نفر کمک خواستم. آنها هم برای پول وارد بازی شدند، اما من به این قسمت از داستان فکر نکردم. اینکه خانواده یک مرد محترم شکایت کنند و من دستم را کثیف کنم. اکنون که دستگیر شده ام و آبروی من بر باد رفته است، از جنایتی که مرتکب شدم عمیقا پشیمانم.
به دستور قاضی حبیب الله صادقی بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران صاحب نمایشگاه خودرو و یکی از همدستانش که دستگیر شدند برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس آگاهی یازدهم تهران قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید  اعضای هیات امنای بانک کارگشایی منصوب شدند

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *