جزئیات خسارت سیل در استان فارس ؛ از شکسته شدن تیر برق تا مرگ یک نفر – اخبار فارس – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب شیرازبارش شدید باران در مناطق مختلف استان فارس باعث جاری شدن سیل و سیل جاده ها و تأخیر در تردد در محورهای مواصلاتی استان شده است و به گفته رحیم آزادی مدیرکل بحران استان فارس این بارندگی ها منجر به جاری شدن سیل شده و متاسفانه یک نفر در شهرستان داراب

فارس ، فرماندار کل بحران استانداری ، گفت: طی این باران و طوفان در تاریخ 13 جولای ، برق شکسته و برق چهار روستای شمالی علم روداش لامرد برای چند ساعت قطع شد. همچنین به دلیل وزش شدید باد و باران های سیل آسا در شهر خنج 112 میلیارد و 340 هزار ریال به کشاورزان و محصولات کنجد و مرکبات به کشاورزان خسارت وارد کرد.

آزادی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم ، با بیان اینکه شهرهای داراب و لامرد بیشترین میزان بارندگی را دارند ، افزود: اخطارهای لازم برای ورود سامانه بارشی شدید هفته گذشته به کلیه اعضای ستاد مدیریت بحران و مقابله با سیل و پیشگیری پس از پیش بینی و هشدارهای هوا ، همه دستگاه ها باید 100٪ کاملاً فعال باشند.

وی اظهار داشت: خسارت ناشی از بارندگی های اخیر در استان مشخص نیست ، پس از پایان بارندگی ها می توانیم خسارت را به طور خلاصه بیان کنیم ، با این وجود قطعی برق و قطعی برق در برخی از شهرها ، جاری شدن سیل در جاده ها و خسارت در منطقه کشاورزی. که همه این موارد باید به طور دقیق جمع بندی و اعلام شود.

همچنین ، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در اطلاعیه ای اعلام کرد به دلیل بارندگی در مناطق مختلف شیراز بیش از 99 تصادف رانندگی رخ داده است که خوشبختانه به جز در موارد تصادف ، خسارتی به دلیل بارندگی گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید  کارنامه عجیب سحر کوریشی در ازدواج های موقت! + عکس

حسین درویشی مدیرعامل استان فارس درباره عملیات سیل زدایی و امداد رسانی در استان فارس که از 24 جولای امسال آغاز شد ، اظهار داشت: سه شهر زرین دشت ، خنج و داراب در استان فارس در این مدت تحت تأثیر سیل و طغیان قرار گرفتند. .

وی با اشاره به خدمات شبانه روزی مددکاران هلال احمر (30 نجات غریق و امدادگر) در شهرک ، روستا و مناطق عشایری استان فارس ، افزود: بر این اساس 6 تیم امداد و نجات مستقر و بقیه افراد تیم ها آماده هستند “مواد غذایی و اقلام بیولوژیکی نیز در بین قربانیان سیل در شهر هنج توزیع شد.

درویشیان با اشاره به امدادرسانی عشایر گرفتار در سیل و سیلاب در شهرستان داراب گفت: در این عملیات از تیم ویژه ای برای کمک به این گروه استفاده شد.

انتهای پیام / 424 / ز

دیدگاهتان را بنویسید