جزئیات جلسه مشترک وزارت صمت و بانک مرکزی


به گزارش خبرنگار اقتصادی آژانس فارس ، امروزه تأمین مواد اولیه تولیدی صنعتگران به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. به منظور رفع این موانع و تسریع در تولید ، جلسه ای با کارکنان وزارت صنعت و بانک مرکزی مشکلات و مشکلات تولیدکنندگان انجام و مورد توجه قرار گرفت.

این جلسه مشترک به منظور برنامه ریزی و بررسی موضوعات مختلف بانکی به منظور تأمین کالاهای اساسی ، واردات مواد اولیه و تسهیل فعالیت های صادراتی با حضور وزیر صمت و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد.

در این نشست علیرضا رزم حسینی ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به محدودیت های بانکی و ارزی کشور ، به همکاری و هماهنگی بانک مرکزی با وزارت صمت اشاره کرد و خواستار تقویت روابط بین وزارت صنعت و بانک مرکزی. بانک برای حل مشکلات. زمینه تولید و همچنین رفع موانع موجود در تأمین ارز و انجام تعهدات ارزی بازرگانان و بازرگانان.

پس از این جلسه ، محمد سده مفتک ، معاون وزیر صمت تجارت نیز با اشاره به مشکل بانک های خصوصی در ارسال اطلاعات آنلاین مربوط به انجام تعهدات ارزی بازرگانان به مقامات مربوطه ، خواستار اقدامات بیشتر و حذف آنها شد.

یزدان سیف ، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تأمین مالی و پرداخت قیمت خرید تضمینی گندم و همچنین واردات روغن و دانه های روغنی در کشور به مشکلات مربوط به ثبت اطلاعات در سیستم های مختلف وی دستگاه های مربوطه را شناسایی و خواستار برکناری آنها شد.

ارائه بسته پیشنهادی حمایت از تولید موضوع دیگری بود که در این نشست توسط سعید زرندی ، معاون برنامه ریزی و برنامه ریزی مطرح شد. وی بر اهمیت ایجاد سرمایه جدید در بخش تولید تأکید کرد-برای بانک و تسهیلات نگاه جدیدی ایجاد کنید وی خواستار بازنگری در سیاست های بانک مرکزی در این زمینه شد.

بیشتر بخوانید  قیمت جدید کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو ویژه مرداد اعلام شد+ جدول

در بخشی دیگر از این نشست ، مهدی صادقی نیارکی معاون وزیر صنعت صمت با اشاره به كاهش ارزش واردات و رشد بیش از 8 درصدی صنعت در سال گذشته ، در مورد پرداخت تسهیلات در بخش صنعتی و خواستار همکاری بیشتر شد. با موضوع “برای شما بدون تعهدبرای تأمین مواد اولیه ، تولید و رشد صنعتی در کشور ادامه یافت.

تشکیل کمیته ای تحت ماده 2 برای تعیین وظیفه انجام تعهدات ارزی صادرکنندگان ، اطلاعات آنلاین بین آژانس های مربوط به تجارت بین المللی و تمدید مهلت تسویه تعهدات ارزی از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

اکبر کمیجانی ، رئیس کل بانک مرکزی نیز با استناد به گزارشات مقامات بانک مرکزی و با توجه به پیشنهادات وزارت صمت ، با اشاره به گزارش های موجود از سوی بانک مرکزی و روابط صریح بین بانک مرکزی و وزارت صمت و دستورالعمل های لازم.

برخی از کاربران سیستم “فارس من” با ثبت موضوعی با عنوان “حمایت از اشتغال مولد باید یکی از اولویت های دولت آینده باشد” این نیاز به توجه بیشتر دولت به این موضوع دارد تولید و اشتغال آنها بودند.

انتهای پیام / ب


دیدگاهتان را بنویسید