جزئیات جدید فروش “بزرگترین انبار کالاهای اساسی” در لرستان / انتقال قابل بحث صاحب هفت تپه + سند – اخبار لرستان – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب خرم آباد، ماجرای خصوصی سازی رسوائی و سلب مالکیت فروش این بار در استان لرستان خبرساز شد. این روزها موضوع فروش بزرگترین انبار کالاهای اساسی و استراتژیک در استان لرستان توسط سازمان خصوصی سازی و بدون هماهنگی با مسئولان مربوطه در استان با قیمت پایین ، این استان با مشکل بزرگی برای ذخیره سازی مواد اساسی و استراتژیک روبرو است. کالاها ، که واکنش های زیادی ایجاد کرد. مردم و مسئولان از حومه شهر را دنبال کردند.

انتقال حاشیه ای بزرگترین انبار کالاهای اصلی در حالی صورت گرفت که اخباری خاموش مبنی بر نیاز شدید استان به آن انبار وجود داشت و مکاتبات مقامات استانی مربوطه برای جلوگیری از این حادثه هنوز نتیجه ای نداشته است ، سکوت مداوم استاندار لرستان در پشت صحنه این انتقال چیزهای زیادی خلق کرده است.

فروش با قیمت بسیار پایین

در همین راستا ، هخاتولا بیرانوند در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در خرم آباد ، با اشاره به فروش انبار کالاهای اساسی در لرستان ، اظهار داشت: انبار کالاهای اساسی لرستان با ظرفیت 20 هزار تن در منطقه ماسور محلی برای ذخیره کالاهای اساسی مانند شکر و برنج

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان افزود: انبارهای کالاهای اساسی و برخی سوله های کشور از جمله لرستان بخشی از مالکیت دولت است. در سالهای 1996 و 1997 ، سازمانهای خصوصی وابسته به وزارت اقتصاد و دارایی سوله ها و انبارهای کالاهای اساسی را (به عنوان نماینده ایالت) انتقال دادند. هنگام فروش املاک و مستغلات) با قیمت پایین تخصص را ترک کرده است.

واگذاری بزرگترین انبار کالاهای اساسی در لرستان به صاحب هفت تپه

وی اظهار داشت: انبار کالاهای اساسی خرم آباد با توجه به اینکه در خارج از محیط شهری و با ظرفیت 20 هزار تن سوله ذخیره سازی جایگاه ویژه ای برای استان داشت اما متأسفانه سازمان خصوصی سازی بدون هیچ گونه مشاوره و بررسی از سوی استان این سوله در سال 1997 ، وی را به مبلغ 130،855،704،304 ریال به صورت اقساط به شخصی به نام احسان الله اسد بیگی متولد کانسر منتقل کرد.

بیشتر بخوانید  کیش باید پایگاه گردشگری کشور باشد

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی از استان لرستان گفت: پس از اطلاع از فروش انبار کالاهای اساسی ، بلافاصله تماس گرفتیم تا از طریق بازرسی و پیگرد قانونی از فروش این انبار جلوگیری کنیم.

بیرانوند گفت: علاوه بر امسال ، نمایندگان استان نیز در گذشته وارد این منطقه شده اند و ما اطلاعاتی را به دستگاه های بازرسی و امنیتی و اطلاعاتی ارائه داده ایم ، اما تاکنون نمی دانیم تحقیق در خارج انجام شده است یا خیر. ”

عدم قطعیت در انتساب

وی تصریح کرد: سند انبار کالاهای اصلی استان هنوز سرانجام به خریدار منتقل نشده است و در صورت ورود جدی کارکنان استان احتمال تغییرات وجود دارد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: سال گذشته علاوه بر نامه هایی که به بازرسی استان ارسال کردیم ، به تهران نامه نوشتیم که از آنها برای انتقال ابهامات در فروش کالاهای اساسی از انتقال سند خودداری کنند. اما هنوز جوابی دریافت نکرده ایم. ”

وی اظهار داشت: علاوه بر انبار کالاهای اساسی فوق الذکر ، ساختمان اداری غلات ، سوله کمالوند ، انبار مکانیزه کوهدشت و چندین سوله دیگر نیز باید توسط سازمان خصوصی سازی به فروش برسد که با بازرسی استان و وزارت اقتصاد آنها از لیست فروش سازمان خصوصی سازی حذف شدند.

تخلف فروش؛ مکاتبه با سازمان بازرسی

مهرداد ویس کرمی ، نماینده مردم دوره هورام آباد و چگنی نیز نامه ای به بازرسی کشور نوشت که انبار کالای هورام آباد توسط سازمان خصوصی سازی به عنوان تنها انبار استراتژیک غلات در این میان به احسانولا اسدبیگی تحویل داده شده است. مکاتبات مدیرکل غله استان با سازمان بازرسی استان و کارمندان دولت که درخواست فسخ قرارداد مذکور را دارند ، بی پاسخ مانده است.

بیشتر بخوانید  فرهاد مجیدی مچ فکری خود را خواباند

وی افزود: با توجه به تقاضای مردم و نیاز مبرم به استان و همچنین رسوایی تخلف در انتقال انبار اصلی به استان ، انتظار داریم سازمان بازرسی در اسرع وقت موضوع را بررسی کند تا از این امر جلوگیری کند نقض حقوق عمومی و برخورد صحیح. “

سعید رازانی مدیر کل بازرسی استان لرستان به خبرنگار تسنیم گفت که در استان لرستان چندین انبار کالای اساسی در شهرهای استان داریم و انبار ماسور تنها انبار استان نیست: از نظر منطقه انبار ماسور مساحت و ساختمان این دفتر 5 هزار متر است.

وی در مورد فروش انبار کالاهای اساسی در منطقه ماسور در خرم آباد افزود: تمام پرونده ها ، اسناد و مدارک ساختمان مذکور در تهران است و متعلق به سازمان خصوصی سازی است و ما هیچ گونه سندی در مورد مالکیت آن نداریم. اداره غلات استان “این در دست اداره غلات است.

مدیرکل بازرسی لرستان گفت: با توجه به اینکه تمام اسناد موجود در انبار کالاهای اساسی در تهران است ، قرارداد انتقال در تهران منعقد شد و اگر در این توافق نامه نقض یا مشکلی وجود داشته باشد ، در تهران است. ما باید در تهران ردیابی یا اقدامات قانونی انجام دهیم ، زیرا هیچ مشکلی در استان نداریم و قرارداد زمان تحویل ملک به اداره کل غله استان توسط خریدار اعلام شده است.

انتقال در تهران انجام شد

وی گفت: استاندار می تواند با وزیر اقتصاد ، سازمان خصوصی سازی یا معاون رئیس جمهور در زمینه فروش کالاهای اساسی مکاتبه کند ، اما ما نمی توانیم به عنوان بازرس استان وارد شویم زیرا در هر استان جرم یا تخلف در دادگستری و بازرسی وجود دارد. کل استان صلاحیت تحقیق را دارد. در این زمینه ، اگر تخلفی انجام شود ، بازرسی کل استان تهران باید وارد عمل شود.

بیشتر بخوانید  داماد شدن مهران مدیری در سریال خاتون

رازانی گفت: ارزیابی املاک ، نظریه شورای خبره ، تهیه توافق نامه انتقال و کلیه اساتید و اساتید در تهران انجام شده و هیچ مدرکی در استان وجود ندارد بنابراین ، هر اقدامی که باید از طریق دادگستری در تهران ، بازرسی کل شهر تهران یا وزارت اقتصاد و دارایی انجام شود.

وی با بیان اینکه پیگیری باید از یک منبع عادلانه و قانونی انجام شود ، اظهار داشت: نمایندگان خرم آباد باید از طریق یک سازمان خصوصی به عنوان زیرگروه وزارت اقتصاد و دارایی پیگیری کنند ، در صورت لزوم ، کل شهر تهران و دادگستری را بازرسی کنند. تهران و ما در استان ما فقط می توانیم با توجه به توضیحات مدیر کل غلات استان در مورد جزئیات فروش انبار کالاهای اساسی در خرم آباد ، موضوع بازرسی کل کشور را پوشش دهیم ، اما فسخ قرارداد در حد توانایی استان نیست.

طبق گزارش ها آژانس تسنیمبه گفته مدیر غله استان لرستان و نماینده مردم خرم آباد در مجلس ، بزرگترین انبار کالاهای اصلی استان لرستان با ظرفیت 20 هزار تن به احسانول اسدبیگی ، مالک نیشکر هفت تپه ، سازمان خصوصی سازی ، در دسامبر 2016 در کمترین حد تحویل داده شد قیمت

انتهای پیام / 645 / ز

دیدگاهتان را بنویسید