جزئیات جدید خط 10 مترو



به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، محمود یوسفی با بیان اینکه این خط مترو در جهت شرق به غرب است که شمال تهران را نیز در مسیر خود پوشش می دهد، افزود: این خط اولین مترو خواهد بود که محلات شمالی را پوشش می دهد. تهران که توسعه ندارند خط مترو آسیب می بیند، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در فاز اول آن را پوشش می دهد، در نظر داریم در برنامه 5 ساله خطی با 10 ایستگاه به بهره برداری برسانیم و بقیه ایستگاه ها به تدریج وارد چرخه خدمات شوید

با اشاره به اینکه ابتدا قرار بود قرارگاه خاتم تنها بخشی از این خط مترو را احداث کند، اما با توجه به برنامه شهردار تهران و رایزنی‌های انجام شده مقرر شد کل خط یعنی 43 کیلومتر توسط خاتم ساخته شود. وی تصریح کرد: شفت ورودی دستگاه «تی بی ام» در ایستگاه مرزی لوچهار حفاری شد و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این خط مترو در دو فاز ساخته و به بهره برداری رسید که در فاز اول 20.5 کیلومتر را پوشش می دهد. از ایستگاه Odeljenska تا Meydan Kitab با 5 ایستگاه، Wardward، Jezero، Austria، Mountain و Book Square نامیده می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شفت ورودی دستگاه تی بی ام گودبرداری شده است و ظاهرا پس از نصب دستگاه، ابتدای آبان ماه سال جاری عملیات حفاری تونل خط 10 مترو آغاز می شود. فاز دوم خط 10 مترو از میدان کتاب تا طبقه چهارم تهران پارس خواهد بود و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از سال آینده عملیات اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید  تحقیر عجیب زن جوان ایرانی در ترکیه برای فرار از طلاق / فیلم


دیدگاهتان را بنویسید