جزئیات جدید حادثه گشت ارشاد | تلاش فراجا برای جلب رضایت خانواده


جزئیات جدید حادثه گشت ارشاد: تلاش فراجا برای جلب رضایت خانواده ارشاد منتشر کرد:فراجا به جای برخورد با افراد خاطی تلاش کرده رضایت خانواده دختر را بگیرد!

مریم عباسی مادر دختر نوجوان ۱۴ ساله است که در یکم تیر در خیابان وطن‌پور شمالی در تهران مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد. بنا بر ادعای این شهروند حین درگیریِ و زمان دستگیری، سر دخترش به پست برق برخورد کرده و در داخل ون نیز برخوردها با دختر او ادامه پیدا می‌کندعباسی مدعی‌ست این برخوردها بدون هیچ کلامی آغاز می‌شود. این مخاطب  انصاف نیوز می‌گوید پیگیری‌های او تا به حال تا آنجایی جواب داده که قاضی کشیک دادسرای نظامی اجازه‌ی گرفتن فیلم دوربین مداربسته را به او داده است و از آن به بعد دیگر تا به حال پاسخی نگرفته‌اند.

پلیس  امنیت اخلاقی  به خانم عباسی گفته است که دو انگشت مامور خانم نیز در این درگیری شکسته.خانم عباسی می‌گوید روز یکم تیرماه درحالیکه دختر ۱۴ ساله‌اش همراه دوستش در حال مخفی کردن خود پشت پست برق بوده‌اند تا دیده نشوند «ون گشت ارشاد» سراغ آن‌ها می‌آید و با خشونت آن‌ها را سوار ون می‌کند طوری که سر دخترش به پست برق کوبیده می‌شود. او درباره‌ی برخوردها در داخل ون هم مدعی شد: پاشون رو گذاشتن روی گردن بچه‌ی من. عکسش هم هست. شاهد هم دارم برای این موضوع. مامور خانم از موهای بچه‌ی من می‌گیره و می‌کشه اونو!

مادر این دختر نوجوان که نامش نفس حاجی شریف است می‌گوید وقتی ساعت ۸ شب در پی تماس دوست دخترش به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه می‌کند دخترش را در وضعیتی بد می‌بیند: دخترم را با صورتی زخمی، لب‌های ورم کرده، گردن کبود، لباس پاره پاره و صدایی که در نمی‌آمد دیدم. چشماش از هم باز نمی‌شد اینقدر گریه کرده بود.

بیشتر بخوانید  استرداد سارقان صندوق امانات بانک ملی از ترکیه به ایران + فیلم

خانم عباسی بر این ادعا تاکید دارد که مامورانی که با دخترش برخورد کرده بودند مربوط به همانجا بوده‌اند.

این مادر به سن پایین دخترش اشاره می‌کرد و از برخورد مستقیم قانونی با او گلایه داشت: دختر ۱۴ ساله‌ی من طفل محسوب میشه! اطفال حتی اگر قتلی انجام داده باشند والدشان باید پاسخگو باشد! چند روز قبل انتخابات هم بوده. جوری بچه‌ی من رو می‌زنن که مردم از پنجره‌ها هم واکنش نشون میدن! موبایل کسی که عکس گرفته هم می‌گیرن!

مادر نفس حاجی شریف می‌گوید برخورد ماموران در محل پلیس امنیت اخلاقی با او «طلبکارانه» بوده: گفتند ۲ انگشت مامور ما در رفته و شما باید رضایت ایشان را بگیرید چون دختر من مقاومت کرده است. صغر سن دخترم را یادآوری کردم. گفتند از ۹ سالگی باید حجاب رعایت شود. پاسخ دادم که طبق ماده ۴۹ قانون مجازات اسلامی برخورد قانونی به این شکل شامل حال طفل نمی‌شود. این حد از ضرب و شتم که به هیچ وجه شامل حال بزرگسال هم نمی‌شود.از روز گذشته ویدئویی از برخورد گشت ارشاد با دو دختر نوجوان در فضای مجازی پربحث شد. راضیه حسینی، خبرنگار خبرگزاری فارس جزئیات جدیدی از این حادثه منتشر کرد: رفتار بی قاعده فراجا در خیابان وطن پور خلاف شرع، خلافِ قانون، خلافِ عقل و خلافِ انسانیت است.مادر این دختر ۱۴ساله، تصمیم می‌گیره که موضوع رو «از مسیر قانونی» پیگیری کنه و برای اینکه رسانه‌های اپوزیسیون سوءاستفاده نکنن، ویدئو رو جایی منتشر نمی‌کند.

متأسفانه پرونده اونطور که باید پیگیری نمی‌شه و بعضا برخوردهای غیرمنطقی اتفاق میفته؛ مثل تلاش برای جلب رضایت این خانواده به‌جای احقاق حق‌شون و برخورد با افراد خاطی.

بیشتر بخوانید  خط و نشان کشتی‌گیر آمریکایی برای حسن یزدانی

جزئیات جدید از ویدئوی خبرساز گشت ارشاد

دیدگاهتان را بنویسید