جزئیات جدید از زمان و نحوه پرداخت سود سهام عدالت



بر اساس گزارش ها شمانیوز: واریز سود قانونی به حساب های مشمول این سهام در اسفندماه یکی از اتفاقات مثبتی تلقی می شود که در 5 سال گذشته آغاز شده و امسال با نزدیک شدن به آخرین ماه سال، سهامداران منتظر تعیین تکلیف و تعیین تکلیف هستند. اعلام جزئیات دقیق . .

پس از رصد سهامداران، در روزهای اخیر وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی از پرداخت سود سهام عدالت در سال ۹۹ تا پایان اسفندماه خبر دادند. .

همچنین ارقام اعلام شده برای پرداخت سود سهام عدالت سال جاری نسبت به سود سال های گذشته افزایش چشمگیری را نشان می دهد و این امر می تواند برای استفاده کنندگان از این سهام که اکثرا جزو ضعیف ترین ها هستند، نقطه امیدی ایجاد کند. . بخش هایی از جامعه

علیرغم شفاف سازی در خصوص میزان احتمالی و زمان پرداخت سود قانونی، اما اعلام جزئیات دقیق از سوی مسئولان و اطلاع رسانی به استفاده کنندگان از سهام قانونی یکی از درخواست های اکثر سهامداران است که در رصد مستمر خود به دنبال پاسخگویی به برخی ابهامات هستند. در همین راستا، محمد باغستانی، مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی و تسویه اوراق بهادار امروز (جمعه) با ارائه توضیحاتی مبسوط از جزئیات واریز سود سال 99، ابهامات ایجاد شده در این حوزه را رفع و اطلاعات دقیقی از استاویو ارائه می کند. صلاحدید حق استفاده کننده از اقدامات قانونی.

سود استفاده کننده از سهام قانونی در سال 1399 چقدر است؟

بگستان: براساس آخرین محاسبات سود سهام عدالت تا 30 اسفند 96 که 532 هزار تومان در سبد سهام خود دارند بیش از 550 هزار تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید  این خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد + جدول قیمت

ذکر این نکته ضروری است که اگر شرکت های قابل سرمایه گذاری در زمان واریز سود به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی، سود آن تا پایان سال جاری به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

برخی از شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر افزایش سرمایه داشته اند، بنابراین افزایش سرمایه از سود سهام کسر می شود، اما سهام جدید به سهامداران می رسد.

در روزهای گذشته خبری مبنی بر واریز سود سهام عدالت به حساب مالکان از اول اسفندماه منتشر شد که امیدهای زیادی را در بین سهامداران برای واریز این سپرده در هفته آینده ایجاد کرد، آیا این خبر صحت دارد. یا نه؟

بگستانی: این گفته نمی تواند صحت داشته باشد، زیرا شرکت ها تا ابتدای اسفند فرصت دارند تا سود را به حساب شرکت سپرده گذار واریز کنند. اما تاکنون تنها 6 شرکت از این 36 شرکت سود سهام به حساب این شرکت واریز کرده اند.

امیدواریم هر چه زودتر سایر شرکت ها بتوانند سود سهامداران را واریز کنند، در مجموع تخمین زمانی ما این است که در بهترین حالت در دهه سوم اسفندماه بتوان سود به حساب سهامداران عدالت واریز کرد.

سود سهام عدالت در سال جاری در چند مرحله واریز می شود؟

بگستانی: سال گذشته به دلیل عدم واریز سود سهام شرکت های سرمایه گذاری سود سهام در دو فاز واریز شد اما امسال در تلاش هستیم تا با همکاری شرکت های سرمایه گذاری در یک مرحله همه حقوق را یکجا دریافت و پرداخت کنیم.

برای افرادی که مزایای سال 2009 دریافت نکرده اند چه می شود و چه باید بکنند؟

بگستان: بر اساس آخرین آمار بیش از 2 میلیون و 300 هزار سهامدار در سال 1398 نتوانستند سود سهام خود را دریافت کنند که این مهم ترین دلایلی بود که منجر به بی اعتباری، بلوکه شدن، راکد بودن، مشترک (دو امضایی)، ارز و بلند مدت شده است که برخی از سهامداران در 2009 نتوانستند سود سهام برای اقدامات سهام خود دریافت کنند.

بیشتر بخوانید  علت مرگ مادر باردار و نوزاد وی در بیمارستان جامع زنان ارومیه در حال بررسی است

این افراد می توانند شماره شبای معتبر خود را در سامانه های شرکت سپرده گذاری مرکزی ثبت کنند و به دو صورت سود سهام خود را دریافت کنند.

ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و درج شماره شبای معتبر در سایت sahamedalat.ir از جمله راه هایی است که سهامداران عدالت می توانند شماره شبا بانک خود را اصلاح کنند.

همچنین کلیه سهامداران سهام عدالت می توانند با مراجعه به سامانه سجام و یا سایت سهام عدالت از وجود شماره شبای معتبر خود نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی اطمینان حاصل کنند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، مشترکاً سود سهام این افراد را همراه با سود سال جاری واریز خواهیم کرد.

سود از کدام شرکت ها پرداخت می شود و مجموع سود این شرکت ها چقدر است؟

بگستان: سود مجموعاً 36 شرکت بورسی جمع آوری و به حساب سهامداران واریز می شود بر اساس آخرین گزارش ها، سود شرکت های بورسی در سال منتهی به 29 اسفند ماه 96 بالغ بر 29 هزار میلیارد تومان است.

تکلیف سود شرکت های غیر بورسی سهام قانونی چیست و سود آن شرکت ها چگونه باید به دست سهامداران برسد؟

باغستانی: شرکت سپرده گذاری مرکزی مسئولیت پرداخت سود سهام شرکت های بورسی را بر عهده دارد و هنوز تصمیمی درباره شرکت های بورسی گرفته نشده است.

وضعیت سود سهام متوفی در اعمال عدالت چگونه است؟

بگستان: شرکت سپرده گذاری مرکزی برای انجام فرآیند واگذاری سهام متوفی به وراث، زیرساخت های لازم را فراهم کرده و با سایر دستگاه های ذیربط همکاری می کند. سود سهام متوفی نیز پس از انتقال سهام به وراث به حساب آنها واریز می شود.

بیشتر بخوانید  برنامه‌ریزی برای افزایش شعبه‌های تست‌گیری کرونا در مازندران/ ظرفیت نظام سلامت محدود است

سود سهامداران به طور مستقیم و غیر مستقیم چگونه پرداخت می شود؟

بگستان: سود سهامداران شرکت‌هایی که می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری کنند که روش مستقیم سهامداران را انتخاب کرده و مالکیت سهام خود را در روز مجمع هر شرکت حفظ کرده‌اند، توسط سپرده‌گذاری مرکزی جمع‌آوری و بر اساس آن به سهامداران پرداخت می‌شود. . .

در مورد سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، باید گفت که از آنجایی که تاریخ تشکیل مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مشخص نیست، تاریخ تشکیل مجامع استانی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در جلسه اخیر به تصویب رسید. شورای عالی بورس. شرکت های سرمایه گذاری؛ بنابراین کسانی که سهام خود را تا اول اسفند نگه داشته اند می توانند سود کنند و اگر سهام خود را قبل از این تاریخ بفروشند سودی نخواهند داشت.

در روزهای اخیر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام میزان و زمان تقسیم سود قانونی گفت: بر این اساس مقرر شد تعامل شرکت های سرمایه گذاری استانی و مرکز سهام عدالت بلافاصله قبل از پایان سال جاری انجام شود. اسفند امسال

وی به میزان سود قانونی اشاره کرد و گفت: برآورد دبیرخانه شورای عالی بورس این است که تا پایان سال برای هر یک از صاحبان سهام عدالت حدود 551 هزار تن سود پرداخت شود. 140.

خاندوزی تاکید کرد: سود سهام عدالت برای سهامدارانی که یک میلیون سهم دارند نزدیک به یک میلیون تومان است اما برای کاربرانی که 50 هزار تومان سهام دارند، سود حدود 551 هزار تومان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید