جزئیات تهاتر ارز صادراتی خشکبار و زعفران با موبایل



انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و تجهیزات وابسته در نامه‌ای به وزارت صمت، وضعیت تامین نیازهای تلفن همراه و تبلت در سال جاری را آرام و منظم و از نظر فراوانی کالا، کافی و قابل قبول توصیف کرد. با اشاره به 900 شرکت دارای مجوز و 440 شرکت، فضای رقابتی را یکنواخت دانست و گفت: در بسیاری از روزهای امسال به دلیل رقابت و فراوانی کالا، واردکنندگان و بازرگانان مجبور به فروش کالاها با زیان اما از سوی مصرف کنندگان شدند. از نظر یکی از بهترین شرایط سهام و قیمت در چند سال اخیر.

در ادامه این نامه گمانه زنی شده است که مبدأ ارز نیمایی بنا به درخواست صنایع صادراتی از جمله خشکبار و غیره به ارز صادراتی سایرین تغییر خواهد کرد. این هفته نگرانی هایی را در زنجیره تامین و توزیع ایجاد کرد. جامع و تخصصی و رایزنی با اعضا و کمیسیون های تخصصی، نتیجه گیری انجمن مبنی بر مخالفت با هرگونه تغییر در سیاست های تخصصی ارزهای موبایل و تبلت در سال 1400 و بررسی دقیق تر گروه های تغییر ارز زیر 300 دلار، 300 تا 600 دلار و همچنین بالای 600 دلار. دلار پس از شناسایی برخی اقلام.

به گزارش انجمن موبایل، پیش از تغییرات ارزی گروه های مذکور، اخبار و شایعات مختلف مبنی بر تغییر تعرفه هر یک از گروه های کالایی موبایل و تولیدی در سال 1401، فرمول و نحوه محاسبه رکورد واردات گوشی تلفن همراه باید در دستور کار قرار گیرد. به نظر می رسد. یا حذف آن در سال 1401 و چگونگی تغییرات ارز محاسبه گمرک در سال 1401 بر اساس نرخ ارز فعلی 4200 تومان یا ETS بانک مرکزی و بر اساس این نرخ تعیین شود.

بیشتر بخوانید  مترو قم تا شهریورماه آماده آزمایش گرم خواهد شد / کمبود واگن مشکل اصلی مترو

با توجه به این موارد، انجمن دستگاه‌های سیار در ادامه از وزیر صمت خواست تا دستورات لازم را برای جلوگیری از تغییر سیاست تخصیص ارز برای دستگاه‌های همراه و تبلت در روزهای پایانی سال جاری صادر کند تا کارشناسی‌های دقیق‌تری در این زمینه انجام شود. حضور همه ذینفعان در این حوزه.

اثرات تغییر نوع ارز واردات تلفن همراه: از گران به گیج کننده

بر اساس این نامه، افزایش چشمگیر 15 درصدی قیمت تلفن همراه در روزهای پرتقاضای پایان سال در صورت هرگونه تغییر مبدأ ارز توسط گروه ها، سردرگمی و سردرگمی واردکنندگان، عمده فروشان و خرده فروشان را به وجود می آورد. به انواع گوشی های تلفن همراه وارداتی احتمال وجود مفسدان فراوان و سوء استفاده در روند استفاده از آخر هفته صادراتی صادرکنندگان با توجه به تجربه ناموفق سال گذشته علیرغم وجود تفاهم نامه بین انجمن ها از جمله موارد احتمالی است. اثرات تغییر در نوع ارز برای واردات دستگاه های تلفن همراه.

همچنین در صورت اجرایی شدن این تصمیم، احتمال ایجاد سردرگمی جدی در بین مصرف کنندگان در روزهای پایانی سال در مورد نحوه استعلام قیمت موبایل و قیمت های متفاوت به دلیل عدم اجرای شفافیت زنجیره توزیع و شفافیت وجود دارد. برنامه ریزی (افق) و قطع قیمت مصرف کننده 124 سازمان پشتیبانی وجود دارد.

از سوی دیگر، انجمن سیار به کمبود ارز برای بسیاری از کلبه‌های صادراتی سابق (به اصطلاح کلبه‌های خالی) و صادرات فصلی خشکبار و زعفران اشاره می‌کند و یادآور می‌شود که فرآیند پیچیده ثبت سفارش در حال تغییر و جدا شدن است. کالاها در گروه های مختلف قیمتی احتمال بروز خطاهای سیستمی در پایان سال که هر روز برای معامله گران اهمیت زیادی دارد، از دیگر نتایج این تغییر خواهد بود.

بیشتر بخوانید  علت کم واریز شدن سود سهام عدالت چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید