جزئیات تصمیم جدید برای افزایش حقوق بازنشستگان



آنچه دیگران می خوانند:

حقوق بازنشستگان این همیشه یکی از چالش برانگیزترین نظرات هنگام بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شد. بازنشستگان جدید خواستار توجه بیشتر به موضوع افزایش حقوق در بودجه و همسان سازی هستند حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر اعتراضات زیادی آغاز شده است که اکنون با افزایش دستمزدها بحث اخذ مالیات از حقوق بازنشستگان مطرح شده است.آخرین اخبار را از حقوق بازنشستگان شما در حال خواندن هستید

از اواخر ماه گذشته که بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان اعتراض کردند، همزمان چند اتفاق مهم رخ داد که با تصمیم هیات دولت مخالفت کرد و اعتراض بازنشستگان را معتبر دانست.

بازنشستگان نمی توانند با 10 درصد افزایش حقوق زندگی کنند

بازنشستگان در حال حاضر به دنبال اجرای مصوبه شورای عالی کار هستند. بازنشستگان در این زمینه می گویند: ما خواستار بازنشستگی قانونی هستیم. زمان پرداخت حقوق بازنشستگان فرا رسیده است، اما دولت هنوز مصوبه افزایش بازنشستگی را اصلاح نکرده است.

به گفته آنها، بازنشستگان نمی توانند با افزایش حقوق 10 درصدی زندگی کنند و انتظار داشتیم تا قبل از پرداخت حقوق بازنشستگان تیرماه اصلاحاتی انجام شود.

محمد حمزه ای نایب رئیس بین الملل اتاق کار با اشاره به مصوبه دولت در خصوص حقوق بازنشستگان می گوید: تورم برخی کالاها 100 درصد است و به طور متوسط ​​تورم بالای 50 درصد است اما دولت افزایش پیدا کرد. حقوق بازنشستگان سایر سطوح تنها 10 درصد است. این نسبت به بازنشستگان ناعادلانه است.

بیشتر بخوانید  فال حافظ بر اساس ماه تولد

اما هداجی نماینده کارگران در شورای عالی کار نیز با بیان اینکه معتقدیم دولت تخلف می کند، می گوید: هم در بحث افزایش 10 درصدی حقوق کارگران کشوری و مستمری بگیران و هم در بحث کاهش حقوق بگیران. 100 هزار تومان کمک هزینه مسکن و رد پیشنهاد شورا، عالی کار کرد، دولت تخلف کرد که در هر دو مورد به دیوان عدالت اداری شکایت کردیم.

وی می افزاید: اگر موضع دولت این است که حقوق بازنشستگان، دستمزد کارگران و حق مسکن تغییر کند، باید به دیوان عالی کشور بازگردانده شود و این کشور حق ندارد خودش تعیین کند و استیفا نکند. در قضاوت خود تا این رقم مورد تایید دولت باشد ما پیشنهاد دادیم!

این عضو دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه اعتراض ما به 100 هزار تومان نه زیاد است و نه کم، خاطرنشان می کند: بحث ما این است که وضعیت حقوقی تشکل سه جانبه کارگری، کارفرمایی و دولت زیر سوال رفته و تبدیل شده است. خالی. بر اساس قانون و سنت استقرار یافته است.

به گفته هداجی، ما با تخلفات مستمر دستمزدی از سوی دولت مواجه هستیم، زیرا قانون می گوید افزایش حقوق کارکنان دولت باید متناسب با افزایش تورم باشد، اما دولت به جای 40 درصد، تنها 10 درصد حقوق آنها را افزایش داد. درصد افزایش به دلیل تورم

وی با بیان اینکه با توجه به حقوق مستمری بگیرانی که تحت فشار هستند وارد بحث تعیین حقوق شدیم، اظهار داشت: می دانستیم با توجه به تجربه سال گذشته نمی توان به مزایا و تاثیر آن بر حقوق بازنشستگان خوش بین بود. .

بیشتر بخوانید  استایل لاکچری شاهرخ استخری در یک کافه خاص+ عکس


دیدگاهتان را بنویسید