جزئیات تصادف خونین خودروی حامل زائران در بابل عراق/ 41 کشته و زخمی



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر ایران جزئیات حادثه تصادف خودروهای حامل زائران در استان بابل عراق را تشریح کرد.

طاهر درودی گفت: سه دستگاه خودرو با هم برخورد کردند و این حادثه را رقم زدند. بر اساس گزارش های دریافتی، مینی بوس در حال حرکت در جاده بود که در حوالی پمپ بنزین با یک دستگاه ون برخورد کرد. پس از آن وانت بر اثر کپسول گاز موجود در آن منفجر شد و با کامیون جلویی برخورد کرد.

وی با بیان اینکه پس از این حادثه آمبولانس های عراقی به محل اعزام شدند، گفت: آمبولانس های جمعیت هلال احمر نیز در محل حاضر شده و در حالت آماده باش قرار گرفتند. برای کربلا هم هشدار دادیم و آمبولانس به محل اعزام شد.

درودی با بیان اینکه متأسفانه در این حادثه 11 نفر فوت و 30 نفر مجروح شدند، گفت: بر اساس قوانین کشور عراق مجروحان به بیمارستان منتقل شدند و باید در آنجا مأمور وظیفه شوند، لذا مصدومان این حادثه نیز به بیمارستان منتقل شدند. بیمارستان دیوانیه عراق .شد

چند ایرانی کشته و زخمی شدند؟

معاون مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر کشورمان درباره اینکه چه تعداد از 41 کشته و مجروح این حادثه ایرانی هستند، گفت: به دلیل سوختن اجساد نمی توان ملیت متوفیان را اعلام کرد. . تا زمانی که هویت آنها مشخص شود و اطلاعات دقیق تری در این زمینه ارائه نشود. زائران مجروح دچار سوختگی شدید شده بودند و نتوانستند تکلیف خود را تعیین کنند. اما برخی از آنها به دلیل ایرانی بودن وضعیت بهتری داشتند.

بیشتر بخوانید  علت کووید طولانی مدت در برخی از بیماران مبتلا به امیکرون

وی در مورد اینکه آیا انفجار در پمپ بنزین رخ داده است یا خیر، گفت: انفجار در حوالی پمپ بنزین رخ داده اما علت اصلی آن انفجار کپسول بنزین وانت بوده است.

درودی همچنین با اشاره به انتقال زائران مجروح ایرانی به کشور خاطرنشان کرد: طبق قوانین عراق، بیماران باید به بیمارستان عراق اعزام شوند و پس از آن این افراد با آمبولانس به کشور منتقل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید