جزئیات بیمه دانشجویی سازمان تامین اجتماعی / دولت چقدر مسئول پرداخت حق بیمه است؟



به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل تامین اجتماعی گفت: پرداخت حق بیمه بر عهده دانشجویان است و 2 درصد آن را دولت پرداخت می کند.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان بیمه اجتماعی گفت: سه نوع نرخ حق بیمه برای بیمه دانشجویی وجود دارد که دانشجویان متقاضی می توانند یکی از آنها را انتخاب کنند. نرخ حق بیمه 14 درصد که شامل خدمات بازنشستگی و پس از بازنشستگی می شود، برای افراد مجرد و تحت تکفل توصیه می شود. نرخ حق بیمه 16 درصد است که شامل خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و در نهایت کامل ترین نرخ پرداختی حق بیمه که 20 می باشد شامل خدمات مربوط به بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی می باشد.

به گفته شکوری، دانشجویان در حین تحصیل باید درخواست بیمه دانشجویی را ارائه دهند و بلافاصله پس از ثبت نام و شروع بیمه نامه، سوابق بیمه ای برای آنها تشکیل می شود و از خدمات این سازمان برخوردار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که می خواهند بیمه شوند حتی اگر به والدین بدهکار باشند می توانند خود را بیمه کنند و سوابق آنها محاسبه می شود و اگر کسی به آنها بدهکار نباشد می توانند خود و خانواده خود را پوشش دهند.

در حال حاضر 53 درصد افراد جامعه اعم از خانواده، زن و دانشجو تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و با توافق روز گذشته تامین اجتماعی و وزارت علوم، دانشجویان نیز می توانند از خدمات تامین اجتماعی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  سیل رودبال | فیلم سیل استهبان | سیل سلطان شهباز

دیدگاهتان را بنویسید