مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جزئیات بسته حمایتی جدید مسکن

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

پروانه اصلانی گفت: بسته حمایتی و ساماندهی مسکن امروز در جلسه دولت با هدف ساماندهی بازار مسکن و اجاره، حمایت از مستاجران و تشویق مالکان قانونمند و در نظر گرفتن نیاز به تکمیل و به روز رسانی اطلاعات سامانه ملی املاک و مسکن کشور. جزئیات بیشتر در مورد بسته پشتیبانی مسکن شما در حال خواندن هستید:

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، از جمله مهمترین نکات بسته مصوب هیات وزیران در رابطه با ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها، پرداخت کمک هزینه است. برای کمک به سپرده مسکن وی، ایجاد مشوق برای مالکان، ارزیابی خدمات مشاوران املاک و ارتقای توانمندی ها و کمک های فنی و تخصصی آنان را تکمیل و تحویل پروژه های نیمه تمام مسکونی (خصوصی و جنبی) عنوان کرد.

بر اساس این تصمیم، بانک مرکزی موظف است همه ساله با اعلام وزارت راه و شهرسازی بر اساس مقررات مربوط و در حدود وام مصوب به مستاجران سپرده مسکن کمک کند.

همچنین بانک مرکزی موظف است شرایطی را فراهم کند تا بنا به درخواست مستأجر بتواند سرمایه ساختمان را در چارچوب قوانین و مقررات مربوط بازپرداخت کند و در مدت پذیرش ساختمان تا زمان بازپرداخت آن صرفا سود ساختمان به صورت ماهانه به بانک پرداخت می شود

اقساط پرداختی به نفع تسهیلات در صورت تغییر مدت بازپرداخت اصل سرمایه در سالهای بعد قابل تعدیل بوده و به درخواست مستاجر مدت بازپرداخت یک سال تمدید و برای سالهای آتی قابل تمدید است. همچنین به تصمیم بانک.

بیشتر بخوانید  ۹ راهکار برای رهایی از دندان درد شبانه

متقاضیان دریافت مزایای این ماده با اولویت خانوارهای تحت پوشش موسسات مددکاری، زنان سرپرست خانواده، خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر، زوج های جوان و خانوارهای با دهک های کم درآمد حسب مورد بر اساس وضعیت اعلام شده توسط هر یک. گروه وزارت راه و شهرسازی از طریق سامانه طرح‌های حمایتی مسکن، پس از دریافت کد رهگیری و ثبت نام در سامانه، با بانک‌های عامل آشنا می‌شود.

همچنین وزارت راه و شهرسازی موظف است با همکاری بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، بسته پیشنهادی را تهیه کند که در آن احکام تشویقی از جمله پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن و معافیت مالیاتی برای مالکان وجود داشته باشد. که واجد یکی از شرایط زیر بوده و مراحل قانونی را طی کنند به مراجع ذیصلاح ارسال نمایند.

خدمات مشاور املاک خرید و فروش ملک بر اساس درصد ارزش معاملاتی ملک طبق ماده (64) قانون مالیات های مستقیم مطابق تبصره های ذیل و برای امور اجاره ملک بر اساس درصد ارزش اجاره طبق ماده (54) قانون مالیات های مستقیم بر اساس قانون اتحادیه های صنفی تعیین می شود و کمیسیون نظارت هر شهرستان موظف است نرخ های اعمال شده توسط صنف املاک را تغییر دهد. مشاوران ظرف یک ماه از تاریخ تصمیم گیری. ابلاغ این آیین نامه در اجرای ماده (51) قانون تشکل های صنفی.

کلیه قراردادهای مسکونی باید در سامانه املاک ثبت شود و افراد ملزم به اخذ کد رهگیری هستند و در صورت عدم ثبت در سامانه منزل خالی محسوب می شود.


بیشتر بخوانید  ماشین گردی الهام حمیدی غوغا کرد

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *