جزئیات انتخاب بهترین آثار جشنواره فیلم مدرسه / برگزاری کلاسهای آموزشی برای برندگان


به گزارش خبرنگار آژانس فیلم آژانس فارس ، جشنواره فیلم کوتاه مدارس جشنواره ای برای کارگردانان جوان است که به آنها اجازه می دهد در صورت داشتن استعداد و علاقه ، وارد عرصه هنر و سینما در سراسر کشور شوند. دعوت نامه هفتمین دوره جشنواره به تازگی منتشر شده است که مهلت ارسال آثار تا تاریخ 21 جولای اعلام شده است و مردم می توانند با ارسال آثار خود از طریق وب سایت madresefestiv.ir در جشنواره شرکت کنند. علاوه بر این ، در صورت انتخاب ، آنها می توانند زیر نظر مربیان حرفه ای رویای خود را ببینند ساخت یک فیلم به آنها برسید. برای تحقیق بیشتر در مورد جشنواره و اهداف آن ، با آقای امیر حسین اهوین دبیر جشنواره گفتگویی داشتیم:

آقای اهوین سینما را چطور می بینید؟ چگونه نوجوانان و دانش آموزان می توانند در این زمینه موثر باشند؟

سینما که هنر هفتم نیز نامیده می شود فضایی است که در آن تفکر و کلمات به تصویر تبدیل می شوند و برای بیننده داستانی تعریف می کنند. در مورد تأثیر نوجوانان و دانش آموزان در این فضا می توان گفت که ذهن خلاق و خاص نوجوانی تمایل زیادی به استفاده از تخیلات ، آرزوها و آرمان های آنها برای ساختن جهانی بهتر و به تصویر کشیدن داستان ها و مفاهیم جدید دارد. علاوه بر این ، از آنجا که سینما یکی از رایج ترین زبان ها در میان مردم جهان است ، ورود نوجوانان و خلق آثاری بر اساس نگرانی ها و آرزوهای آنها ، بزرگسالان را علاوه بر نزدیک شدن به دنیای ذهنی ، گاهی به تفکر عمیق نیز می کشاند. و بازاندیشی. بر مبنای فکری. آنها مورد تجاوز قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید  قیمت خودرو‌های ایران‌خودرو و سایپا ۱۸ مرداد ۱۴۰۱/پیش بینی بازار خودرو در روزهای آینده

به نظر شما تفاوت ظاهری یک نوجوان مبتدی و یک کارگردان حرفه ای چیست؟

یک نوجوان تازه کار ممکن است با بسیاری از چالش ها و موانع کار آشنا نباشد و ساخت و ارائه ایده هایش برای او بسیار آسان است. در حالی که یک کارگردان حرفه ای با استفاده از برنامه ریزی و بررسی محدودیت ها ، بسیاری از ایده ها را کنار می گذارد. با این حال ، این یک نقطه قوت برای نوجوان است و راه را برای نوآوری های مختلف باز می کند ، به طوری که هر ایده ای که با پذیرش محدودیت ها و با کمترین ظرفیت ممکن به ذهن شما خطور کند ، به دنبال تولید کار خود است.

چه اتفاقی می افتد که برخی جشنواره ها بیش از جشنواره های دیگر مورد توجه قرار می گیرند؟

به طور کلی جشنواره های مشهور محور بیشتر از جشنواره های آموزش محور در کانون توجه هستند. همچنین ، عموم مردم نیز ترجیحاً با حاشیه های اخبار و رسانه ها در ارتباط هستند افراد مشهور شما می خواهید ظرفیت و پتانسیلی را ایجاد کنید که در سراسر کشور در حال ظهور است. نگاه جشنواره فیلم مدرسه به این داستان نیز آموزشی است. فقط به یک مشهور نگاه نکنید که به دنبال جلب توجه رسانه ها است! اساس کار ما پرداختن به دانش آموزان در مناطق محروم و محدودیت های آنها است و هدف شناسایی این توانایی ها و استعدادها در مدارس است. ما می خواهیم دانش آموزان از هر قشر در صورت علاقه و استعداد بتوانند این کار را انجام دهند در قالب آنها باید کار خود را در زمینه هنر آغاز کنند و لازم به ذکر است که تاکنون جشنواره فیلم مدرسه عملکرد موفقی در بین دانش آموزان داشته است.

بیشتر بخوانید  پیام زیارت قبولی کربلا ۱۴۰۱ | زیارت قبول عزیزم

نظر شما در مورد اعتراضات تصادفی خانواده فرصت های ورود فرزندانشان به عرصه هنر چیست؟

– بخشی از این نگرانی طبیعی است و شاید به این واقعیت برمی گردد که از نظر کنونی هنر به طور کلی به عنوان یک زمینه کار جداگانه دیده نمی شود و از نظر آنها هنر نمی تواند منبع درآمد خوبی باشد ، بنابراین اگر برای شما دشوار است فرزندان. آنها می گیرند اما اگر کمی نگاه خود به این مقوله را تغییر دهیم و این حوزه را جدی بگیریم و از توانایی بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار باشیم ، می توانیم به شکوفایی استعدادهایی کمک کنیم که تحت فشار ریاضی خواندن یا آزمایش می توانند از بین بروند و از کوچکترین فرصت استفاده نکنیم. برای آزمایش و خطا در این زمینه توسط نوجوانان ما.

چگونه مدارس و معلمان می توانند به طور م helpثر به پیشرفت کودکان کمک کنند؟

مدارس و معلمان می توانند با شناسایی و شناخت استعدادهای آنها و معرفی فضاهای مناسب برای رشد ، به شکوفایی دانش آموزان کمک کنند.

ویژگی های یک اثر انتخاب شده چیست؟ برنامه شما برای افراد منتخب چیست؟

ایده و خلاقیت بالا ویژگی بارز یک اثر انتخاب شده است. اما در هر صورت ، اساس جشنواره جستجوی استعداد است و هیچ پیروزی و باختی وجود ندارد. برنامه هایی که در نظر می گیریم نه تنها برندگان جشنواره را شامل می شوند ، بلکه همچنین کسانی هستند که در فرآیند ارزیابی انتخاب نشده اند اما به عنوان کودکان با استعداد معرفی شده اند. روند برنامه ها به گونه ای است که همه این افراد به عضویت کلوپ فیلم مدرسه درمی آیند و به آنها فرصت هایی داده می شود که می توانند در دوره های هنری شرکت کنند و ما کلاس های ویژه ای برای آنها برگزار می کنیم و پروژه هایی از مکان های مختلف برای بهبود کار این پروژه ها و در نهایت فرآیند حرفه ای سازی و توزیع محصولات آنها در بازار از این طریق انجام می شود.

بیشتر بخوانید  به محض آزادی زندانیان بخش مالی توافق اجرایی خواهد شد

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید