جزئیات استیضاح ترامپ رئیس جمهور آمریکا با اعلام پلوسی


فراخوان ترامپ بسیار مهم بود

تشویق کننده: حزب دموکرات که اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را در اختیار دارد، تحقیقات رسمی را در مورد فراخواندن رئیس جمهوری که از اوکراین درخواست کمک سیاسی کرده بود، آغاز کرده است.

نانسی پلوسی، رئیس پارلمان، بعدازظهر سه شنبه اعلام کرد: رئیس جمهور باید پاسخگو باشد، هیچکس بالاتر از قانون نیست.

پیشتر دونالد ترامپ دستور داده بود محرمانه بودن متن گفتگوی تلفنی جنجالی خود با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به طور کامل حذف شود.

پلوسی گفت که ترامپ مرتکب “نقض قانون” شده و اقدامات وی را “نقض مسئولیت‌های قانونی خود” توصیف کرد.

وی گفت: “این هفته رئیس جمهور اعتراف کرد که از رئیس جمهور اوکراین خواسته است تا اقداماتی را انجام دهد که از نظر سیاسی مفید است. رئیس جمهور باید مسئولیت داشته باشد.”

فراخوان ترامپ اجتناب ناپذیر است

این تصمیم پس از آن اتخاذ می شود که حزب دمکرات خواستار فراخواندن رئیس جمهور شده است.

پلوسی پیش از این پس از انتشار نتایج تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات، در برابر فراخوان‌های خود مقاومت کرد.

ترامپ در واکنش به خبر تصمیم خانم پلوسی گفت: کشور ما در بهترین موقعیتی است که تا به حال بوده است و آنها (دموکرات ها) در انتخابات شکست خواهند خورد، بنابراین فکر می کنند باید این کار را انجام دهند.

ما قوی‌ترین کشور جهان، بهترین اقتصادی را داریم که تا به حال داشته‌ایم، و او (پلوسی) درباره استیضاح صحبت می‌کند.

وی افزود که خانم پلوسی هنوز متن این گفتگوی تلفنی را ندیده است. آن گفتگو هیچ نقصی نداشت. مکالمه ای که کامل نبود و کلماتی که کامل نبود متعلق به جو بایدن در مورد پسرش بود…

فراخوان ترامپ در کنگره

ترامپ گفت تلاش برای فراخوان برای کشور بد بود.

اوایل روز سه‌شنبه، بایدن گفت که روند فراخوان باید ادامه یابد، مگر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا با تحقیقات کنگره درباره گفتگوی او با رهبر اوکراین همکاری کند.

بیشتر بخوانید  10 پیامک تبریک ادبی و رسمی زیبا به کاندیدهای منتخب شورای شهر/ روستا

حمایت گسترده ای از روند استیضاح در مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات ها وجود دارد، اما بعید است که سنا تحت کنترل جمهوری خواهان این لایحه لغو را تصویب کند.

رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه (۲۴ سپتامبر) در توییتر نوشت که متن کامل این مذاکرات روز چهارشنبه (۲۵ سپتامبر) منتشر خواهد شد. او گفت: «شما یک تماس تلفنی بسیار دوستانه و مناسب خواهید دید.

پیشتر ترامپ به خبرنگاران گفت که تماس تلفنی او با زلنسکی در 25 جولای “تبریک” بود، اما او به فساد و “بیشتر به این واقعیت اشاره کرد که ما مردم خود را مانند جو بایدن، معاون رئیس جمهور نمی خواهیم.” رئیس جمهور و پسرش باید جذب فسادی شوند که در حال حاضر در اوکراین وجود دارد.

او تاکید کرد که «هیچ اشتباهی نکرده است».

ترامپ می‌گوید در گفتگو با رهبران کشورهای دیگر محتاط است زیرا می‌داند که افراد زیادی در جامعه اطلاعاتی آمریکا و همچنین کشورهای خارجی او را شنود می‌کنند.

هیچ رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا به دلیل فراخوان سرنگون نشده است. او در دهه 1970 استعفا داد، زمانی که ریچارد نیکسون، رئیس جمهور وقت، به دلیل رسوایی سیاسی معروف به واترگیت با فراخوانی مواجه شد.

کوین مک کارتی، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان در واکنش به این موضوع گفت: خانم پلوسی رئیس مجلس نمایندگان است، اما وقتی صحبت از این موضوع می شود از طرف ایالات متحده صحبت نمی کند.

او نمی تواند به طور یکجانبه تصمیم بگیرد که ما باید تحقیقات را آغاز کنیم.

فشار ترامپ بر اوکراین منجر به فراخوان او شد + جزئیات

ترامپ در حال اعمال فشار بر اوکراین است

گفته می شود ترامپ از زلنسکی خواسته است که درباره احتمال سوء استفاده جو بایدن از پسرش برای کاندیداتوری ریاست یک شرکت گاز در اوکراین و همکاری با وکیل شخصی خود، رودی جولیانی، تحقیق کند.

ترامپ متهم به اعمال فشار بر اوکراین برای تحقیق در مورد رقیب احتمالی خود در انتخابات 2020، جو بایدن است، اما او این اتهامات را رد کرد.

بیشتر بخوانید  30 متن ناب ادبی درباره ماه اردیبهشت

یک مجله وال استریت به نقل از یک منبع ناشناس نوشت که ترامپ تقریباً هشت بار از زلنسکی رهبر اوکراین خواسته بود تا با رودی جولیانی وکیل شخصی خود در تحقیقات از پسر جو بایدن همکاری کند، اما قول نداده است که این کار را انجام دهد.

آدام شیف، دموکرات و رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت که ترامپ در مسیری بی بازگشت است. شیف پیش از این با فراخوان ترامپ مخالفت کرده بود.

اوایل ماه جاری، قبل از طرح دعوی این مشکل ساز آمریکایی، دموکرات ها در مجلس نمایندگان تحقیقاتی را درباره روابط ترامپ و وکیلش رودی جولیانی با اوکراین آغاز کردند.

ترامپ و رودی جولیانی گفتند که تلاش کردند دولت اوکراین را برای تحقیق درباره بایدن و پسرش تحت فشار قرار دهند.

طبق قوانین ایالات متحده، اگر شکایتی «نگرانی فعلی» باشد و اگر بازرس کل آن را «معتبر» بداند، مدیر اطلاعات باید ظرف هفت روز اطلاعاتی را به کنگره ارائه کند.

بیانیه پلوسی رسماً بررسی کمیته مجلس نمایندگان در مورد گفتگوی تلفنی ترامپ با رهبر اوکراین و نتیجه گیری مبنی بر تخلف را تایید می کند.

وی در بیانیه ای گفت که شش کمیته دیگر کنگره که در مورد سایر موضوعات مرتبط با ترامپ تحقیق می کنند به عنوان بخشی از تحقیقات فراخوان به کار خود ادامه خواهند داد.

در صورت ادامه تحقیقات، مجلس نمایندگان به اتهامات وارده رأی خواهد داد.

اما قدم بعدی در سنا خواهد بود، جایی که اکثریت در دست متحدان رئیس جمهور آمریکا است. دو سوم آرا برای تصویب طرح فراخوان در سنا لازم است.

یک نظرسنجی یوگا نشان می دهد که 55 درصد از آمریکایی ها می گویند در صورتی که تایید شود که او کمک های نظامی خود را به منظور تحت فشار قرار دادن مقامات اوکراینی متوقف کرده است، از فراخواندن ترامپ حمایت خواهند کرد.

داستان چیه؟

پسر جو بایدن، هانتر بایدن، در سال 2014 به عنوان مدیرعامل یک شرکت گاز طبیعی اوکراینی به نام بوریما انتخاب شد، در حالی که پدرش معاون باراک اوباما و یکی از چهره های کلیدی سیاست آمریکا در قبال اوکراین بود.

بیشتر بخوانید  سامانه باز پس گیری وام ازدواج معرفی شد

جو بایدن، یکی از نامزدهای دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا و معاون باراک اوباما در هشت سال ریاست جمهوری خود، از زمان اعلام نامزدی خود برای انتخابات 2020 در نظرسنجی ها پیشتاز بوده است.

پنج سال پیش، زمانی که هانتر بایدن به شرکت اوکراینی پیوست، سوالاتی در مورد احتمال تضاد منافع به دلیل شغل پدرش مطرح شد.

در آن زمان پس از سرنگونی رئیس جمهور حامی روسیه، اوضاع سیاسی اوکراین تغییر کرد و جو بایدن چندین بار به روسیه سفر کرد.

در سال 2016، بایدن دولت اوکراین را مجبور به اخراج دادستان کل ویکتور شوخین کرد که تحقیقاتی را در مورد مالک الیگارش خود، بوریسمی آغاز کرد.

سال گذشته، بایدن در یک موسسه تحقیقاتی گفت که از تضمین وام یک میلیارد دلاری برای سرنگونی ویکتور شوهین استفاده کرده است.

من به آنها نگاه کردم و گفتم شش ساعت دیگر خواهم رفت. بایدن گفت: «اگر دادستان برکنار نشود، پول را دریافت نمی‌کنید.

ترامپ و متحدانش بایدن را به تلاش برای محافظت از پسرش متهم می کنند. البته بسیاری از کشورهای غربی دیگر نیز برای تشدید مبارزه با فساد در اوکراین خواهان سرنگونی شوهین بودند.

ترامپ هفته گذشته گفت که فعالیت های مالی بایدن باید بررسی شود.

“مهم نیست در مورد چه چیزی صحبت می کردم. رئیس جمهور به خبرنگاران گفت: “کسی باید در مورد میلیاردها دلار جو تحقیق کند، شما (خبرنگاران) این کار را انجام نمی دهید زیرا او یک دموکرات است.”

در اواسط بهار سال جاری، قوه قضاییه اوکراین حکم داد که هیچ مدرکی مبنی بر اشتباه جو بایدن و پسرش هانتر وجود ندارد.

جو بایدن می گوید هرگز با پسرش در مورد مشکلات کار صحبت نکرده است.


دیدگاهتان را بنویسید