مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جزئیات اجرای طرح ترافیک 1401

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، شفیعی معاون حمل و نقل و حمل و نقل شهرداری تهران در جریان رسیدگی به قانون شهردار تهران مبنی بر تعیین عوارض مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در سال آینده، به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و حمل و نقل شهرداری تهران، گفت: در این گزارش آمده است: در مورد لایحه قانون محدودسازی کنترل ترافیک و آلودگی هوا سیاست کلی اتخاذ شده است تا ساختار کلی این طرح که حدود چهار سال است تغییرات اساسی داشته، در سال آینده تغییری نکند.

وی افزود: اما در سال هایی که این طرح اجرا می شود، به تدریج مشکلات و نقاط ضعف آن برطرف شده و اکنون در وضعیت بهتری قرار دارد. بنابراین برای جلوگیری از سردرگمی شهروندان، ساختار کلی طرح حفظ شد و تنها قیمت پایه ای که در مدیریت طرح وجود داشت تغییر و حداکثر 30 درصد افزایش یافت.

وضعیت فعلی طرح ترافیک را شرح دهید

معاون حمل و نقل و حمل و نقل شهرداری تهران در تشریح وضعیت فعلی این پروژه گفت: 103 هزار مجوز برای طرح ترافیک در شورای حمل و نقل شهر تهران وجود دارد که از این تعداد 53 هزار مجوز برای افراد دارای سهمیه ویژه و 50 هزار مجوز است. «اجازه هم روزانه گرفته می شد.

وی ادامه داد: محاسبه عوارض به این صورت است که قیمت پایه وجود دارد که امسال 35 هزار تومان در نظر گرفته شده و برای سال آینده 45 هزار و 500 تومان با افزایش 30 درصدی تعیین شده است. ضرایب ضرب در این قیمت پایه مانند ضریب مکان، ضریب زمانی در ساعات پیک و غیر اوج ترافیک، ضریب آلایندگی سال آینده تغییری نکرده است. زمان پرداخت نیز به دلیل تجربه سال های اخیر حذف شده است.

بیشتر بخوانید  خبر امیدوارکننده درباره وضعیت کرونا در تهران / آمار فوتی‌ها به‌زودی کم می‌شود -

شفیعی در تشریح هزینه های درآمدهای حاصل از این بخش گفت: 40 درصد از درآمدها برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، 40 درصد برای اجرای طرح های حمل و نقل و ترافیک و 20 درصد برای شبکه مترو در نظر گرفته شده است.

وی در تشریح سهمیه های ویژه ورود به محدوده طرح ترافیک گفت: جانبازان بالای 25 درصد در نظر گرفته شده برای معلولان، بیماران خاص و خبرنگاران با 90 درصد تخفیف، برای خودروهای آژانس که قبلاً براساس اخذ سند سفر و عدم دریافت مجوز.” ضرایب متفاوت بود و برای سال بعد این موضوع یکپارچه شد و ضریب چهاردهم در نظر گرفته شد. برای خودروهای سواری با پلاک «اس»، سرویس مدارس، وسایل نقلیه آموزشگاه رانندگی ضریب 0.3 و برای اتوبوس ها و مینی بوس های پلاک «اس» صفر در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: هیچ گونه تغییری در تسهیلات ویژه ساکنان در محدوده طرح و ترافیک وجود ندارد و یک بار قبل از حرکت ساعت 8:30 در زمان عادی و 9 صبح به دلیل شرایط کرونا و بعد از ساعت 14:30 در شرایط کرونا و ساعت 16:00 معمولا یک بار رایگان خواهد بود.

معاون شهردار تهران همچنین در توضیح درآمدهای حاصل از این محل اظهار کرد: در خصوص درآمدهای حاصل از این محل درآمد بر اساس گذشت زمان وصول می شود اما به طور کلی بین 65 تا 66 درصد درآمد و 34 تا 35 درصد وصول می شود. درصد درآمد مشروط به شرایطی است. ممکن است فرد نیاز به تعویض پلاک و خدمات ویژه ای داشته باشد که در آن محاسبه انجام می شود.

بیشتر بخوانید  حادثه وحشتناک در کرج/ حمله سگ های ولگرد به کودک سه ساله! + عکس

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *