مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جزئیاتی تلخ از شهادت محیط‌ بان بندرلنگه با گلوله شکارچیان غیرمجاز

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



یکی از محیط‌بانان شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان با شلیک گلوله شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسید.


حبیب مسیحی تازیانی، رئیس‌کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان چهارشنبه ۱۲ شهریور با تائید این خبر گفت: در جریان درگیری بین محیط‌بانان با شکارچیان در منطقه ارمک وچمبه شهرستان بندرلنگه، ۲ شکارچی با شلیک گلوله مستقیم به سینه محیط‌بان محمد حسن‌نژاد او را به شهادت رسانده و از منطقه متواری شدند.


یکی از ضاربان، بلافاصله دستگیر و یک شکارچی دیگر نیز شناسایی شده و به‌زودی دستگیر خواهد شد.


محیط‌ بان محمد حسن‌ نژاد


محیط‌ بان محمد حسن‌نژاد ۵۰ ساله بود و ۲۳ سال سابقه فعالیت در حفاظت از محیط زیست هرمزگان داشت. وی در سال‌های گذشته ۲ بار به عنوان محیط‌بان نمونه‌ استان انتخاب و تقدیر شده بود. سازمان محیط زیست با جدیت و طبق مقررات نیروهای مسلح پیگیر حقوق مادی و معنوی برای خانواده این شهید خواهد بود.


تابستان سال ۹۵ نیز محمد دهقانی و پرویز هرمزی، دو محیط‌بان بندرعباس در منطقه حفاظت‌شده گنو بر اثر تیراندازی دو شکارچی غیرمجاز جان خود را از دست دادند.


قاتل محیط بان محمد حسن‌ نژاد خودکشی کرد


این شکارچی غیرمجاز در واقع خواهرزاده محیط‌بان حسن‌نژاد بوده و گفته می‌شود پس از اینکه می‌فهمد به دایی خودش شلیک کرده است، خودکشی می‌کند. پیش‌تر اعلام شده بود یکی از شکارچیان بازداشت شده و ماموران با شناسایی شکارچی دیگر در پی یافتن و بازداشت او هستند.


فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان کرد: مأموران موفق شدند در همان ساعات اولیه با کار اطلاعاتی و شگرد های پلیسی ، برادرقاتل و مالک سلاح غیرمجاز را دستگیر و مخفیگاه ضارب اصلی را نیز شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید  رونمایی از گران ترین ماسک دنیا تو سط یک تاجر چینی


این مقام انتظامی ادامه داد: قاتل محیط بان با رسیدن مأموران عرصه را برخود تنگ دیده و با شلیک گلوله به زندگی خود پایان می دهد.


سردار جعفری در پایان با اشاره به کشف ۲ قبضه سلاح غیرمجاز از متهم، گفت: در این زمینه یک متهم که مالک سلاح غیرمجاز بوده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *