مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

جریمه پزشکانی که از دستگاه کارتخوان استفاده نمی کنند چیست؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


جریمه پزشکان بدون دستگاه کارتخوان

تشویق کننده: مدیرکل دفتر تنظیم و نظارت بر امور خارجه سازمان امور مالیاتی گفت: عدم نصب و استفاده از دستگاه کارتخوان دو درصد از درآمد دریافتی را جریمه می کند.

اما رستم پور افزود: این سامانه هیچگاه تعطیل نمی شود، یعنی هر روزی از سال هر پزشکی می تواند مجوز پزشکی بگیرد.

وی همچنین بیان کرد: طبق قانون، پزشکان موظف هستند درخواست اختصاص شماره شناسه پایانه فروشگاهی (کارت خوان) را در درگاه تجارت الکترونیک سازمان امور مالیاتی ثبت و اطلاعات را در دستگاه کارتخوان خود ثبت کنند تا سیستم هرگز بسته نخواهد شد

پزشک بدون کارتخوان را تنبیه کنید

مدیرکل دفتر مقررات و نظارت سازمان مالیاتی گفت: از ابتدای مهرماه امسال نصب و استفاده از دستگاه های کارتخوان الزامی است.

وی افزود: قانونگذار در تبصره (2) ماده (169) قانون مالیات های مستقیم مقرر کرده است که کلیه اقدامات سازمان مالیاتی در چارچوب آیین نامه اجرایی این قانون انجام می شود. و استفاده از کارت خوان آن را دارد.

رستم پور همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سازمان امور مالیاتی در صورت عدم نصب کارتخوان در مطب خود چگونه درآمدزایی برای پزشکان ایجاد می کند، گفت: ذخیره سایر اطلاعات لازم در بانک اطلاعات مالیاتی به شناسایی درآمد پزشکان کمک می کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان امور مالیاتی می تواند برآورد دقیقی از درآمد پزشکان از این طریق داشته باشد، گفت: تمام اطلاعات بانکی را در اختیار دارد، بنابراین تخمینی نیست.

مدیرکل دفتر مقررات و برون سازمانی در امور مالیاتی افزود: زمانی که پزشک با سازمان مالیاتی همکاری نداشته باشد، طبق نظام مالیاتی، واریز تمام وجوه به حساب بانکی پزشک درآمد محسوب می شود.

وی بیان کرد: قانونگذار بر اساس بند 2 بند (ح) تبصره 16 قانون بودجه سال 98، نظام بانکی را مکلف کرد اطلاعات تعداد حساب های بانکی و تراکنش های خرد کلیه مودیان را در اختیار سازمان مالیاتی قرار دهد. در سطح ماهانه

بیشتر بخوانید  دلیل منتشر نکردن عکس فرزند نیوشا ضیغمی از زبان خودش + فیلم

رستم پور در ادامه یادآور شد: در حال حاضر علاوه بر این سازمان مالیاتی، تمامی دستگاه های پوزینگ پزشکی و کارتخوان ها را در اختیار دارد.

در صورت عدم استفاده از کارتخوان به ۱۵۲۶ اطلاع دهید

وی همچنین به مسئولیت اجتماعی شهروندان در قبال تخلفات انجام شده اشاره کرد و گفت: اکنون که مردم می دانند سازمان امور مالیاتی به طور جدی به استیفای حقوق عامه می پردازد و در صورت مراجعه به پزشک به جای استفاده از کارت باید از آنها پیروی کنند. نقدی، برای رفع این شکایات با شماره 1526 تماس بگیرید؛ ظاهراً وقتی شکایات متعدد حاکی از یک تخلف واحد است، نهادهای نظارتی وارد عمل شده و تخلفات را برطرف می‌کنند.

اظهارنامه ها با اطلاعات دیگری تکمیل می شوند

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی با تاکید بر درخواست دو درصد از کل درآمد پزشکان در صورت تخلف از قانون نصب دستگاه های کارتخوان، گفت: هزینه ها و سود بر اساس داده های جمع آوری شده در بانک اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی

وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی شامل داده های درآمدی، پولی، بانکی و تراکنش است، ادامه داد: نوع کنترل مالیاتی مجمع شهرداری انطباق است به این معنا که آیا قوانین و مقررات رعایت شده است یا خیر و سپس اطلاعات .آیا ما مالیات دهندگانی داریم که او گفته است یا خیر; بر این اساس، در صورتی که اطلاعات به دست آمده مطابق با اطلاعات سازمان امور مالیاتی نباشد، مالیات دولتی درخواست خواهد شد.

اطلاعات مربوط به مالیات دهندگان از طریق کانال های مختلف رصد می شود

رستم پور با تاکید بر اینکه تکلیف سازمان امور مالیاتی فقط اخذ مالیات است، درباره درخواست نقدی بسیاری از پزشکان به جای کارت خوان ها گفت: این حساب های نقدی بالاخره جایی در خرید ملک، بورس، خودرو یا بانک است. حساب‌ها.» معلوم می‌شود. سازمان امور مالیاتی عموماً اطلاعاتی در مورد این جریان مالی دارد که پس از انباشت درآمد ایجاد می شود و اگر این اطلاعات با اظهارنامه مؤدیان مالیاتی یا عملکرد کارتخوان آنها مغایرت داشته باشد، مشکوک به ناکافی بودن آن و در صورت اثبات، درآمد پنهان است. مالیات اخذ خواهد شد.

بیشتر بخوانید  بازیگران معروف ایرانی که کرونا گرفتند + تصاویر و ماجرای ابتلا

جریمه درجه 6 برای فراریان مالیاتی

مدیرکل تنظیم مقررات مالیاتی گفت: دستگاه های کارت خوان وسیله شفاف سازی عملکرد مالی پزشکان هستند و در صورت عدم پایبندی پزشکان، سازمان امور مالیاتی از راه های تعریف شده دیگری مانند بررسی خریدها استفاده می کند. دارایی ها یا سایر دارایی های پزشکان در دفاتر اسناد رسمی یا حتی بانک ها درآمد خود یا اطرافیان خود را انکار می کنند و پزشکان را به حساب می خواهند.

وی با اشاره به ماده 274 قانون مالیاتی فرار مالیاتی گفت: در صورت فرار مالیاتی سازمان مالیاتی می تواند از طریق مراجع قضایی اعلام جرم کند و فرار مالیاتی به شش درجه محکوم می شود.

مشوق های تشویقی برای پزشکان مطیع قانون

رستم پور با اشاره به جلسه اخیر مسئولان مالیاتی با نمایندگان پزشکان گفت: این جلسه با حضور معاون وزیر بهداشت و تعدادی از اعضای سازمان نظام سلامت برگزار شد. نکته اصلی جلسه این بود که همه حضار به این نکته اشاره کردند که همه اصناف از جمله پزشکان باید قانون را رعایت کنند. سازمان امور مالیاتی همچنین طبق قانون 10 درصد مالیات را به پزشکان می پردازد تا آنها را به رعایت قانون در دو سال اول رسیدگی به درآمدهای مالیاتی تشویق کند.

وی درباره نتایج این جلسه نیز اظهار کرد: مقرر شد کمیته ای چهار ضلعی تشکیل شود تا مسائل کلی پزشکان بررسی شود و موضوعاتی مانند نحوه تعیین مالیات سال 1398 به بعد مورد بررسی قرار گیرد و سپس نتیجه را به اتحادیه پزشکان اعلام شود. .

کارت خوان دکتر همان پایانه فروشگاهی است

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی با اشاره به تفاوت ابزارهای مکانیزه فروش و نصب کارتخوان در بحث مالیات بر درآمد پزشکان، ادامه داد: نام. سیستم های فروش مکانیزه لزوما یک دستگاه فیزیکی نیستند. بنابراین در این زمینه سازمان مالیاتی پیشقدم شد و حتی نرم افزار فروشگاه ها را به عنوان صندوق مکانیزه پذیرفت.

بیشتر بخوانید  اس ام اس های تیکه دار باید به بعضی ها گفته شود (سری 3)

وی گفت: سازمان امور مالیاتی مودیان را به سه گروه اصلی تقسیم کرده است.

مدیرکل تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه کارتخوان به عنوان پایانه فروشگاهی پزشکان مورد استفاده قرار می گرفت، افزود: از طریق شرکت های نرم افزاری، کارتخوان هایی که قابلیت نصب حافظه مالیاتی را دارند در اختیار پزشکان قرار می گیرد و PIB ها تحویل آنها می شود. و بنابراین هر کارتخوان به عنوان یک پایانه فروشگاهی عمل می کند.

برای برخی از مالیات دهندگان، ترکیبی از فروش نیز مهم است

رستم پور همچنین درباره پایانه های فروشگاهی برای برخی دیگر از فعالان اقتصادی و مودیان توضیح داد: با توجه به اهمیت مالیات بر ارزش افزوده، برای این دسته از مودیان علاوه بر میزان فروش کالا و خدمات، ترکیب آنها نیز حائز اهمیت است، زیرا این ترکیب می تواند بر اینکه آیا مالیات بر ارزش افزوده مشمول است یا خیر.

مدیرکل تنظیم مقررات و برون مرزی سازمان امور مالیاتی همچنین به دسته سوم مودیان اشاره کرد و ادامه داد: در این گروه از مودیان علاوه بر میزان گردش مالی و ترکیب آن، شناخت طرف الزامی است. به معامله


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *