جریمه وحشتناک ۱۳۸ هزار میلیارد ریالی برای بهمن موتور؛ چه خبر است؟


به گزارش سایت طلا، شرکت خودروسازی بهمن موتور طبق رای جدید سازمان تعزیرات حکومتی به دلیل گرانفروشی به مبلغ ۱۳۸ هزار میلیارد ریال جریمه شد.

رای جدید سازمان تعزیزات حکومتی که در شعبه هفتم ویژه رسیدگی به تخلفات مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی صادر شده نشان می‌دهد شرکت خودروسازی بهمن‌موتور به دلیل گرانفروشی باید مبلغ ۱۳۸ هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال (برابر با ۱۳ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان) جریمه پرداخت کند.

جزئیات جریمه بهمن موتور به دلیل گرانفروشی

تخلف گرانفروشی شرکت بهمن موتور در این حکم تایید شده و این خودروساز بخش خصوصی باید طبق ارزش تخلف که معادل ۹ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال بود به ۳ برابر ارزش ریالی تخلف برابر با ۲۷ هزار و ۷۲۱ ریال جریمه پرداخت کند.

البته بر اساس ماده ۱ مصوبه ۶۹ شورای عالی هماهنگی اقتصادی که در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ تصویب شد، کلیه جریمه‌های درج شده در قانون تعزیرات حکومتی و قانونی نظام صنفی در هر مراتب به ۵ برابر افزایش یافته است؛ از این رو شرکت بهمن موتور باید ۱۳۸ هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال را به‌عنوان جریمه بپردازد.

شرکت بهمن موتور بر اساس این حکم وظیفه دارد مبالغ اضافی که از خریداران در بازه زمان تخلف در سال ۱۴۰۰ دریافت کرده را به آنها برگرداند. ضمن این‌که این رای ظرف مدت ۱۰ روز بعد از ابلاغ در شعبه تجدیدنظر قابل دادخواهی خواهد بود.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


بیشتر بخوانید  لذت پیاده روی در دل جنگلی سرسبز در دره گزک را تجربه کنید

دیدگاهتان را بنویسید