جریمه حمل سگ بسیار کمتر از مقدار غذای سگ است



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رئیس پلیس راهور پایتخت درباره برخورد با سگ های ولگرد در خودروها گفت: پلیس بر اساس مشاهدات موجود در صحنه عمل می کند و عمل می کند اما زمانی که قیمت جریمه بسیار کمتر است. بیش از قیمت غذای سگ، هیچ بازدارندگی وجود ندارد.”

سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور پایتخت در گفت وگو با فارس، درباره نحوه برخورد پلیس با سگ در خودرو سواری گفت: نه تنها بردن سگ برای حمل هر گونه حیوانی در خودرو اساساً ممنوع است، بلکه به هر حال با استفاده از وسایل نقلیه و خودروهای سواری، سگ را با سگ همراهی می کنیم. مگر اینکه حیوان در جعبه و در جای امنی مانند صندوق عقب باشد تا مزاحم راننده و سرنشینان وسایل نقلیه دیگر نشود.

وی گفت: این که بیشتر به سگ های گردشی توجه می شود شاید تعدد آن باشد در غیر این صورت حمل هرگونه حیوان در خودرو ممنوع است.

سردار حمیدی در پاسخ به سوال فارس در خصوص نحوه برخورد با رانندگانی که سگ رانده می شوند، گفت: باید گفت که مجازات قانونی سگ ها کم است و تاثیری ندارد؛ اما باید گفت که مجازات قانونی سگ ها کم است و تاثیری ندارد. اگرچه پلیس بر اساس مشاهدات موجود در صحنه عمل می کند، اما وقتی قیمت جریمه سگ بسیار کمتر از غذای سگ است، اقدام پلیس چه تاثیری دارد؟

وی افزود: جریمه 20 تا 30 هزار تومانی غذای چند صد هزار تومانی تهیه شده برای آن حیوان بسیار ناچیز است و در مقابل، متخلف از پلیس می خواهد که او را مجازات کند. این بد است که می گوییم برخورد مدارا با متخلفان باعث ترویج تخلف می شود!

بیشتر بخوانید  (عکس) ورزش در پارک

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت به نمونه دیگری از عدم بازدارندگی تخلفات در جریمه اشاره و خاطرنشان کرد: در همان محدوده مشروبات الکلی وقتی مشاهده می کنیم که راننده مشروبات الکلی مصرف کرده و مست بوده و حتی در آزمایش، تست مثبت است که حتی برخی می گویند قیمت یک قوطی خالی الکل از این جریمه بیشتر است! خوب؛ قاعده چیست یا قانون چیست; جز تسامح، جز تحریک جنایتکاران به تخلف!

وی افزود: مردم از پلیس می خواهند برخورد کند. با هم برخورد کردیم، اما چه شد، آن شخص از گواهینامه 6 ماهه محروم شد که چیز زیادی نیست! در اینجا ما بر جلوگیری از جرم اصرار داریم.

سردار حمیدی با بیان اینکه قیمت جرم باید به گونه ای باشد که بازدارندگی ایجاد کند، خاطرنشان کرد: قیمت جرم باید بازدارنده باشد نه اینکه به جرم تشویق شود.

دیدگاهتان را بنویسید