جریمه‌های جدید | سدی در برابر تخلفات حادثه‌ساز


پلیس راهور اخیراً جرایم رانندگی را به شدت افزایش داده است. این یعنی اگر تخلفی مرتکب شوید و جریمه آن را پرداخت نکنید، باید مبلغی دوبرابر جریمه اولیه را پرداخت کنید. علاوه بر این، جریمه بسیاری از تخلفات رایج مثل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، رانندگی در حالت مستی و… به طور قابل توجهی افزایش یافته است. هدف از این افزایش، کاهش تخلفات و بهبود ایمنی راه‌هاست. پلیس هم نظارتش را بیشتر کرده و با متخلفان برخورد جدی‌تری خواهد داشت.

افزایش جرایم، کاهش تلفات | آمار تصادفات به پایین‌ترین حد رسید

مهم‌ترین تخلفاتی که جریمه‌هایشان بیشتر شده عبارتند از حرکات نمایشی با خودرو یا موتورسیکلت، رانندگی با وسیله نقلیه دودزا، عدم استفاده از کلاه ایمنی و کمربند ایمنی، و نداشتن بیمه نامه. پلیس تاکید کرده که امنیت همه اهمیت دارد و با کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، برخورد قاطع خواهد شد.

برای رانندگان، مهم است که جریمه‌های خود را به موقع پرداخت کنند، قوانین راهنمایی و رانندگی را جدی بگیرند، با سرعت مطمئن رانندگی کنند، از هرگونه حرکات خطرناک خودداری کنند، حتما از کمربند ایمنی و کلاه ایمنی استفاده کنند و بیمه نامه خودروی خود را همیشه معتبر نگه دارند. با رعایت این نکات، هم خودتان و هم سایرین را از خطر حفظ می‌کنید.

 

بیشتر بخوانید  11 ستاره در لیست خرید پرسپولیس

دیدگاهتان را بنویسید