جراحی کاهش وزن از ریسک بیماری قلبی می کاهد



آنچه دیگران می خوانند:

یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه راتگرز بر روی بزرگسالان چاق، که همگی مبتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی و چاقی مرضی (شاخص توده بدنی > 40) بودند، نشان داد که افرادی که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفتند، به میزان قابل توجهی کمتر دچار حوادث قلبی عروقی عمده شدند.

وینود روستاگی، مدیر بالینی کبد و مدیر بخش کبد دانشگاه و سرپرست تیم تحقیقاتی، گفت: «یافته‌ها شواهدی را در حمایت از جراحی چاقی به‌عنوان یک ابزار درمانی مؤثر برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی برای افراد منتخب مبتلا به چاقی و بیماری‌های کبدی ارائه می‌کنند. . آنها چربی های غیر الکلی ارائه می دهند.

بیماری کبد چرب غیر الکلی که در نتیجه ذخیره بیش از حد چربی در سلول های کبد و تحریک التهاب ایجاد می شود، در افراد چاق مبتلا به دیابت نوع 2 شایع تر است.

در این مطالعه، محققان داده های سال های 2007 تا 2017 را تجزیه و تحلیل کردند. 86964 بزرگسال بین 18 تا 64 سال که دارای چاقی و بیماری کبد چرب غیر الکلی بودند شناسایی شدند. از این تعداد، 68 درصد از گروه مورد مطالعه زن بودند، 35 درصد تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفتند و 65 درصد از مراقبت های غیرجراحی دریافت کردند.

بیماران جراحی چاقی 49 درصد کاهش در خطر حوادث قلبی عروقی عمده مانند حملات قلبی، نارسایی قلبی یا سکته ایسکمیک داشتند. آنها همچنین کمتر احتمال داشت آنژین، حوادث آترواسکلروتیک یا لخته شدن خون شریانی داشته باشند.

بیشتر بخوانید  افزایش عجیب قیمت گوشت با آغاز ماه مبارک رمضان / کیلویی 200 هزار تومان

به گفته محققان، ارتباط بین جراحی چاقی و کاهش خطر بیماری قلبی عروقی قبلاً با این سطح از جزئیات مورد مطالعه قرار نگرفته بود.

شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد جراحی چاقی به دلیل کاهش وزنی که در بیماران ایجاد می کند، مزایای سلامتی قطعی دارد.

مطالعه قبلی توسط این گروه نشان داد که جراحی چاقی همچنین می تواند به طور قابل توجهی خطر سرطان – به ویژه سرطان های مرتبط با چاقی – را در افراد چاق مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی کاهش دهد. این سرطان ها شامل سرطان روده بزرگ، سرطان لوزالمعده، سرطان آندومتر، سرطان تیروئید، مولتیپل میلوما و کارسینوم سلول های کبدی است.


دیدگاهتان را بنویسید