جراحی پلاستیک 1200 بیمار در مناطق فقیرنشین به مناسبت عید


جراحی پلاستیک 1200 بیمار به مناسبت عید سعید قربان

ظاهرا روح الله قائد امینی در برنامه راه آورد گروه سلامت اجتماعی شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس البته تمرکز اعضای بسیج جامعه پزشکی بر ابتکار و تامین جهادگران است، گفت: . خدمات بهداشتی و درمانی از جمله این مراکز می توان به بیمارستان های صحرایی در نقاط مختلف کشور از جمله کردستان، زنجان، مرکزی، یزد، ایلام، فارس، هرمزگان و … اشاره کرد.

«بیمارستان‌های صحرایی، سازه‌های ثابت و متحرکی هستند که برای ارائه خدمات کمکی و پزشکی متناسب با نوع مأموریت محوله ساخته می‌شوند. این بیمارستان‌ها معمولاً 30 تخت‌خوابی دارند و می‌توان آنها را به 52 تخت ارتقا داد.» آنها تخصص‌های پزشکی مختلفی دارند. مانند پزشک عمومی، دندانپزشکی.

وی افزود: بیش از 300 نفر بهورز با لباس باسیا در بیمارستان های لهستان خدمات ارائه می کنند و معمولا بیش از 10 هزار نفر در این بیمارستان خدمات رایگان بستری و سرپایی، تخصصی، عمومی، آموزشی، بهداشتی و درمانی دریافت می کنند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: این ماموریت ها تا پایان نیمه اول سال تکمیل می شود و بیمارستان های لهستان در نیمه دوم سال راه اندازی می شوند. در برخی مناطق که جراحی پلاستیک کم داریم در روزهای 26، 28 و 29 مهرماه در استان بوشهر بیش از 1200 داوطلب جراحی به مناسبت عید سعید قربان معاینه می شوند و باید جراحی پلاستیک انجام شود.

قائد امینی با بیان اینکه راه اندازی بیمارستان لهستانی مستلزم ایجاد بیمارستان لهستان، پشتیبانی بیمارستانی و تشکیل شورای اجرایی بیمارستان طی فرآیند و فرآیند خاصی است، گفت: بهزیستی، معاونت بهداشتی سپاه و نیروهای زمینی در کادر اجرایی بیمارستان لهستان مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید  راه های مناسب برای کنترل دیابت

وی افزود: تمامی دست اندرکاران تاسیس این بیمارستان تمام تلاش خود را می کنند تا ابتدا مکان، غربالگری و افرادی که نیاز به خدمات تخصصی دارند شناسایی و پس از راه اندازی بیمارستان خدمات تخصصی دریافت کنند که البته در صورت نیاز به جراحی. ، به بیمارستان های تخصصی ارجاع و به صورت رایگان معاینه و درمان می شود

جراحی پلاستیک 1200 بیمار در مناطق فقیرنشین به مناسبت عید

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: در سال گذشته بیش از 4 میلیون خدمات درمانی رایگان در مناطق مرزی کشور کم برخوردار به ارزش 400 میلیارد ریال رکورد داشتیم.

بیمارستان صحرایی مانوری برای حضور تمامی همکاران در حوزه سلامت به منظور دستیابی به هم افزایی به منظور ایجاد تمهیدات لازم برای توسعه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در حوزه سلامت و در نهایت افزایش روحیه از خود گذشتگی اجداد ما در این بیمارستان‌های لهستانی خدمت می‌کردند و امروز به ستاره‌هایی تبدیل شده‌اند که نشان‌دهنده همه پایه‌ها هستند.



دیدگاهتان را بنویسید