جذب 25000 معلم برای سال تحصیلی 1401



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، قاسم احمدی لاشکی روز چهارشنبه در نشست خبری در مدرسه رودکی اهواز اظهار داشت: و به عنوان مربی قرآن در امین جذب شدند.

وی گفت: در یک سال گذشته 55 هزار نفر دیگر تغییر وضعیت داده اند و خوشبختانه امروز برای بقیه افراد حکم صادر شد و به زودی بقیه افراد تغییر وضعیت خواهند داد. در خوزستان بیش از 2000 معلم تغییر وضعیت می دهند.

احمدی لاشکی ادامه داد: 34 هزار و 800 داوطلب برای شرکت در آزمون ورودی کشور که در اردیبهشت ماه برگزار می شود، درخواست داده اند که تا سه برابر سهمیه استخدامی انجام می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سفر دو روزه خود به خوزستان گفت: نمایندگان آموزش و پرورش 6 استان در دو روز گذشته در کارگاه آموزشی تخلفات شرکت کردند ضمن اینکه در این سفر جلسه ای با مسئولان خوزستانی برگزار شد. . همچنین با شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی استان خواستار تخصیص اعتبار بیشتر برای آموزش و پرورش استان شدیم.

وی گفت: همچنین با شرکت در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش خوزستان موضوعات مختلف آموزشی مورد توجه و رصد قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سرانه تحصیل در کشور برای هر دانش آموز 5.2 متر مربع است ادامه داد: سرانه تحصیل در خوزستان 4.9 است. این در حالی است که سرانه آموزش در کشور کمتر از سرانه استاندارد 8.5 متر مربع است.

مدارس ثبت نام شده است

معاون حقوقی و امور مجلس افزود: بنا داریم برای جلوگیری از تصرف مدارس، اموال آموزشی را سند بزنیم. در حال حاضر 300 مدرسه در خوزستان دارای شناسنامه هستند و این طرح باید سریعتر اجرا شود.

بیشتر بخوانید  ارسال کمک های ایرانیان به افغانستان / فیلم

وی گفت: برای تحقق این طرح تفاهم نامه سه جانبه بین دستگاه های ثبت اسناد، بنیاد مسکن و آموزش و پرورش منعقد شده است و با جدیت در تلاش هستیم املاک آموزشی را سند بزنیم.

گسترش طرح رتبه بندی لذت او را کاهش داده است

احمدی لاشکی تصریح کرد: رضایت از رتبه بندی معلمان به دلیل تاخیر در اجرای این طرح کاهش یافته است اما دولت خبرهای خوبی از عملیاتی شدن این طرح داده و به زودی ابلاغ شد.

کمبود 60 هزار نیروی مدرسه در کشور

وی با بیان اینکه مدارس کشور با کمبود 60 هزار نیرو مواجه هستند، افزود: حضور سرایداران در این مدرسه می تواند امنیت مدارس را افزایش دهد.

معاون حقوقی و امور مجلس افزود: امیدوار بودیم در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی پیشنهادی برای استخدام 25 هزار کارمند در مدارس به تصویب برسد که متأسفانه اجازه طرح و بدون مجوز این موضوع را نداد. برای استخدام خدمات مدرسه صادر شد.

وی با اشاره به آهنگ هایی که به صورت غیراخلاقی برای کودکان و نوجوانان پخش می شود، گفت: تنها راه محافظت از دانش آموزان در برابر آسیب هایی که این موسیقی می تواند به آنها وارد کند، برقراری ارتباط قوی مدرسه با خانواده است. خانواده ها باید با این موضوع کنار بیایند زیرا زمان بیشتری را با دانش آموز می گذرانند.

احمدی لاشکی افزود: اگر این آهنگ ها تاثیر مستقیمی در آموزش و پرورش داشته باشد، قوه قضاییه می تواند آن را پیگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید