جذب 200 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به م institutionsسسات قرآنی


به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان ، عبدالهادی فیخی زاده در نشست مشترک با مدیران م institسسات قرآنی با تمجید از موضوع بیمه فعالان قرآنی و ادغام فعالیت های قرآنی اظهار داشت: همه ما تلاش می کنیم تا م furtherسسات قرآنی را بیش از پیش تقویت کرده و معتقد است که مشکلات مutesسسات قرآنی در کشور کاهش می یابد

معاون وزیر قرآن و عترت از وزارت فرهنگ و رهنمودهای اسلامی افزود: ما از ادغام و انسجام نهادهای قرآنی بیش از حد راضی هستیم و سعی کرده ایم در این زمینه نقش امیدوار کننده ای داشته باشیم تا پشتیبانی و تقویت فعالیتهای سازمانهای غیردولتی قرآنی و با برنامه ریزی صحیح و شفاف رویکرد مطلوب در زمینه تعامل مثبت با یکدیگر را بدست آورده و بر اساس ارتباطات قانونی بر مشکلات غلبه می کند.

فقیه زاده ، با اشاره به شیوع ویروس ویروس کرونا و مشکلات م institسسات قرآنی کشور گفت: همانطور که در گام اول دیدیم ، بحمدالله با آزار و اذیت مداوم قرآن و دستورالعمل های اسلامی و عترت اسلامی مبلغ 200 میلیارد ریال پرداخت شد به عنوان تسهیلات م institسسات قرآنی و در تلاشیم تا بودجه و تسهیلات خود را افزایش دهیم ، در گام دوم رشد فعالیتهای مثر م increasinglyسسات قرآنی در کشور را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: ج وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی برای اولین بار در سال های دولت دوازدهم توانستیم 200 میلیارد ریال به عنوان تسهیلات قرض الحسنه با 4 درصد دریافت کنیم و همچنین 70 میلیارد تن امکانات با 12 درصد برای م institutionsسسات قرآنی جذب کردیم.

بیشتر بخوانید  المپیک 2020 توکیو| خداحافظی برادران گسول از تیم ملی بسکتبال اسپانیا- اخبار والیبال|بسکتبال|هندبال - اخبار ورزشی تسنیم

معاون وزیر قرآن و عترت از وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی گفت: “علی رغم همه حوادث ، به ویژه شیوع ویروس.” ویروس کرونا و پس از تعطیلی مراکز و م institسسات قرآنی ، می توانیم با استفاده از پتانسیل مردم شاهد راه اندازی یک حرکت ملی برای ادغام قرآن در زندگی مردم باشیم.

فقیه زاده با بیان اینکه سهمیه فعالان قرآنی بالاترین سهمیه صندوق فرهنگ و هنر است ، افزود: علی رغم دو برابر شدن هزینه ها ، در تلاش هستیم امسال این تعداد را به 10 هزار نفر برسانیم.

ویروس کرونا 53 میلیارد تومان به فرهنگ و هنر زنجان خسارت وارد شده است

مدیرکل فرهنگ و جهت گیری اسلامی استان زنجان با اشاره به ظرفیت استان زنجان گفت: زنجان سرزمین شیخ سهروردی ، حکیم هیداجی و شهید شهریاری است.

محمد احمدانی با اشاره به ویژگی های جغرافیایی استان زنجان گفت: استان زنجان دارای هشت شهر ، 21 شهر ، 17 بخش و 48 دهستان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به وجود اماکن گردشگری و مذهبی در استان زنجان افزود: امکانات اسکان و پذیرایی از این نوع گردشگری از جمله مسافرخانه ها و سفرهای زیارتی با توجه به اجتماعی ویژگی های خاص خود را دارد. – زمینه فرهنگی و ایدئولوژیک گردشگران و جامعه میزبان ، از جمله وی بقیعه كیدار نبی (ع) امامزاده یعقوب سائین قلعه (ع) ، حسینیه و زینبیه اعظم است.

وی با اشاره به اینکه میزان باسوادی در استان زنجان 84.83 درصد و سرانه فرهنگ برای هر نفر 15 متر است ، افزود: زنجان همچنین یک شهر خلاق فرهنگ و هنر در زمینه صنایع دستی است.

بیشتر بخوانید  فال تاروت امروز | آینده از آن توست! | سرنوشت امروز برات چی رقم زده؟! + تفسیر دقیق

احمدانی همچنین به ویژگی های استان در زمینه ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: زنجان درصد قابل قبولی از شهدا را دارد بنابراین امسال کنگره 3535 شهید خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و جهت گیری اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه 73 نشریه فعال در استان زنجان وجود دارد ، گفت: پنج روزنامه در استان زنجان منتشر می شود که در مقایسه با استان های بزرگ همسایه زنجان که فقط یک روزنامه.

وی با اشاره به اینکه 12 مجله هفتگی ، 6 مجله دو هفته ای و 7 مجله ماهانه در استان زنجان منتشر می شود ، افزود: همچنین یک مجله ، 19 عنوان سه ماهه و چهار عنوان هر سه ماه در زنجان منتشر می شود.

احمدانی با استناد به فعالیت 19 سایت خبری در زنجان ادامه داد: 77 نمایندگی مجله؛ در زنجان 16 خبرگزاری و یک مرکز مطبوعاتی وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و جهت گیری اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: 36 دکه روزنامه فروشی ، 75 مرکز تبلیغات و 19 چاپخانه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه هنری در استان زنجان هفت عنوان گالری ، پنج سینمای ثابت و سیار و دو آموزشگاه فیلم وجود دارد ، افزود: 19 گروه تئاتر از یک هنرستان ، 46 گروه آوزشگاه آزاد و خانه یک هنرمند در زنجان.

احمدانی با بیان اینکه در استان زنجان پنج انجمن قرآنی و نهج البلاغه وجود دارد ، ادامه داد: 32 استان قرآنی و 384 مرکز فرهنگی هنری مساجد و هفت فضای فرهنگی و هنری در استان زنجان ایجاد شده است.

مدیرکل فرهنگ و جهت گیری اسلامی استان زنجان با استناد به این ویروس کرونا وی به نهادهای مختلف فرهنگی ، هنری و قرآنی خسارت وارد کرد و گفت: در حوزه فرهنگ و هنر در زنجان 53 میلیارد تن خسارت به م institutionsسسات وارد شد و خسارات م institutionsسسات قرآنی و عترت یک تخمین زده شده است. میلیارد و 200 میلیون

بیشتر بخوانید  ما خواهان ادامه روابط با اسرائیل بدون توجه به نتایج انتخابات هستیم

رئیس کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی و گسترش قرآن در کشور نیز در این نشست گفت: بیش از 97٪ م institسسات قرآنی در آموزش عمومی فعال هستند و تعداد بسیار کمی هستند.

عزیززاده اظهار داشت: انتظار داریم نهادها در آموزش های تخصصی وارد عمل شوند زیرا زنجان از ویژگی های خاصی برخوردار است ، اگرچه زنجان دارای مشکلات اقتصادی است اما یکی از خوشبخت ترین استانهای کشور است.

وی گفت: در رابطه با کمک های مالی 10 درصد مربوط به قرآن است اما درآمد آن حالت خوبه آنها این کار را نمی کنند و این حدود 2 میلیون تن در ماه است و ما باید پایدار باشیم.

آخر پیام / 73005 / ق


دیدگاهتان را بنویسید