جدیدترین مدل های رنگ و طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه



ترکیب رنگ اتاق خواب دخترانه


طراحی اتاق خواب دخترانه موضوع مورد بحث ماست. سلیقه کودک و نوجوان را در نظر بگیرید و یک یا دو رنگ را برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه انتخاب کنید. وجود رنگ های مختلف حس متفاوتی در محیط ایجاد می‌کند.


با توجه به تاثیر روانشناسی رنگ در دکوراسیون، رنگ مناسب با روحیه کودک یا نوجوان را پیدا و اتاق خواب را با آن تزیین کنید.


1. رنگ اتاق خواب دخترانه: رنگ صورتی؛ محبوب همه


به کار بردنِ رنگ صورتی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، فضایی رمانتیک و گرم به وجود می‌آورد. این رنگ از ترکیب قرمز و سفید به دست می‌آید. سفیدِ محلول در صورتی باعث می‌شود خصوصیات قرمز کاهش یابد و رنگِ حاصل آرامش بخش باشد. صورتی فضا را بزرگ تر نشان می‌دهد و انرژی بخش است.


از ترکیب رنگ های روشن همراه صورتی استفاده و رنگ های پر رنگ را به سایر بخش های خانه منتقل کنید. رنگ مناسب در کنار صورتی، رنگ طوسی یا طلایی است. در گذشته رنگ ها را به دو گروه پسرانه و دخترانه تقسیم بندی می‌کردند اما مطالعات نشان داده است که رنگ ها جنسیت پذیر نیستند.


بنابراین می‌ توانید از رنگ صورتی در کنار آبی نیز استفاده کنید. ترکیب رنگ ها سبب می‌شود دو رنگ تاثیرات یکدیگر را کامل و تناسب را در فضا ایجاد کنند.


زمانی که رنگ صورتی را برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه انتخاب می‌کنید ممکن است اتاق بیش از اندازه گرم به نظر برسد، با افزودنِ تزیینات آبی رنگ یا رنگ آمیزی سقف به رنگ سفید می‌توانید تعادل به وجود آورید.

بیشتر بخوانید  اموزش مانیکور کردن ناخن ها به شکل خرگوش


دکوراسیون اتاق خواب دخترانه جوان/دکوراسیون اتاق خواب دخترانه شیک


2. تلفیق طوسی و نارنجی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه


در سنین نوجوانی می‌توانید تم خنثی را برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه استفاده کنید. طوسی رنگی خنثی است و با تمام رنگ ها هماهنگی زیبایی پیدا می‌کند. رنگ نارنجی را در کنار آن به کار ببرید و تاثیرات هیجان بخش آن را مشاهده کنید.


اگر فقط رنگ نارنجی را به کار گیرید به دلیل ویژگی های ذاتیِ این رنگ، فضایی تحریک آمیز به وجود می‌آید و انتخاب مناسبی برای دکوراسیون اتاق خواب نیست. اما وجود رنگ طوسی سبب می‌شود آرامش و خنکی در فضا پدید آید.


تزیین اتاق دخترانه با وسایل ساده/اتاق دخترانه شیک


3. رنگ اتاق خواب دخترانه: صورتی و زرد


زرد یکی از سه رنگ اصلی و انرژی بخش است. وجود رنگ زرد در دکوراسیون داخلی حسی از تابش خورشید را در فضا القا می‌کند. توصیه می‌شود این رنگ را فقط روی بخشی از دیوار آکسان به کار ببرید و تحرکات ناشی از این رنگ را با استفاده از رنگ سفید کاهش دهید.


از آنجا که رنگ نقش مهمی در دنیای کودکان بازی می‌کند و ممکن است فضا یکنواخت به نظر برسد رنگ صورتی را به محیط اضافه کنید.


برای مثال در این اتاق سرویس خواب سفید میان ترکیبی از زرد و صورتی قرار گرفته، میز تحریر صورتی و انعکاس رنگ زرد روی کف‌پوش، تاجِ تخت و بخشی از کمد، فضایی فانتزی را به وجود آورده است که سبب سرزندگی کودکان می‌شود.


دیزاین اتاق خواب/تزیین اتاق کودک دختر با وسایل ساده


4. رنگ اتاق خواب دخترانه: سبز و بنفش


این دو رنگِ ثانویه هم خانواده های رنگ آبی هستند و از ترکیب رنگ های گرم با آبی به دست می‌آیند. رنگ سبز و بنفش در کنار یکدیگر ترکیبی جذاب ایجاد می‌کنند. سبز نماد سرزندگی است و بنفش خلاقیت را در کودکان افزایش می‌دهد. برای ایجاد احساس آرامش و پاکی، سفید را به عنوان رنگ غالب روی دیوار و کف استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  جدیدترین مدل های طراحی ناخن در سال 2018


دکوراسیون اتاق دخترانه/مدل پرده اتاق خواب دخترانه


5. رنگ پاستیلی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه


ترکیب هر رنگ با مقدار زیادی از رنگ سفید، رنگ پاستیلی را به ما می‌دهد. این رنگ ها تنش های ذهنی را کاهش و اتاق را روشن تر نشان می‌دهند. احساس پاکی و صلح را به دکوراسیون اتاق خواب دخترانه منتقل می‌کنند.


بافت و طرح در رنگ های پاستیلی به چشم نمی‌آید. بنابراین فضایی یکدست و حسی از لطافت به وجود می‌آورد. بنابراین برای ایجاد کنتراست می‌توانید از رنگ طلایی استفاده کنید.


دیزاین اتاق خواب دخترانه/عکس اتاق خواب دخترانه ایرانی


دکوراسیون اتاق خواب دخترانه


لطافت احساس و رویا پردازی دخترانه شاید اولین نکته ای باشد که بهتر است در طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه به آن توجه شود. استفاده از رنگ های روشن و شاد در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بسیار مناسب این ویژگی است.


در نظر گرفتن قفسه ها، شلف ها و کمدها با تعداد زیاد برای قرار دادن وسایل و اکسسوری های دخترانه نکته ی قابل توجهی است. توجه به جزئیات را نباید فراموش کرد. علاقه ذاتی دختر خانم ها به جزییات حتی در ساده ترین شکل آن می تواند در دکوراسیون اتاق خواب رعایت شود.


گاهی بنا بر سلیقه و روحیات فردی استفاده از رنگ های گرم و پر نشاط در کنار طیف سرد و لطیف هارمونی بی نظیری در دکوراسیون یک اتاق خواب دخترانه ایجاد می کند.


البته استفاده از رنگ عاملی است مشروط بر ابعاد اتاق خواب که بهتر است برای اتاق های کوچک از رنگ های روشن تر و برای اتاق های بزرگ از طیف های پررنگ تر و شادتر استفاده شود.

بیشتر بخوانید  چگونه پوست عرق سوز شده را درمان کنیم؟


تلفیق درست رنگ ها می تواند در انتخاب اکسسوری یا مبلمان اتاق انجام شود و لزوما وابسته به رنگ دیوارها و سقف و کف نباشد. برای دختر بچه ها بهتر است طرح های فانتزی و عروسکی بر روی اکسسوری و لوازم قابل تغییر مثل پرده ها ایجاد شود تا با تغییرات سریع روحی و علایق آن ها همخوان بوده و قابلیت تغییر دادن داشته باشد.


نورپردازی نیز از عوامل مهم در دکوراسیون اتاق دخترانه است زیرا لطافت و گرمی را همزمان به محیط اتاق می بخشد. طرح نورپردازی و چگونگی کاربرد آن برای سنین مختلف دخترها می تواند با اندک تغییری در چیدمان و کاربرد منابع نوری ایجاد شود.


دیوارهای یک اتاق خواب دخترانه می تواند محل به نمایش گذاشتن احساسات یا مکانی برای جمع آوری و نمایش اشیا و اکسسوری مورد علاقه باشد که در هر صورت استفاده از یک طرح دکور همخوان می تواند مناسب باشد.


بیشتر بخوانید:


جدیدترین تصاویر از دکوراسیون اتاق خواب دختر سال ۲۰۱۸ – ۹۷


عکس اتاق خواب دخترانه ساده با طراحی شیک و زیبا


دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ساده کلاسیک بسیار زیبا و لاکچری


دکوراسیون اتاق خواب دخترانه مدل ۲۰۱۷


دکوراسیون اتاق خواب ساده ایرانی دخترانه با طراحی های زیبا


دیدگاهتان را بنویسید